شنبه 1 اردیبهشت 1403 4/20/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

چهار شنبه 7 اردیبهشت 1390 ، 22 : 11

کد خبر : 64

از 0 نفر 0

شاد زيستن، يك انتخاب است - قسمت پایانی

شاد زيستن، يك انتخاب است - قسمت پایانی

‌نويسنده : عباس خادم الحسيني

‌      شاد زيستن دشمن احساسات منفي محسوب مي شود و مي تواند استرس و نگراني را از بين ببرد. شادي مي تواند رضايتمندي نسبي ما را از زندگي بيشتر كرده و كمك كند تا از پتانسيل دروني و توانايي هاي ذاتي خود بهتر و كامل تر استفاده كنيم. چرا كه نبود شادي مي تواند بسياري از توانايي ها و استعدادهاي ما را سركوب كرده، انگيزه و هدفمندي را در وجودمان تضعيف كند و زندگي مان را در راستاي افت كيفي به پيش ببرد. حافظ شيرازي در اين مورد مي گويد:

كي شعر تر انگيزد، خاطر كه حزين باشد                                                                                     يك نكته از اين معني، گفتيم و همين باشد

   بنابر آنچه گفته شد مي توان چنين نتيجه گيري كرد كه شادي، بهترين و ارزان ترين دارويي است كه مي توانيم از آن براي بالا بردن سطح كيفي زندگي مان ( در همه ي ابعاد ) بهره مند شويم. دانشمندان عقيده دارند كه انسان تنها موجودي است كه مي تواند از شدت شادي بخندد. پس چرا از اين موهبت الهي نهايت استفاده را نبريم و زندگي مان را سرشار از شادي و شور و شوق و لذت نكنيم. پيامبر گرامي اسلام حضرت محمد (صلوات ا... عليه) مي فرمايند : “ شادي و بازي كنيد زيرا دوست ندارم كه در دين شما خشونتي ديده شود“.

    براي شاد بودن حتماً نيازي نيست كه يك جايزه ي بزرگ را در قرعه كشي بانك برنده شده باشيم و يا در يك امتحان مهم قبول شده باشيم. ميتوان از رفاه كامل و مطلوبي برخوردار نبود اما شاد زندگي كرد. مي توان با مجموعه اي از مشكلات و مسايل كوچك و بزرگ كه اقتضاي زندگي در هزاره ي سوم است دست و پنجه نرم كرد اما اجازه نداد كه اين موارد، غم، يأس و دلگيري را به زندگي تزريق كنند.

     در نظر داشته باشيد كه شادي سالم نوعي سپاسگزاري از خداوند است بابت تمام نعمت هاي كوچك و بزرگي كه به ما اهدا كرده است. پس بياييد از شادي غافل نباشيم كه بدون شك يكي از نيازهاي اوليه ي زندگي انساني است.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « یادداشت »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها