جمعه 31 فروردین 1403 4/19/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

چهار شنبه 21 تیر 1396 ، 47 : 13

کد خبر : 15847

از 0 نفر 0

محمد مهدی جعفری زاده

2000 شماره با شما

بزرگترین اهدافی که مطبوعات می تواند در حیات رسانه ای خود داشته باشد، همانا آگاهی بخشی، اطلاع رسانی، تعمیق فکری و روشنگری اجتماعی است. دفاع از حق، حمایت از مطالبات مردم، عدالت طلبی و آزادی خواهی، وجه‌دیگر رسانه نجات‌بخش می‌باشد.

بزرگترین اهدافی که مطبوعات می تواند در حیات رسانه ای خود داشته باشد، همانا آگاهی بخشی، اطلاع رسانی، تعمیق فکری و روشنگری اجتماعی است. دفاع از حق، حمایت از مطالبات مردم، عدالت طلبی و آزادی خواهی، وجه‌دیگر رسانه نجات‌بخش می‌باشد.
تأکید بر به روز شدن جامعه، توسعه یافتگی و پیشرفت، جنبه سوم این هدف گذاری متعالی است. سه دسته هدف فوق اگر محتوای مطبوعات را تکوین و تشکیل دهد، زیباترین آثار گرانبها را  از خود به جای خواهد گذاشت.
طلوع از ابتدای انتشارش  تاکنون، این اهداف سه گانه را دنبال کرده است. بیش از 22 سال؛ آگاهی‌بخشی، اطلاع‌رسانی، تعمیق‌فکری، روشنگری‌اجتماعی، دفاع از حق، حمایت از مطالبات مردمی، عدالت‌طلبی، آزادی‌خواهی، مبارزه با خرافات، تأکید بر توسعه‌یافتگی و پیشرفت و به روز بودن، مقابله با جنگ مذهب علیه مذهب و تأکید بر وجوه اشتراک عقاید انسان‌ها و توجه به همگرایی و همبستگی ملی، علی رغم همه فشارها و سختی‌ها، استراتژی طلوع بوده است.
طلوع در مسیر تکاملی خویش، چندین تغییر چشمگیر را در خود ایجاد کرده از جمله: تغییر ترتیب انتشار خود از هفته‌نامه به دو شماره در هفته و سپس به روزنامه، از تک رنگ بودن به تمام رنگی شدن، از روشهای معمول و سنتی به  سبک‌های مترقی و نو شونده،   استفاده از ابزارهای  الکترونیک و مدرن در روزنامه‌نگاری  و دست یازیدن به شیوه مستمر و بدون وقفه تحلیل  اخبار که این‌ها همگی، منش و روش ویژه طلوع را نشان می دهد. طلوع، هم ابزار خود را به روز کرده و هم اهداف خود را. در این وادی 22 ساله «خود انتقادی» و ارزیابی مداوم شکل و محتوا را در دستور کار خود قرار داده تا به اصلاحات درونی، پاسخ نیک دهد.
معتقدیم همه چیز، دمادم نیاز به اصلاح دارد. جامعه، افراد، سازمانها، احزاب، اندیشه ها، رسانه ها، فرهنگ، اقتصاد، سیاست، عقاید، رفتارها، منش ها، ابزارها، اهداف، برنامه ها، تاکتیک ها و استراتژیها و... همگی در مسیر صیرورت و تکامل، نیاز دایمی به اصلاح دارند و طلوع، در مجموعه خود، به این اصلاحات درونی دست زده است. ما، هم نگاه از بیرون را ارج می‌نهیم و هم نگاه از درون را. اعتقاد داریم که به همه ادیان و مذاهب و پیروان آنها باید احترام گذاشت و نباید این اختلافات، آرامش را از جامعه انسانی سلب کند. اختلافات قومی، زبانی، نژادی، جنسیتی، جغرافیایی وغیره باید به قول قرآن، عامل شناخت و معرفت (لتعارفوا) و فهم بهتر یکدیگر شود نه باعث کشمکش، تحقیر، تخریب و کشتار بین جوامع انسانی.
امیدواریم در 2000 شماره آینده که حدود 7 سال طول می کشد، شاهد تحقق و تجلی گسترده و فراگیر صلح، دوستی و تفاهم در جامعه جهانی و ملی باشیم و خونریزی و کینه از آن رخت بربندد.  
همه رسانه ها و نهادهای فرهنگی در سراسر دنیا باید پیام‌آور این هدف مقدس باشند و تلاش خود را بر این محور مبارک معطوف دارند.
طلوع برای سالهای آینده نیز برنامه های جدید و جذاب دارد و همچنانکه تاکنون چندین نوآوری و ابداع در عرصه‌های مختلف داشته، این رویه را به حول و قوه الهی ادامه خواهد داد.
در پایان از همه عزیزان و سروران ارجمندی که به صورتهای مختلف در خلق این 2000 شماره طلوع نقش ایفا کرده اند، صمیمانه و متواضعانه سپاسگزارم و آنها - و افرادی که از این پس به جمع ما اضافه خواهند شد - را به خلق 2000 شماره درخشان‌تر در آینده دعوت می‌کنم.
 و ما توفیقی الا بالله


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « به قلم مدیر مسئول »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها