پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403 4/25/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

دوشنبه 22 اسفند 1401 ، 35 : 17

کد خبر : 26581

از 0 نفر 0

دستگیری بیش از ۱۰۰ نفر از عوامل بدحالی دانش‌آموزان

دستگیری بیش از ۱۰۰ نفر از عوامل بدحالی دانش‌آموزان

وزارت کشور در بیانیه شماره ۴، جزئیات جدیدی از نتایج بررسی‌ها درباره برخی مسائل پیش‌آمده در مدارس منتشر کرد.

وزارت کشور در بیانیه شماره ۴، جزئیات جدیدی از نتایج بررسی‌ها درباره برخی مسائل پیش‌آمده در مدارس منتشر کرد.
به گزارش تابناک، وزارت کشور در بیانیه شماره ۴ خود اعلام کرد: در پی اطلاع‌رسانی‌های قبلی با موضوع وقوع رخدادهایی در بعضی از مدارس و ایجاد عوارضی در تعدادی از دانش آموزان کشور لازم است به اطلاع مردم شریف برسانیم که با تلاش‌ها و همکاری دستگاه‌های اطلاعاتی انتظامی و تخصصی به نتایج دیگری دست یافته‌ایم که جهت تنویر افکار عمومی اهم آن به اطلاع رسانده می‌شود:
۱- طبق آخرین گزارشات دریافتی در استان‌های تهران، قم، زنجان، خوزستان همدان. فارس، گیلان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان و خراسان رضوی بیش از صد نفر از عوامل مؤثر در حوادث اخیر مدارس شناسایی، دستگیر و مورد تحقیق قرار گرفتند بررسی اولیه نشان می‌دهد.
الف، تعدادی از این موارد، مشتمل بر افرادی است که از روی شیطنت یا ماجراجویی و با هدف تعطیلی کلاس درس و تحت تأثیر فضای روانی ایجاد شده دست به اقداماتی نظیر استفاده از مواد بدبو و بی‌خطر زده‌اند که ضمن تذکر لازم، تحقیقات قانونی از این دسته از افراد تا حصول اطمینان و کسب نتیجه نهایی ادامه دارد.
ب، در بین دستگیرشدگان افرادی با انگیزه‌های معاندانه و با هدف ایجاد رعب و وحشت در مردم و دانش آموزان و برای تعطیلی مدارس و ایجاد بدبینی نسبت به نظام وجود دارند که تحقیقات از این افراد جنایتکار ازجمله کشف ارتباط احتمالی آنان با سازمان‌های تروریستی منافقین مورد تحقیق و بررسی است.
۲-لازم است تاکید گردد به دلیل سوءاستفاده معاندین از این قبیل اقدامات که متفاوت با گذشته است دانش آموزان از توجه و انجام اقدامات گفته شده اکیداً خودداری نمایند زیرا ابلاغ شده است برابر قوانین توسط مراجع ذی‌ربط با فرد خاطی برخورد نمایند.
۳- خوشبختانه از اواسط هفته گذشته تا امروز تعداد رخدادهای مدارس روندی کاهشی چشمگیری را داشته است و گزارشی از وجود دانش آموزان بدحال گزارش نشده است.
۴-همان‌گونه که وزارت آموزش و پرورش اعلام کرده‌اند، فعالیت آموزشی به طور متعارف و مستمر در حال انجام است. به اولیای توصیه می‌شود که به منظور جلوگیری از افت تحصیلی فرزندان خود با متولیان امر آموزشی و تربیتی فرزندانتان و در برپایی کلاس‌های درسی همکاری کامل نمایید بدیهی است مدیران و معلمان با دانش آموزان غایب برابر مقررات آموزشی رفتار خواهند کرد.
۵- مراکز فوریت‌های اورژانس دانش‌آموزی به شماره ۱۵۷۰ جهت مشاوره به والدین و دانش‌آموزان عزیز آماده پاسخگویی است.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « خبر برگزیده »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها