پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403 4/25/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

دوشنبه 22 اسفند 1401 ، 37 : 17

کد خبر : 26583

از 0 نفر 0

مدیرکل راه و شهرسازی فارس خبر داد؛

اضافه شدن بیش از هزار هکتار به مساحت شهر شیراز با ساخت طرح نهضت ملی مسکن

اضافه شدن بیش از هزار هکتار به مساحت شهر شیراز با ساخت طرح نهضت ملی مسکن

مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس گفت: با ساخت نهضت ملی مسکن برای شیراز در ۴ شهرک جدید بیش از هزار هکتار به مساحت شهر شیراز اضافه می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس گفت: با ساخت نهضت ملی مسکن برای شیراز در ۴ شهرک جدید بیش از هزار هکتار به مساحت شهر شیراز اضافه می‌شود.
سرویس خبری/خدیجه غضنفری: محمود رضا طالبان با اشاره به شعار نوروز امسال وزارت راه و شهرسازی «سفر شاد، ایران آباد»، در جمع خبرنگاران گفت: طرح نوروزی امسال از ۲۵ تا ۱۴ فروردین اجرا می‌شود.
مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس با اشاره به اینکه هم اکنون فارس رتبه اول کشور برای تأمین زمین مورد نیاز در طرح نهضت ملی را دارد، ادامه داد: با توجه به توافقات صورت گرفته قرار است هزار و ۸ هکتار به این طرح برای تأمین زمین به مساحت شهر شیراز اضافه شود که جمعاً ۳۰۰ هکتار در کمیل آباد، اکبرآباد و بلوار ولایت است.
طالبان در ادامه افزود: هزار۷۶۰ نفر برای طرح مسکن ملی ثبت‌نام کردند که از این تعداد ۱۴۷۲۵۵ نفر تأیید نهایی شده‌اند و تاکنون از کل واجدین شرایط، ۵۶ هزار و ۷۰۲ متقاضی واریز وجه را انجام داده‌اند و پروسه ساخت برای آنها آغاز شده است.
وی با اشاره به رویکرد دولت در ساخت مسکن به شکل ویلایی در طرح نهضت ملی اظهار داشت: در همین ارتباط در ۳۱ شهر مسکن‌های ملی یک طبقه، ۳۸ شهر دو طبقه و مابقی شهرهای استان ۴ طبقه احداث می‌شود.
طالبان با بیان اینکه در شهر شیراز، مرودشت، جهرم، استهبان و کازرون، واحدها به شکل ۴ طبقه احداث می‌شود، اضافه کرد: در بعضی شهرها نظیر سروستان، به واسطه تأمین زمین به هر متقاضی زمین به میزان ۲۰۰ تا ۲۵۰ مترمربع واگذار می‌شود و کار ساخت توسط متقاضی و با هدایت و نظارت بنیاد مسکن انجام خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه شهرهای اقلید و آباده در موضوع احداث واحدهای طرح نهضت ملی مسکن، در کشور پیشرو محسوب می‌شوند.
مدیرکل راه و شهرسازی فارس گفت: تاکنون با انجام اقدامات قانونی، برای احداث ۲۰ هزار واحد مسکونی در این استان در حال انعقاد قرارداد با هفت شرکت پیمانکاری واجد شرایط هستیم.
وی درخصوص بافت تاریخی و ابهامات چند وقت اخیر در ارتباط با تخریب بافت و طرح توسعه حرم ضمن رد برخی موضوعات مطرح شده گفت: استان فارس جزء پنج استان اول در استفاده از اعتبارات بافت فرسوده است و وضعیت بافت فرسوده شیراز در مقایسه با دیگر کلانشهرها بدتر نیست.
طالبان ادامه داد: درخصوص مسائل مطرح شده در فضای مجازی درخصوص بافت فرسوده و طرح ۵۷ هکتاری توسعه حرم بنا به دلایلی ملغی شد و جلسه‌های زیادی در این زمینه برگزار شد چرا که رویکرد دولت این بود که بیشتر از این آسیب به این بافت وارد نشود که برای این کار مشاور گرفته و طرح جدیدی تهیه شده است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس تصریح کرد: در فاز بعدی قرار است بین دو حرم یک فضای معنادار اجرا شود و در این بین اگر خانه‌ای تاریخی و ارزشمند هم وجود داشت باید حفظ شود و تصویب طرح به استان واگذار شده است.
طالبان با اشاره به درخواست مردم برای ایجاد مسیری مناسب برای ارتباط دو حرم و نیز درخواست تولیت حرم در زمینه توسعه حرم گفت: طرح جدید ما یک پنجم طرح قبل است و در این محور ارتباط دو حرم چیزی کمتر از ۱۰۰ ملک حدود یک و نیم هکتار تخریب می‌شود که برای تملک آنها به ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است و البته به این شرط که اگر خانه‌ای ارزشمند و تاریخی هم در این مسیر بود حفظ شود.
طالبان با اشاره به آزادراه شیراز-اصفهان گفت: برای خرید تابلوهای راهنما و علایم راهنمایی و رانندگی در این آزادراه ۱۸۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « خبر برگزیده »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها