جمعه 6 مهر 1403 9/27/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

شنبه 31 شهریور 1403 ، 49 : 16

کد خبر : 28184

از 0 نفر 0

رئیس سازمان مدارس وزارت آموزش و پرورش:

۱۷ میلیون دانش‌آموز در کشور آغاز سال تحصیلی را جشن گرفتند

۱۷ میلیون دانش‌آموز در کشور آغاز سال تحصیلی را جشن گرفتند

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش گفت: حدود ۱۷ میلیون دانش‌آموز در سراسر کشور آغاز سال تحصیلی جدید را جشن گرفتند.+ تحلیل خبر

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش گفت: حدود ۱۷ میلیون دانش‌آموز در سراسر کشور آغاز سال تحصیلی جدید را جشن گرفتند.
به گزارش خبرگزاری مهر، احمد محمودزاده در آئین نواختن زنگ جوانه‌ها در ارومیه اظهار کرد: مشارکت در ساخت و تجهیز فضای آموزشی، مشارکت در مسیر سیستم کلاسی، همراهی در ارتقای سطح پویایی کلاس‌های درس موجب اعتلای اندیشه دانش‌آموزان برای جامعه آینده است که بدون همراهی خانواده‌ها امکان پذیر نیست.
وی ادامه داد: آموزش و پرورش سیستم آموزشی مشخص اما بسیار گسترده‌ای دارد و فتح این مسیر به تنهایی امکان پذیر نیست و دیگر مجموعه‌های اداری نیز با همراهی این وزارت خانه به فکر آینده سازان این کشور هستند.
محمودزاده با بیان اینکه حدود ۱۷ میلیون دانش‌آموز در سراسر کشور آغاز سال تحصیلی جدید را جشن گرفتند افزود: اگر قرار باشد که آینده کشور رشد و تعالی داشته باشد باید استمرار بخش راه شهدا و در مسیر همگرایی با ادبیات و فرهنگ مشترک باشیم.
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی نیز در این مراسم با اشاره به اینکه امسال ۷۰۰ هزار دانش‌آموز در تمامی مقاطع تحصیلی بر سر کلاس‌های درس حاضر می‌شوند، گفت: همه مراکز آموزشی آماده میزبانی از دانش‌آموزان هستند.
علی مطهری اظهار کرد: آماده‌سازی مدارس، ثبت کتب درسی و بهسازی سرویس بهداشتی مدارس و تعمیرات کلاس‌های درس از جمله اموری بود که در تابستان امسال برای مدارس انجام شد تا در سال تحصیلی جدید حدود ۷۰۰ هزار دانش‌آموز آغازگر مسیر جدید علمی خود باشند.
وی ادامه داد: امسال ۴۲ میلیارد ریال با ظرفیت گروه‌های جهادی، ۲۲۰ میلیارد ریال برای تعمیرات مدارس بالای ۹ کلاسه و ۷۰ میلیارد ریال برای بهسازی سرویس‌های بهداشتی مدارس هزینه شده تا شاهد پویایی در سال تحصیلی ۱۴۰۳ - ۱۴۰۴ باشیم.
مطهری ادامه داد: عشق به تدریس و یاددهی فرزندان در بدنه آموزش و پرورش زنده است که این عشق و اعتقاد، نشأت گرفته از حضور همکاران خدوم و معتقد معلم و عوامل اجرایی در مدارس است.
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی به نقش معلمان در نظام تعلیم و تربیت اشاره کرد و گفت: امید اصلی برای امتداد نسل یاور انقلاب اسلامی و پرورش استعدادهای علمی و مذهبی به معلمانی است که در کنار دانش‌آموزان به عنوان موتور محرکه آموزش حضور دارند.

تحلیل خبر

این 17 میلیون نفر؟!

دکتر محمدمهدی جعفری زاده

امروز آموزش و پرورش نباید و نمی‌تواند همانند دو سه دهه قبل با دانش آموزان رفتار کند. ابزارها، امکانات و فناوری‌هایی که امروز در دسترس دانش آموزان است در گذشته وجود نداشت. دانش آموزان آن زمان منتظر بودند ببینند معلمانشان چه مطالب و مباحث جدید و تازه‌ای را به آنها ارائه می‌دهند. «کتابخانه» و «معلم» دو منبع اصلی اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی به دانش‌آموزان بود. درگذشته زمینه «فرصت سوزی» و «اتلاف وقت» دانش آموزان کمتر بود ولی امروز با ورود به اینترنت و فضای مجازی و تراکم و گستردگی لحظه به لحظه اطلاعات، دنیای فکری و فضای ذهنی آنها کاملاً متفاوت شده و لذا روش‌های جدید و اثرگذاری در تعلیم و تربیت آنها می‌طلبد.
امروز دانش‌آموزان، هم با «فرصت‌های» بیشتری مواجه‌اند و هم با «تهدیدهای» وسیع‌تر و خطرناک‌تر. هم ابزارها و امکانات مدرن فناوری می‌تواند به آنها در تحقیق و پژوهش، اطلاعات علمی و معرفتی، تکثر دیدگاه‌ها و نظرات، فهم عمیق‌تر عقاید و نقد خرافات، ارتباط با افراد و مراکز علمی داخل و خارج کشور، پالایش اندیشه‌ها، شکستن محدودیت زمان و مکان، مسیریابی و آینده‌نگری، حل بهتر مسئله و ... کمک کندو این فرصت‌ها، رشددهنده و پیش برنده هستند. از طرف دیگر می‌تواند باعث انحرافات گسترده و عریان‌تر، آشنایی و گرایش به مواد افیونی و مخدر، اتلاف وقت با سرگرم شدن به فضای مجازی، تزلزل در اعتقادات، ایجاد شک و تردید در هویت دینی و ملی، افتادن در دام افراد کلاهبردار و شیاد و ... شود و فرصت‌ها را تبدیل به تهدید کند.
آموزش و پرورش باید با روش‌های جدید، هم افت شدید علمی دانش آموزان، هم مشکلات تربیتی و اخلاقی آنان، هم تزلزل در اعتقادات، هم مقاوم‌سازی در برابر موادمخدر و سیگار، هم پذیرش حجاب آگاهانه و داوطلبانه، هم دوری از جرائم و بزه‌ها و ... را به سبکی کارساز و اثرگذار، مدیریت و راهبری کند تا به نتایج مطلوب نائل شود.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « یادداشت / تحلیل خبر »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها