پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403 4/25/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

دوشنبه 27 اردیبهشت 1395 ، 25 : 11

کد خبر : 8502

از 0 نفر 0

محمد مهدی جعفری زاده

مسلمان را مقابل مسلمان قرارداده اند

از سیاست های پیچیده آمریکا و دول غربی این است که مدت هاست در سوریه، یمن، بحرین، افغانستان، پاکستان، ترکیه و عراق طوری...
از سیاست های پیچیده آمریکا و دول غربی این است که مدت هاست در سوریه، یمن، بحرین، افغانستان، پاکستان، ترکیه و عراق طوری برنامه ریزی و مهره چینی کرده اند که در همه این کشورها، مسلمان در برابر مسلمان قرار گرفته و یکدیگر را می کشند و زنان و فرزندان آنها با بمباران هوایی یا سلاح های سبک و سنگین قتل عام می شوند و خانه و کاشانه آنها نابود می شود. به نام مسلمان تند رو و میانه رو، سنی و شیعه ، فارس و عرب همگی یکدیگر را کافر پنداشته و اولویت اولشان نابودی یکدیگر است.
از یک طرف در این میان اسرائیل در امنیت به سر می برد و از طرف دیگر مدافعان فلسطین در سوریه رو در روی هم ایستاده اند، حماس به حمایت از تکفیری ها و حزب الله به دفاع از حکومت بشار اسد در یک جنگ دلخراش قرار  گرفته اند. حماس و حزب الله که باید هر دو در یک صف مبارزاتی، یار و متحد یکدیگر باشند به درگیری شبانه روزی با یکدیگر روی آورده اند. در سوریه، کشورهای عربی مسلمان و کشورهای غربی مسیحی یک طرف کارزار هستند و ایران مسلمان و روسیه و طرفداران بشار اسد طرف دیگر.
در این میان چه کسانی سود می برند؟ آیا این جنگ به نفع مسلمانان شیعه و سنی است؟ سلاحهای چه کسانی به فروش می رود؟ اموال چه کشورهایی نابود می شود؟ نفرات چه کشورهایی کشته می شوند؟ کدام کشورها نا امن شده و کدامیک در معرض نا امنی قرار دارند؟ با اعتقادات چه کشورهایی بازی می کنند؟ برای خشن جلوه دادن چهره اسلام و مسلمین تلاش می کنند یا ادیان دیگر؟ عاقبت این مسلمان کشی به کجا می انجامد؟ حال که به سازمان های جهانی امیدی جهت برقراری صلح بین طرفین درگیر نیست، آیا فردی یا افرادی پیدا می شوند که بتوانند منادی صلح شوند و به جنگ و خون ریزی پایان دهند؟
دولت و ملت ایران و شیعیان در این میان، مظلوم واقع شده اند و از همه طرف مورد تهاجم منطقه ای و جهانی هستند. امید است که هر چه زودتر منطقه و جهان از دست تروریست ها نجات یافته و روی آرامش ببیند.

ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « به قلم مدیر مسئول »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها