چهار شنبه 25 مهر 1403 10/16/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

جمعه 20 مهر 1403 ، 03 : 18

کد خبر : 28228

از 0 نفر 0

مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس مطرح کرد؛

الزام مشارکت بانک‌ها برای تکمیل واحدهای نهضت ملی مسکن در فارس

الزام مشارکت بانک‌ها برای تکمیل واحدهای نهضت ملی مسکن در فارس

مدیر کل راه و شهرسازی فارس گفت: ۱۰۵ هزار واحد نهضت ملی مسکن جز صدرا مراحل مختلف اجرا را طی کرده‌اند که برای تکمیل آنها ۸۲۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات باید تزریق شود که مشارکت تمام بانک‌ها را می‌طلبد.

مدیر کل راه و شهرسازی فارس گفت: ۱۰۵ هزار واحد نهضت ملی مسکن جز صدرا مراحل مختلف اجرا را طی کرده‌اند که برای تکمیل آنها ۸۲۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات باید تزریق شود که مشارکت تمام بانک‌ها را می‌طلبد.
سرویس خبری/ خدیجه غضنفری: ناصر رضایی لزوم حمایت بانک‌ها در پرداخت تسهیلات برای تکمیل واحدهای مسکن ملی را یک مسئله کشوری دانست و در جمع خبرنگاران گفت: در صورت عدم همکاری و حمایت منجر به کُندی روند اجرای پروژه‌ها می‌شود.
وی با اشاره به عملکرد بانک‌ها در حوزه پرداخت تسهیلات مسکن در فارس گفت: تاکنون در حوزه نهضت ملی مسکن ۳ هزار فقره وام بانک صادرات، ۳ هزار فقره بانک رفاه، ۲۰۰ فقره پست بانک ایران، موسسه ملل هزار فقره، بانک کارآفرین ۵ هزار فقره، بانک اقتصاد نوین ۱۳ هزار فقره، بانک پارسیان ۳ هزار فقره، بانک ایران‌زمین ۳ هزار فقره، بانک آینده ۵ هزارفقره، بانک پاسارگاد ۵ هزار فقره، بانک سامان هزارو ۵۰۰ فقره، بانک شهر ۸ هزار فقره و بانک گردشگری یکهزار و ۵۰۰ فقره وام پرداخت شده است.
مدیرکل راه و شهرسازی فارس با اشاره به اینکه در استان فارس بانک مسکن با پرداخت تسهیلات رتبه اول داشته است، افزود: درمجموع ۲۴ بانک باید در حوزه نهضت ملی مسکن تسهیلات پرداخت کنند و عدم پرداخت بانک‌ها فشار بر مردم ایجاد کرد.
رضایی با بیان اینکه هر واحد نهضت ملی مسکن برای صدور پروانه و سایر مبالغ حدود ۵۰ میلیون تومان نیاز دارد، مطرح کرد: متقاضی باید با آغاز عملیات اجرایی برنامه‌ریزی مالی داشته باشند که پروژه دچار خلل نشود.
مدیرکل راه و شهرسازی فارس خاطرنشان کرد: در بحث تامین زمین طرح نهضت ملی مسکن و طرح‌های حمایتی مسکن، حدود چهار هزار و ۴۰۰ هکتار زمین در استان فارس در قالب توافق با مالکین تامین شده است و تامین زمین از محل تعریف شهرک‌های جدید دولتی ۵ هزار و ۹۱۲ هکتار است که ۶ زمین تعریف شده است.
رضایی با اشاره به اینکه براساس دستور وزیرراه و شهرسازی هیچ پروژه‌ای نباید تعطیل شود تا تامین تسهیلات انجام شود، عنوان کرد: اگر منابع تزریق شود باتوجه به تجمیعی که شده بخشی از تسهیلات که تامین کننده ۲ تا ۳ ماه عملیات اجرایی پیمانکار است، محقق می‌شود.
مدیرکل راه و شهرسازی فارس با بیان اینکه سود تسهیلات مسکن ملی درحال حاضر ۱۸ درصد تعریف شده، ادامه داد: برخی از متقاضیان به دلیل سود بالای بازپرداخت ماهیانه از دریافت تسهیلات منصرف می‌شوند.
رضایی از تامین اعتبار بیش از یکهزار میلیارد تومان برای تامین زیرساخت‌های مسکن ملی خبرداد و گفت: تلاش شده تا اگر واحدی به اتمام می‌رسد زیرساخت‌های آن از جمله مدارس، مساجد، زیرساخت‌های بهداشتی و سایر فضای خدماتی آن دیده شود.
مدیرکل راه و شهرسازی فارس در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به طرح جمعیت جوانی گفت: بیش از ۱۰ هزارو ۶۵۰ واحد زمین در طرح جوانی جمعیت تعریف شده و ۶ هزار واحد تامین زمین و ۴ هزار واحد تخصیص واگذاری شده است.
رضایی با بیان اینکه صدرا با افزایش جمعیت در حوزه خدمات و زیرساختی مشکلاتی را دارد، مطرح کرد: اراضی شهرهای جدید به‌عنوان اراضی حوزه خدمات است و به صورت رایگان در اختیار پروژه قرار گرفته است.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « خبر برگزیده »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها