جمعه 27 مهر 1403 10/18/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

چهار شنبه 25 مهر 1403 ، 50 : 17

کد خبر : 28246

از 0 نفر 0

رئیس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی خبر داد:

توزیع شیر رایگان در مدارس متوقف شده است

توزیع شیر رایگان در مدارس متوقف شده است

از سازمان برنامه و بودجه می‌خواهیم اعتبار مورد نیاز توزیع شیر رایگان در مدارس را تأمین کند

رئیس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی گفت: توزیع شیر رایگان در مدارس متوقف شده و از سازمان برنامه و بودجه می‌خواهیم اعتبار مورد نیاز توزیع شیر رایگان در مدارس را تأمین کند.

رئیس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی گفت: توزیع شیر رایگان در مدارس متوقف شده و از سازمان برنامه و بودجه می‌خواهیم اعتبار مورد نیاز توزیع شیر رایگان در مدارس را تأمین کند.
به گزارش ایرنا از وزارت بهداشت، محمد اسماعیل مطلق در همایش ملی امنیت غذایی با رویکرد پدافند غیرعامل که در دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد، افزود: ۶۲ هزار مدرسه در سال گذشته از توزیع شیر رایگان برخوردار بودند و سازمان تأمین اجتماعی با تأمین منابع از محل‌های دیگر می‌تواند منابع اعتباری مورد نیاز برای توزیع شیر در مدارس را فراهم کند.
وی تصریح کرد: دانش‌آموزان ۶۲ هزار مدرسه طی دو نوبت در هر هفته شیر رایگان دریافت می‌کردند و نتایج این طرح بیانگر این است که توزیع شیر رایگان بر سلامت آنها مثل چاقی و سوءتغذیه اثرگذار است. اعتبار مورد نیاز برای توزیع شیر مدارس در سال آینده در بودجه لحاظ شد اما در سال جاری بودجه‌ای برای این طرح در نظر گرفته نشده است.
مطلق با بیان اینکه امنیت غذایی از مسائل مهم کشور محسوب می‌شود، گفت: امنیت غذایی به معنای دسترسی همیشگی اقتصادی و فیزیکی تمام مردم به غذای کافی، سالم و مقوی با مطلوبیت اجتماعی و فرهنگی و بهره‌مندی تمام سلول‌های بدن از مواد مقوی و کافی برای دستیابی به زندگی سالم و فعال است.
رئیس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی ادامه داد: تحقق تأمین پایدار غذای سالم، اقتدار غذایی، ارتقای سلامت تمام آحاد جامعه و افزایش امید به زندگی، مستلزم «فراهم کردن غذا و بذر غذایی»، «کاشت» و «تولید»، «تأمین غذا» و «دسترسی فیزیکی»، «تأمین سلامت بدن» و «بهره‌مندی سلولی از مواد غذایی» است.
وی اظهار داشت: اگر به ارتقای سواد سلامت تغذیه‌ای مردم توجه کنیم، می‌توانیم برای مولفه‌های «اقتدار غذایی»، «ارتقا سلامت جامعه» و «افزایش امید به زندگی» برنامه‌ریزی کنیم.
رئیس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی با اشاره به‌حقوق انسان‌ها گفت: دسترسی به غذای سالم و کامل که حیات انسان‌ها را به خطر نیندازد، حق اساسی تمام انسان‌ها محسوب می‌شود. برخورداری از غذای سالم از مزرعه تا سفره، مستلزم اقدامات پدافندی غیرعامل است.
وی با اشاره به اجرای برنامه نان کامل و توزیع شیر رایگان در مدارس، اظهار داشت: برنامه‌های «نان کامل»، «توزیع شیر رایگان در مدارس» و «طرح کالابرگ الکترونیک» در راستای امنیت غذایی کشور اجرا شده‌اند. امیدواریم که این برنامه‌ها ادامه داشته باشد.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « خبر برگزیده »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها