چهار شنبه 13 تیر 1403 7/3/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

سه شنبه 9 خرداد 1391 ، 30 : 10

کد خبر : 1015

از 0 نفر 0

دخانيات دشمني مرگبار

دخانيات دشمني مرگبار

يكي از مواردي كه روند پير شدن را سرعت مي‌بخشد استعمال دخانيات است .

استعمال دخانيات باعث بروز بيماري‌هاي قلبي و عروقي مي‌شود، احتمال ابتلا به سرطان را افزايش مي‌دهد، يكي از علل اصلي بيماري آمفيرم يا پير شدن زودهنگام ريه‌هاست، قدرت...

  

  يكي از مواردي كه روند پير شدن را سرعت مي‌بخشد استعمال دخانيات است .

استعمال دخانيات باعث بروز بيماري‌هاي قلبي و عروقي مي‌شود، احتمال ابتلا به سرطان را افزايش مي‌دهد، يكي از علل اصلي بيماري آمفيرم يا پير شدن زودهنگام ريه‌هاست، قدرت بدني و اشتها را كم مي‌كند، به سلامتي و شكل ساختاري دندانها كه نمود و جلوه بسيار زيادي در چهره ظاهري شما دارند آسيب مي‌زند و از همه مهمتر اين كه روند پير شدن پوست را به طرز عجيبي سرعت مي‌دهد. علت پزشكي اين قضيه به خاطر تخريب سلول هاي سازنده آلاستين توسط تركيبات سيگار ‌‌(‌ويا هر ماده دخاني ديگر‌) است .

 فيبرهاي آلاستين به خاطر قابليت ارتجاعي خود ‌‌(‌توان براي كشيدن و قابليت بازگشت پوست به شكل اوليه ‌) به پوست شادابي و طراوت مي‌دهند. استعمال دخانيات به مرور باعث از بين رفتن هر چه بيشتر سلول‌هاي سازنده آلاستين مي‌شود و اين معضل باعث ايجاد چين و چروكهاي زودتر از موعد در پوست خصوصاً در قسمت‌هاي ظريف تر مانند اطراف چشم و روي پيشاني مي‌شود .

  بنابراين از همين امروز تصميم بگيريد كه با اين دود سمي و مهلك خداحافظي كنيد. اگر سيگاري هستيد از همين الان اراده كنيد و آن را كنار بگذاريد و اگر هم سيگاري نيستيد هرگز در محلي كه با دود سيگار آلوده شده تنفس نكنيد چرا كه استنشاق دود سيگار هم مثل كشيدن آن بسيار مضراست .

در نظر داشته باشيد كه  نفس كشيدن در فضاي بسته‌اي كه سه نخ سيگار در آن كشيده  شده به اندازه كشيدن يك نخ سيگار زيانبار است .

 اگر سيگاري هستيد و فكر مي‌كنيد اراده و انگيزه كافي براي ترك نداريد به ‌اين بينديشيد كه با كشيدن سيگار ‌‌( ‌قليان، پيپ و يا هر ماده دخاني ديگر‌) داريد خودتان را پير مي‌كنيد و بر چين و چروك‌هاي صورت خود مي‌افزاييد .

 فكر كردن به اين خود تخريبي غير عاقلانه مي‌تواند بهترين انگيزه براي ترك باشد .


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « اندیشه »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها