چهار شنبه 13 تیر 1403 7/3/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

سه شنبه 6 تیر 1391 ، 53 : 11

کد خبر : 1107

از 0 نفر 0

يوسفي رئيس حوزه قضايي بخش جره و بالا‌ده : تعداد 659 فقره از پرونده هاي موجود به سازش منتج شده است

يوسفي رئيس حوزه قضايي بخش جره و بالا‌ده :  تعداد 659 فقره از پرونده هاي موجود به سازش منتج شده است

مصاحبه از /فاطمه کشاور- داود کشاورز:به مناسبت گرامي داشت هفته قوه قضائيه قاسم يوسفي ، رئيس حوزه ي قضايي بخش جره و بالا‌ده در گفت و گويي با خبرنگاران طلوع به سوالا‌ت آنان پاسخ گفت ...

به مناسبت گرامي داشت هفته قوه قضائيه قاسم يوسفي ، رئيس حوزه ي قضايي بخش جره و بالا‌ده در گفت و گويي با خبرنگاران طلوع به سوالا‌ت آنان پاسخ گفت .

ظ‌آقاي يوسفي لطفا بفرمائيد در سال 91-90 آيا كاهش جرائم داشتهايم يا افزايش جرائم ؟

ظ‌در سال 1389 تعداد 1138 فقره پرونده به اين دادگاه تقديم شده است و در سال 1390 تعداد 2253 فقره پرونده به اين دادگاه تقديم و تعداد 1273 فقره پرونده به شوراي حل اختلا‌ف ارجاع شده است بنا بر اين نرخ جرائم در سال 91-90 افزايش محسوسي داشته است .

ظ‌چه كارهايي جهت كاهش جرائم در بخش داشته ايد؟

ظ‌بهره مندي از عوامل تاثير گذار و نهادهاي محلي  و نهادينه كردن وايجاد بستر تعامل با ساير مراجع و آموزش ضابطين خاص و عام همچنين تشكيل جلسات قضايي و دعوت از اعضاي محترم شوراي اسلا‌مي شهر و روستا و معتمدين و معمرين محلي و حضور و بازديد دوره اي از زندان و بررسي و حل مشكلا‌ت زندانيان و حضور در صحنه جرم به همراه مامورين انتظامي ،‌تسريع مجدانه در روند رسيدگي به پرونده ها و كاهش چشمگير اطاله دادرسي و ارائه گزارش سالا‌نه عملكرد به مردم شريف بخش جره و بالا‌ده با توجه به كمبود كادر قضايي و اداري به عنوان تنها قاضي اين دادگاه افتخار حضور مستمر و شبانه روزي در حوزه قضايي و در خدمت مردم فهيم شهرستان بالا‌ده را داشته ايم .

ظ‌چه تعداد پرونده در سال 91-90 منجر به سازش شده است؟

ظ‌در سال 91-90 با تلا‌ش دلسوزانه و مجدانه اين دادگاه و اعضاي محترم شوراي حل اختلا‌ف تعداد 659 فقره از پرونده هاي موجود منتج به سازش شده است .

ظ‌چه جرائمي در بخش جره و بالاده بيشتر نمايان است؟

ظ‌با توجه به موفقيت جغرافيايي و سطح محروميت اين شهرستان جرائم عليه اموال نسبت به ساير جرائم در اين حوزه قضايي نمايان تر است . ضمنا با اتخاذ تدابير قضايي ،‌بزه سرقت نسبت به گذشته در اين حوزه قضايي سير نزولي محسوسي داشته است .

ظ‌چه نهادهايي در امر پيشگيري از جرائم در بخش با دادگاه همكاري دارد؟

ظ‌از تمامي نهادها و مراجع ذيربط كه گامي در راستاي رفع مخاصمات برداشته اند تشكر مي كنم و دست همه آنها را براي انجام و تداوم اين مهم _مي فشارم. همين جا از حسن همكاري تمام مسئولين و كاركنان ادارات مخصوصا امام جمعه محبوب و مردمي ، بخشدار محترم  و زحمتكش ، شهردار خدوم و پر تلا‌ش و مسئولي محترم جهاد كشاورزي و منابع طبيعي، ناحيه مقاومت سپاه پاسداران و بسيج مردمي، سپاه عشاير امام حسين دهستان دادين ،‌نيروهاي انتظامي كه با تلا‌ش بي وفقه و شبانه روزي خود امنيت و آرامش مردم را فراهم مي نمايند،‌اعضاي محترم شوراهاي شهر و روستا و شوراهاي حل اختلا‌ف كه بدون هيچ گونه چشم داشتي همكارمي نمايند همچنين همكاران محترم اداري كه جهت رفع مشكلا‌ت قضايي مردم اين خطه تلا‌ش مي نمايند تقدير وتشكر مي نمايم ضمنا نقش معمرين و معتمدين محلي در جهت تلا‌ش براي مصالحه و اصلا‌ح ذات البين قابل تقدير است .

ظ‌جهت فرهنگ سازي عمومي چه نكاتي را توصيه مي كنيد؟

ظ‌جهت فرهنگ سازي عمومي فعاليت ميداني نهادهاي فرهنگي و تعامل اين نهادها با قوه قضائيه و بالعكس و تلا‌ش مسئولين جهت ارائه خدمات شايسته به مردم و توجه و همكاري با مسئولين به نحوي كه در راستاي ارائه خدمات به مردم شريف بخش تحت هر نام و عنواني كارشكني صورت نگيرد و اقدامات دولت در جهت توسعه امكانات رفاهي ،‌آموزش و فرهنگي و بسط و گسترش فضاهاي مذهبي ، علمي ،‌آموزشي و تفريحي و بهداشتي درماني و ايجاد سرگرمي و تفريحات سالم براي جوانان و نوجوانان و پر كردن اوقات فراغت آنان و تاسيس واحد دانشگاهي و مراكز فني و حرفه اي جهت ارتقاي سطح تحصيلا‌ت علمي جوانان ضروري است .


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « خبر برگزیده »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها