چهار شنبه 13 تیر 1403 7/3/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

چهار شنبه 7 تیر 1391 ، 51 : 18

کد خبر : 1111

از 0 نفر 0

نقش حجاب در پیشگیری از جرم(2)

نقش حجاب در پیشگیری از جرم(2)

محمدبازيار-كارشناس ستاد پيشگيري و حفاظت اجتماعي دادگستري كازرون

آن كه چهره و اندام و زيبائي هاي خود را در معرض تماشا و بهره برداري جنسي عموم مي گذارد، اگر لحظه اي فكر كند كه چه به دست مي آورد و چه از دست مي­دهد شايد هرگز حاضر به چنين كاري نباشد.بعضي از نگاه ها ويروس گناه منتشر مي كند.بعضي از چهره­ها حشره مزاحم جمع مي كند.

بعضي از چشم ها در پي هوس هاي شيطاني است.بعضي از اظهار علاقه ها، دام فريب و تور شكار است.بعضي از عاشقان سينه چاك،صياداني اند كه هنرمندانه نقش بازي مي كنند و وقتي به كام دل رسيدند طعمه و شكار خود را بي آبرو كرده و رها مي سازند و دنبال شكار بعدي مي روند.

خوشا آنان كه نگهبان مزرعه ي نجابت و پاسدار حريم حيا و عفافند و با پوشش صحيح و كامل و با متانت و وقار خويش، هم محيط را براي خودشان ايمن مي سازند هم وسيله ي به گناه افتادن ديگران نمي شوند. وقتي كسي خود را از نگاه نامحرمان مي پوشاند مثل آن است كه جلوي پنجره اتاقش توري زده تا حشرات مزاحم و موذي وارد نشوند.پس نتيجه مي گيريم حجاب مصونيت مي آورد نه محدوديت.زنان با حجاب هم در قلعه ي حفاظت شده اند نه در زندان!

حجاب، قلعه و دژي است براي نگهباني از«گوهرعفاف».زنان پوشيده و متين، از تمام تعرض ها و وسوسه هاي شيطاني مصونند. حجاب،زينت است،آن را بر خوبي ها و زيبائي هاي خود بيفزائيد آن گاه خواهيد ديد كه عرياني و خودنمائي و هوس انگيزي، براي كسي شخصيت نمي آورد.حفظ شخصيت و رعايت پوشش،يك هنر است و الا ترك حجاب و عفاف از هر كس  بر مي آيد،چون هنر نيست!حيف است انسان خود را به يك لبخند و چشمك و وعده بفروشد و به اين راحتي و ارزاني بازيچه شود...زيبايي و جمال،نعمتي خداداد است و عفاف و پاكدامني و پرهيز از گناه هم شكرانه و زكات اين نعمت الهي است.چه بسياري آنان كه اسير«چاه زيبائي»وگرفتار«كمندجمال»خويشند اگر كسي به خاطر زيبائي رخسار و دلفريبي چهره و اندام به گناه افتد يا ديگران را به گناه اندازد حق اين نعمت را ادا نكرده است.حضرت يوسف(ع)زيبا بود،اما عفاف ورزيد و در خلوتكده ي هوس زليخا به ياد خدا بود تا به آن مقام رسيد«ابن سيرين»آن جوان زيبا چهره هم كه به دام هوس يك زن گرفتار شد با تدبير از آن مهلكه گريخت و به خواسته  نامشروع آن زن«نه»كفت تا به آن كرامت نائل شد. برخورداري از جمال هرگز مجوز ارتكاب گناه و افتادن به دام و دامن آلودگي و افكندن ديگران به باتلاق فساد نمي شود. خداوند در ميان جوانان و زيبارويان،آن قدر نمونه هاي عفاف و پاك دامني دارد كه به رخ انسان بكشد و راه بهانه را بر معصيتكار ببندد.خيلي از خوبرويان در تاريخ بوده اند كه هم«مال و جمال»داشته اندهم«عفاف و كمال»هرگز مباد كه نعمت براي ما نقمت گردد.عاقل آن است كه انديشه كند پايان را.

 

 


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « اندیشه »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها