سه شنبه 2 مرداد 1403 7/23/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

دوشنبه 9 مرداد 1391 ، 41 : 15

کد خبر : 1223

از 0 نفر 0

رئيس اداره اوقاف كازرون در مصاحبه با طلوع : 150 مسجد و 100 بقعه متبركه ميزبان روزه داران

رئيس اداره اوقاف كازرون در مصاحبه با طلوع :  150 مسجد و 100 بقعه متبركه ميزبان روزه داران

به مناسبت فرارسيدن ماه مبارك رمضان اداره اوقاف شهرستان كازرون امسال هم...

 

 

 

به مناسبت فرارسيدن ماه مبارك رمضان اداره اوقاف شهرستان كازرون امسال هم مطابق سال هاي گذشته اقدام به غباررويي و عطر افشاني بيش از 150 مسجد و 100 بقعه متبركه با حضور مردم كرد .

در اين خصوص گفتگويي كوتاه با رئيس اداره اوقاف شهرستان حجت الا‌سلا‌م جمشيدي داشتيم كه ذيلا‌ مي خوانيد :

ظ‌ضمن تشكر از شما بفرماييد با توجه به اينكه در ايام ماه مبارك رمضان هستيم اعزام مُبلغ به كازرون چگونه بوده است؟

ظ‌ابتدا  سلا‌م عرض كنم خدمت شما دست اندركاران روزنامه طلوع كه هميشه با اداره اوقاف خصوصا در عرصه موقوفات و بقاع متبركه فعالا‌نه همكاري داشته ايد. در خصوص اعزام مُبلغ امسال به حول و قوه الهي توانسته ايم تعداد 30 تن مُبلغ بومي وغير بومي از قم جهت ماه مبارك رمضان به شهرستان بياوريم تا به نقاط مختلف شهر وروستا اعزام شوند .

ظ‌آيا براي روزه داران سفره افطاري هم برنامه ريزي شده است ؟

ظ‌بلي ، از شب اول تا شب 30 ماه مبارك رمضان طرحي را در قالب ضيافت در مساجد و بقاع متبركه  داريم كه با همكاري هيئت امناي مساجد و صورتجلسات موجود درون سازمان كه تعداد 40 ضيافت درون مساجد و بقاع متبركه  است اجرا مي شود

ظ‌با توجه به اينكه فرهنگ ترويج قرآن آموزي ميان مردم افزايش يافته است تدبير و برنامه هاي شما در اين خصوص چيست؟

ظ‌در اولين گام ما توانسته ايم راه اندازي و تجهيز مراكز فرهنگي و قرآني شهرستان را استارت بزنيم كه به صورت فيزيكي حدود 200 مركز از جمله حسينيهها ، مساجد و بقاع متبركه شامل مي شود و با كمك استادان قرآن ، مفاهيم و روخواني ،در جهت  افزايش فرهنگ قرآن آموزي تلا‌ش نموده ايم به طوري كه با همكاري اداره كل اوقاف فارس محفل انس با قرآن را با حضور قاري بين المللي مصري عبدالناصر حرك و گروه همخواني تواشيح اخلا‌ص اعزامي از شيراز در امامزاده سيد محمد اجرا نماييم .

ظ‌چه مراسم مهم ديگري در اين ماه پيش بيني كرده ايد؟

ظ‌مراسم بزرگداشت شب تولد امام حسن مجتبي(ع) در 15 رمضان و همزمان بزرگداشت امامزاده سيد حسين كه يكي از امامزادگان مشهور در فارس است و در كنار آن حضور مسئولين شهرستان و هيئت هاي مذهبي را پيش بيني نمودهايم ، برنامه هاي ديگر هم در قالب همايش بصيرت جهت اصحاب وقف كه شامل خدام و هيات امنا، كاركنان و هر فردي كه به نوعي در زمينه هاي مختلف با اين اداره در ارتباط است و برنامه مهم تري كه همه ساله آن را اجرا نموده ايم برنامه ايستگاه صلواتي پخت و توزيع نان به تعداد 4 خبازي در شيفت عصر و در مناطق محروم شهرستان است .

ظ‌در خصوص برگزاري مسابقات فرهنگي در اين ماه چه اقدامي شده است ؟

ظ‌برگزاري مسابقاتي از جمله نهجالبلا‌غه ، مفاهيم قرآن كريم تحت عنوان راه روشن با جوايز ارزنده و اعزام 8 تن از افراد به مسابقات كشوري و تجليل از آن ها در عتبات عاليات و مشهد مقدس ، همچنين در كنار اين مسابقات تجليل از نخبگان قرآني و اهداي جوايز را داريم .

ظ‌هديه شما به مساجد شهرستان در طول اين مدت چيست؟

ظ‌خريد و توزيع قرآن ، مفاتيح، گلا‌ب ميان مساجد و بقاع متبركه

ظ‌با توجه به اينكه همه ساله مردم جهت رويت هلا‌ل ماه چه اول و چه آخر ماه دچار مشكل مي باشند در اين خصوص چه اقدامي كرده ايد؟

ظ‌انشاالله ما موفق شويم با راه اندازي سايت خبري و خريد يك دستگاه تلسكوپ جهت رويت حلول هلا‌ل ماه در اول و پايان ماه مبارك رمضان گامي موثر در شهرستان برداريم .

ظ‌با توجه به اينكه در اين ماه 3 شب احيا در پيش رو داريم از جمله اقدامات فرهنگي مذهبي كه تدارك ديده ايد چه برنامه هايي ميباشد؟

ظ‌همانگونه كه خدمت شما عرض كردم طرح سفره سحري در اكثر نقاط شهرستان توسط خيرين و موقوفات داريم و امسال موفق شده ايم كتابچه اي را تحت عنوان كعبه در خون پيرامون حضرت علي (ع) از زمان كودكي تا شهادت و كتاب مقدس ترين سفر ويژه معراج پيامبر اكرم (ص) و آواي بيداري ويژه روز قدس و قنوت نماز عيد فطر را به چاپ برسانيم و در اين شب هاي روحاني ميان مردم توزيع كنيم .


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « خبر برگزیده »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها