سه شنبه 2 مرداد 1403 7/23/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

دوشنبه 2 خرداد 1390 ، 59 : 11

کد خبر : 142

از 0 نفر 0

رئيس دانشگاه آزاد اسلامي واحد كازرون : اميدوارم تا مهرماه سال آينده ، بيمارستان امام علي (ع)‌مورد بهره برداري قرار گيرد

رئيس دانشگاه آزاد اسلامي واحد كازرون : اميدوارم تا مهرماه سال آينده ، بيمارستان امام علي (ع)‌مورد بهره برداري قرار گيرد

با توجه به تنوع مسايل دانشگاه آزاد اسلامي واحد كازرون و ضرورت اطلاع رساني به مردم و دانشجويان، طي گفت و گويي با دكتر شريفي ...

سرويس خبري / داود كشاورز- علي گلچين

اشاره: با توجه به تنوع مسايل دانشگاه آزاد اسلامي واحد كازرون و ضرورت اطلاع رساني به مردم و دانشجويان، طي گفت و گويي با دكتر شريفي رئيس اين واحد سوالاتي را مطرح كرديم كه وي به تشريح پاسخ آنها پرداخت.  

طلوع: جناب آقاي دكتر بيمارستان در حال احداث امام علي(ع) چقدر پيشرفت فيزيكي داشته است؟

  

با سلام به پيشگاه حضرت ولي عصر و رهبر معظم انقلاب اسلامي و درود فراوان به روان پاك شهيدان و با سلام خدمت شما خبرنگاران عزيز روزنامه طلوع. در مورد وضعيت بيمارستان كارهايي انجام گرفته است كه قبلا براي اين بيمارستان پيش بيني شده بود از جمله تحقيقات پزشكي كه مقداري بار بيمارستان ولي عصر را سبك تر مي كند.  قبل از اينكه شما تشريف بياوريد من  با پيمانكار بيمارستان ملاقات كردم و با آقاي دامنگير كه پيمانكار اين پروژه است همين امروز پروژه را از نزديك بازديد كرديم. زماني كه من آمدهام هيچگونه وقفه اي در ساخت بيمارستان نبود من الان با پيمانكار صحبت مي كردم ايشان اميدوار بود كه اين پروژه تا تيرماه سال آينده به اتمام برسد ولي من اصرار داشتم كه اگر مي شود ارديبهشت ماه يا اسفند امسال حداقل دو يا سه ماه قبل از موعد مقرر، بيمارستان را تحويل بگيريم . از لحاظ فيزيكي پيشرفت خوبي داشتيم .من هم اين روزها مشغول رايزني هستم با دوستاني كه بالاخره در علم طب پزشكي كار مي كنند. من اميدوار هستم كه اگر لطف خداوند شامل حال ما بشود اين بيمارستان حداقل مهر سال آينده ، آمادهي پذيرايي از بيماران عزيز و مردم شريف كازرون  باشد. اما نكته اي را هم ميگويم كه بارها گفته ام رشته ي پزشكي هيچ خدمات رساني به مردم كازرون نداشته است . من اميدوارم كه اين بيمارستان بتواند با خدمات خود، دين مردم را ادا كند و جبران محبت مردم را بكند.

طلوع:  وضعيت رشته ي پزشكي در كشور خصوصا در شهرستان كازرون چگونه ارزيابي مي كنيد؟

موقعي كه من اينجا واحد را تحويل گرفتم رشته ي پزشكي و پرستاري و مامايي منحصر به يك اتاق يا دو الي سه يا چهار اتاق بود. وضعيت خيلي بدي بود . ساختماني كه به مديريت اختصاص داشت را به رشته ي پزشكي تحويل داديم. اتاق آناتومي و آزمايشگاه هاي مربوط به اين رشته را در علوم پايه تجهيز كرديم. اما در رشته ي باليني كه خودتان حضور داريد كه دانشجويان ما شيراز هستند  قبلا ساختماني بود كه اصلا نه در شان دانشگاه و نه در شأن رشته پزشكي بود ، ما با تغيير و تحولي كه در مديريت باليني و رشته ي پزشكي ايجاد كرديم (با تشكر از دكتر كاويان و دكتر معتمد) اين ساختمان را تحويل داديم و يك سري مواردي كه وزير بهداشت انگشت گذاشته بود، انجام داديم. حوزهي معاونت علوم پزشكي دانشگاه آزاد گفت كه در مورد تحولي كه در رشته ي پزشكي در سطح كشور رخ داده ما بعد از واحد تنكابن واحد دوم هستيم . الان با اكثر بيمارستان ها قرارداد داريم و درفكر اين هستيم كه بتوانيم 50 يا 100 درصد از بيمارستاني را در شيراز بخريم. هر چند من اميدوارم با راهاندازي اين بيمارستان و تجهيز‌ آن از لحاظ تحقيقات پزشكي و از لحاظ آموزش و خدمات رساني به مردم شريف كازرون گام هايي برداريم .

طلوع: آقاي دكتر در مورد كارهاي عمراني انجام شده در دانشگاه در اين مدت رياست شما  چه اقدامي كرده ايد؟

زماني كه من واحد را تحويل گرفتم همين بيمارستان امام علي(ع)‌در واقع ده، پانزده درصد پيشرفت فيزيكي داشت. فقط فونداسيون هاي اين بيمارستان و تعدادي ستون هاي آن احداث شده بود. در اين مدت به لطف خداوند توانسته ايم پيشرفت فيزيكي اين بيمارستان را به چهل و هفت - هشت درصد برسانيم .  اميدواريم كه  امسال از خوابگاه ها در مردادماه بهره برداري كنيم و از همين حالا به فكر تجهيز آن هستيم، تاسيس و راه اندازي اين خوابگاه مي تواند كمك بسياري به فرهنگ اين شهرستان كند. اميدواريم كه سال تحصيلي جديد در مورد اسكان دهي خواهران دانشجو مشكلي نداشته باشيم.

ديوارهاي قديمي ساختمان را ترميم و تعمير كرديم .از لحاظ تاسيسات مشكلاتي داشتيم مخصوصا در مورد وضعيت سرمايشي كه هنوز هم درگير هستيم. آخرين جاهايي كه داريم تجهيز مي كنيم تاسيسات  آب بتوني است كه فقط ديوارهاي آن ساخته شده بود و هيچ كاري نشده بود و ان شاءالله در هفته آينده اين منبع آبگيري مي شود كه در تابستان ما مشكل آب نداشته باشيم. ساختمان جديدي را در محوطه ي دانشگاه داريم كه ان شاءالله درماه هاي آينده به بهره برداري ميرسد. 

طلوع :  عملكرد  علمي و موفقيت هاي فرهنگي و ورزشي دانشجويان در سالهاي گذشته و حال را توضيح  دهيد؟

در سال گذشته ما صد در صد ازاعتبارات  پروژه هاي پژوهشي را جذب كرديم. چاپ مقالات در ژورنال هاي خارجي ،  راه اندازي تيم رباتيك، شركت اساتيد در كنگره ها ، كارهاي فرهنگي و قرآني كه آمار آنها موجود است . در بخش ورزشي نيز تيم فوتبال ما در منطقه، مقام اول را آورد . تيم پينگ پنگمان مقام دوم و تيم هاي ديگر مقام هاي سوم . در اين جا ، جا دارد از مسئولين محترم شهرستان مخصوصا نماينده محترم شهرستان كازرون كه نظر و لطف خاصي به دانشگاه كازرون داشته اند و همچنين امام جمعه و فرماندار محترم و تمام عزيزاني كه در اين سال در كنار ما بودند و مشكلات ما را شنيدند و به ما كمك كردند تشكر كنيم.

طلوع: آيا نويدي براي مردم كازرون و دانشجويان جديد الوروددر خصوص  رشته هايي  كه امسال اضافه مي شود ،‌داريد؟

سوال خوبي است  . ما نزديك به 21 رشته ي مصوب را تا همين لحظه كه در خدمتتان هستم ، داريم كه از طريق وزارت خانه ان شاءالله در دفترچه هاي كنكور وارد مي شود. و تعدادي از اين رشته ها را بهمن ماه توانستيم دانشجو بگيريم از جمله رشته ي عمران و كامپيوتر كه كمك بسيار بزرگي به دانشگاه بود و اين نويد را به تمام مردم كازرون و دانشگاهيان كازرون در واقع آموزش عالي كازرون مي دهم كه دانشگاه كازرون راه خودش را پيدا كرده  و آيندهي بسيار درخشاني را خواهد داشت حالا چه حقير باشم يا نباشم .  اخيرا به ما اطلاع دادند كارشناسي ارشد مخابرات هم پذيرفته شده است . مي دانيد كه سال ها است واحدهاي مختلف دانشگاهي به خاطر مواردي كه است كه نام نمي برم افت دانشجو داشته است ، اميد استكه در سال تحصيلي جديد، نه فقط كاهش نداشته باشيم بلكه  افزايش دانشجو نيز  داشته باشيم و اين يك نويد خوبي براي مردم و دانشگاه كازرون است.

طلوع:  از شما تشكر مي كنيم كه وقت خود را در اختيار ما گذاشتيد.

من هم تشكر مي كنم ازگردانندگان  محترم  روزنامه طلوع  و شما  خبرنگاران طلوع كه زحمت  اين مصاحبه را تقبل فرموديد.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « خبر برگزیده »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها