شنبه 1 اردیبهشت 1403 4/20/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

دوشنبه 23 دی 1398 ، 42 : 14

کد خبر : 19108

از 0 نفر 0

توصیه پوتین به اسد: ترامپ را به دمشق دعوت کن

توصیه پوتین به اسد: ترامپ را به دمشق دعوت کن

به گزارش ایرنا ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه...

به گزارش ایرنا ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه در سفر اخیرش به دمشق، به بشار اسد همتای سوری خود توصیه کرده است از دونالد ترامپ برای سفر به دمشق دعوت
کند. خبرگزاری تاس روسیه با انتشار این خبر نوشت: پوتین در مصاحبه‌ای با شبکه خبری کانال یک روسیه، همچنین برای فرستادن این دعوتنامه به رئیس‌جمهوری آمریکا اعلام آمادگی کرد.

تحلیل خبر

ما کجای معامله‌ایم؟ اگر تصمیم‌گیر و یا اثرگذار اصلی بر سرنوشت سوریه، پوتین است، آیا ایران با آن موافق است؟ آیا پیشنهاد پوتین به بشار اسد مبنی بر دعوت ترامپ به سوریه مورد تأیید ایران است؟ آیا پوتین در این زمینه، نظر ایران هم خواسته؟ بدون شک از هر لحاظ که نگاه کنیم ایران در سوریه سرمایه‌گذاری بیشتری کرده است. هم به لحاظ نیروهای انسانی که تعداد شهدا و مجروحین و نیروهای عملیاتی و مستشاری ما گواه بر آن است و هم هزینه‌های دلاری، تجهیزات نظامی، رفاهی، بهداشتی و... بیشترین کمک را ایران به سوریه کرده و لذا نباید هزینه‌هایش ایران بدهد ولی تصمیم‌گیر نهایی‌اش دیگری باشد. ایران، الان با ترامپ وارد مرحله شبه‌جنگ است و رفتن ترامپ به سوریه فقط برای تعارف نیست بلکه به دنبال آن امتیازهایی می‌خواهد که اگر همان امتیازها را به ایران بدهد باز برای سالیان متمادی، بدهکار ایران است. ما نمی‌گوییم سوریه با آمریکا چه‌کار کند، این حق خودشان است که مستقلاً برای آینده خود تصمیم بگیرند ولی کشور دیگری نیز از هزینه‌های هنگفت ایران در آنجا، به نفع خود یا دیگران وارد عمل نشود. ما معتقدیم پایان هر جنگ و مجادله‌ای، صلح است و این صلح باید عادلانه و منصفانه باشد. قرار نیست هزینه‌اش را یکی بدهد و منافعش را دیگری یا دیگران ببرند. هرچند هر نوع تنش و ناآرامی در جهان و به‌ویژه در خاورمیانه توسط هر کشوری باشد به‌حکم عقل و خرد، محکوم است.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « تحلیل خبر »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها