سه شنبه 4 اردیبهشت 1403 4/23/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

جمعه 4 بهمن 1398 ، 43 : 15

کد خبر : 19115

از 0 نفر 0

رئیس دفتر رئیس‌جمهور: برای محدود کردن شبکه‌های اجتماعی به‌شدت تحت‌فشاریم

رئیس دفتر رئیس‌جمهور:  برای محدود کردن شبکه‌های اجتماعی به‌شدت تحت‌فشاریم

رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: ما به‌شدت تحت‌فشاریم و فشار بیش‌ازحدی...

رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: ما به‌شدت تحت‌فشاریم و فشار بیش‌ازحدی را برخی گروه‌ها به دولت می‌آورند که چرا این کارها را نمی‌کنید.
به گزارش ایلنا، محمود واعظی در پایان جلسه هیئت دولت با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به اظهارات یکی از اصولگرایان مبنی بر اینکه محدودیت برخی از حساب‌های کاربری به درخواست دولت ایران بوده است، گفت: این‌که کذب محض است، این آقا با توجه به کارهایی که در دولت قبل خودشان و دوستانشان می‌کردند در توهم است و فکر می‌کند این دولت هم این کار را می‌کند. وی با تأکید بر اینکه این ادعا کذب محض است، گفت: وزارت ارتباطات نه در دوره من نه آقای جهرمی چنین کاری نکرده است. رئیس‌جمهور هم به‌شدت با این کار مخالف است. برعکس ما به‌شدت تحت‌فشاریم و فشار بیش‌ازحدی را برخی گروه‌ها به دولت می‌آورند که چرا این کارها را نمی‌کنید به حرف‌های این آقا می‌گویند فرار روبه‌جلو.

تحلیل خبر

امروز، نه مردم ایران در داخل کشور می‌پذیرند که فضای مجازی را مسدود یا محدود کنیم، نه مردم در سراسر کره زمین و نه نهادهای بین‌المللی.
تصمیم سازان و تصمیم گیران باید بپذیرند که تصمیمشان نمی‌تواند برای همیشه محدودیت آفرین باشد. به‌عبارت‌دیگر منطقی و عالمانه نیست که تصمیمی گرفته شود که هیچ پشتوانه داخلی و خارجی و بین‌المللی نداشته باشد. به‌جای روی آوردن به محدودیت و سانسور، بهتر آن است که تعامل سازنده با مردم داشته باشند و به خواسته‌ها و مطالبات منطقی، عادلانه و دوستانه آنها احترام گذاشته و جامه عمل بپوشانند. اگر عملکرد مسئولان، مردم را از درون اقناع و راضی کند هیچ زمزمه تحریک‌آمیزی در فضای مجازی نمی‌تواند خطری برای آنها داشته باشد. همین فضای مجازی به شکل گسترده‌تر و قوی‌تر در کشورهای پیشرفته سال‌هاست بدون هیچ محدودیتی نقش‌آفرینی دارد و خطری را برای حکومت آنها نمی‌آفریند.
روزبه‌روز با پیشرفت‌ها و نوآوری‌های اعجاب‌برانگیز در دنیای فن‌آوری، الکترونیک و مجازی، ابزارها و امکاناتی جدید ساخته می‌شود که از فیلترها و قفل‌ها عبور می‌کند و خیلی راحت‌تر، وفور اطلاعات را در دسترس مردم جهان قرار می‌دهد.
یقیناً با روندی که در پیش است دیرزمانی نخواهد پایید که امکاناتی به بازار عرضه خواهد شد که همه محدودیت‌ها را خواهد شکست و همه‌چیز را در اختیار همگان در سراسر نقاط کره زمین قرار خواهد داد؛ ابزاری که نه زمین و زمان می‌شناسد و نه مرزهای جغرافیایی. پس به نظر می‌رسد به‌جای روی آوردن به «ابزارهای سلبی» بهتر است به «ابزارهای ایجابی و اثباتی» روی‌ آوریم تا آینده در بن‌بست کامل قرار نگیریم.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « تحلیل خبر »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها