پنج شنبه 14 تیر 1403 7/4/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

دوشنبه 15 اردیبهشت 1399 ، 56 : 16

کد خبر : 20201

از 0 نفر 0

احداث ۳۳ مجتمع خدماتی- رفاهی جدید در راه‌های مواصلاتی فارس

احداث ۳۳ مجتمع خدماتی- رفاهی جدید در راه‌های مواصلاتی فارس

معاونت توسعه مدیریت و منابع اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای فار...

معاونت توسعه مدیریت و منابع اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای فارس از در حال احداث بودن ۳۳ مجتمع خدماتی رفاهی بین‌راهی جدید در راه‌های مواصلاتی استان خبر داد. به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سعید پروین حقیقی گفت: در حال حاضر با ۱۳۵ تقاضای اصولی موافقت شده که ۳۳ مجتمع خدماتی رفاهی در راه‌های مواصلاتی استان در حال احداث هستند که تلاش می‌شود طی سال جاری ۸ مجتمع خدماتی رفاهی بین‌راهی از این تعداد افتتاح و به بهره‌برداری برسند. معاونت توسعه مدیریت و منابع اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای فارس با اشاره به اینکه در حال حاضر ۴۴ مجتمع خدماتی رفاهی بین‌راهی در استان فعال هستند اظهار داشت: ۵۸ مجتمع خدماتی دیگر نیز در حال سپری کردن مراحل اداری و انجام استعلامات هستند. پروین حقیقی بیان کرد: مجتمع خدماتی رفاهی بین‌راهی با بهره‌مندی از امکاناتی، چون جایگاه سوخت (بنزین و گازوئیل)، نمـازخانه، اتاق کودک و مادر، رستوران، فروشگاه خدمات خودرویی، سرویس بهداشتی زنانه و مردانه، فضای سبز و پارکینگ، ضمن تأمین نیازهای ضروری مسافران و وسایل نقلیه و همچنین ایجاد اشتغال، زیربنای حمل‌ونقل جاده‌ای و توسعه گردشگری هستند.

تحلیل خبر

شمار بالای قربانیان تصادفات جاده‌ای که از منابع رسمی اعلام می‌شود، لزوم بازنگری در عملکردها و توجه بیشتر متولیان امر را به همگان گوشزد می‌کند.
یکی از عوامل مهمی که همواره در گزارش پلیس در تصادفات مرگبار از آن یاد می‌شود، خستگی و خواب‌آلودگی رانندگان است که باید مورد ارزیابی دقیق‌تری قرار گیرد.
بدون تردید اگر تعداد مجتمع‌های خدماتی بین‌راهی بیشتر شود و کیفیت خدمات‌دهی آن‌ها نیز ارتقا یابد، شاهد کاهش شمار قربانیان تصادفات جاده‌ای خواهیم بود.
نکته مهمی که در این زمینه نباید از نظر مسئولان مربوطه دور شود، ارائه خدمات مطلوب و ارزان از سوی این‌گونه مجتمع‌ها و نظارت دقیق و مستمر بر چگونگی اداره آن‌هاست که اگر دولت در این زمینه یارانه نیز اختصاص دهد، درواقع هم از سنگینی بار هزینه‌های تحمیلیِ تصادفات به خود و هم از میزان مرگ‌ومیرهای دردناکی که پیامدهای پرشماری دارد، خواهد کاست.
راننده و مسافر خسته از راه، گاهی با نخستین مشاهده در بدو ورود به بعضی از این مجتمع‌ها چه از نظر کیفی و چه به لحاظ هزینه‌ای، فرار را بر قرار ترجیح می‌دهد و از استراحت و رفع خستگی منصرف می‌شود.
غذاخوری‌هایی که به جولانگاه پشه و مگس مبدل شده است و سرویس‌های بهداشتی که نه‌تنها استفاده از آن‌ها میسر نیست بلکه کسی تحمل نزدیک شدن به این‌گونه مکان‌ها حتی از فاصله دور را هم ندارد.
نبود استراحتگاه‌هایی که مناسب و بهداشتی باشند به‌طوری‌که راننده خسته بتواند دمی را در آن‌ها بیاساید، از دیگر دلایلی است که راننده‌ها را مجبور به ادامه راه و رانندگی با خستگی و خواب‌آلودگی
می‌کند.
بنابراین لازم است تمام مسئولانی که هرکدام عهده‌دار بخشی از حمل‌ونقل و تردد هستند از تک‌بعدی‌نگری و نگاه بخشی بپرهیزند و هماهنگ و همراه با یکدیگر، به ریشه‌یابی تصادفات بپردازند و تنها به علتی که ارتباط مستقیم با مجموعه خودشان دارد نگاه نکنند.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « تحلیل خبر »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها