پنج شنبه 14 تیر 1403 7/4/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

یکشنبه 28 اردیبهشت 1399 ، 38 : 12

کد خبر : 20208

از 0 نفر 0

50 درصد مبتلایان از شخص بدون علامت کرونا گرفته‌اند

50  درصد مبتلایان از شخص بدون علامت کرونا گرفته‌اند

نتایج یک تحقیقات نشان می‌دهد بیشتر از نیمی از افرادی که مبتلا به کرونا شده‌اند این بیماری را از کسی گرفته‌اند که هیچ علائمی از این بیماری نداشته است...

نتایج یک تحقیقات نشان می‌دهد بیشتر از نیمی از افرادی که مبتلا به کرونا شده‌اند این بیماری را از کسی گرفته‌اند که هیچ علائمی از این بیماری نداشته است.
به گزارش جم جم آنلاین به نقل از دیلی‌میل، آکادمی ایرلند نتایج جهانی بیش از 17 تحقیقات در سراسر جهان را منتشر کرده که نشان می‌دهد چه تعداد از افراد جهان این ویروس را از کسی گرفته‌اند که هیچ علامتی نداشته است.
بر اساس نتایج حاصل از این تحقیقات 33 الی 80 درصد مشارکت‌کنندگانی که به کرونا مبتلا شده بودند این بیماری را از فرد بدون علامت گرفته بودند. درواقع این افراد بدون علامت پیش از بروز نشانه‌های بیماری به‌شدت مستعد انتقال آن به فرد دیگری بوده‌اند.
شش روز طول می‌کشد تا یک کرونایی علائم بیماری خود را که شامل تب و سرفه‌های مکرر است نشان بدهد؛ اما چند روز قبل از بروز علائم آن‌ها این ویروس را به دیگران انتقال می‌دهند.
انتقال ویروس یک روز پیش از بروز علائم رخ می‌دهد؛ اما برخی از محققان دیگر بر این باورند فرآیند انتقال ویروس سه روز پیش از بروز علائم هم می‌تواند باشد.
قرنطینه و کنترل شیوع کرونا عامل مهمی است که تا بدون علامت‌ها به افراد دیگر ویروس خود را منتقل نکنند. این به موفقیت ردیابی مخاطب بستگی دارد که شامل شناسایی همه افرادی است که با یک مورد تأییدشده در تماس نزدیک بوده‌اند. دانشمندان به‌سرعت در تلاش‌اند تا بفهمند که چگونه ویروس که به نام علمی SARS-CoV-2 نامیده می‌شود، در بین افراد شیوع دارد و این به نحوه کنترل آن کمک می‌کند.

تحلیل خبر

تمام انسان‌ها برای جان خود ارزش ویژه و استثنایی قائل هستند و اکثریت پرشماری نیز بنا بر باورها و اعتقادات و همچنین نداهای درونی که وجدان بشری است، جان دیگر انسان‌ها و حیوانات را بسیار مهم می‌دانند و مراقبت‌ها و تلاش‌های بایسته‌ای را در این زمینه انجام می‌دهند؛ اما گاهی برخی یا به علت سرکوبی و خاموشی وجدان خود و یا ناآگاهی و غفلت، مبدل به قاتل‌هایی می‌شوند که جان بسیاری را به خطر می‌اندازند و فرد و یا افرادی را به کام مرگ می‌کشانند.
بی‌اعتنایی و یا بی‌توجهی نسبت به سرایت ویروس موذی کرونا به خود و دیگران نیز از چارچوب این قاعده خارج نیست و در سطح جامعه برخی را مشاهده می‌کنیم که بر اساس اطلاعات اشتباه و یا به‌طورکلی نداشتن آگاهی‌های لازم در این زمینه، به‌صورت خاموش‌ترین قاتلی که دوست و دشمن نمی‌شناسد، خود و دیگران را به خطر مرگ نزدیک می‌کنند و بی‌آنکه بدانند و یا اعتنایی داشته باشند، به‌عنوان یک تروریست مخوف جان شیرین انسان‌ها را می‌گیرند.
در مقابل پیدا و پنهان ویروس موذی و مخوف کرونا که خودی و غیرخودی نمی‌شناسد، درحال‌حاضر هیچ‌گونه چاره‌ای جز پیشگیری و مراقبت نداریم و باید خود و دیگران را نسبت به حمله ناجوانمردانه و دردناک آن مصون و محفوظ بداریم و خدای‌ناکرده به‌گونه‌ای رفتار نکنیم که عزیزانی را از دست بدهیم و یا برای همیشه عذاب وجدان حیات و ممات ما را سخت و سهمگین کند.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « تحلیل خبر »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها