پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403 4/25/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

جمعه 26 دی 1399 ، 00 : 18

کد خبر : 22263

از 0 نفر 0

سایت‌های همسریابی یا بنگاه‌های درآمدزایی؟

سایت‌های همسریابی  یا بنگاه‌های درآمدزایی؟

مهرماه سال جاری بود که معاونت ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان نامه‌ای را برای رسیدگی به فعالیت سایت‌ها و کانال‌های همسریابی به دادستانی و پلیس فتا ارسال کرد؛ نامه‌ای که طی آن این معاونت خواستار ورود دادستانی به عنوان مدعی‌العموم به موضوع شد این در حالیست که علی‌رغم گذشت چندین ماه، همچنان شاهد فعالیت کلاهبرداران تحت عنوان سایت‌های همسریابی هستیم.+ تحلیل خبر

مهرماه سال جاری بود که معاونت ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان نامه‌ای را برای رسیدگی به فعالیت سایت‌ها و کانال‌های همسریابی به دادستانی و پلیس فتا ارسال کرد؛ نامه‌ای که طی آن این معاونت خواستار ورود دادستانی به عنوان مدعی‌العموم به موضوع شد این در حالیست که علی‌رغم گذشت چندین ماه، همچنان شاهد فعالیت کلاهبرداران تحت عنوان سایت‌های همسریابی هستیم.
محمد مهدی تندگویان معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در این باره به ایسنا گفت: از حدود سه ماه پیش تاکنون که نامه‌ای را به دادستان کل کشور و پلیس فتا درباره مسدود کردن سایت‌ها و کانال‌های همسریابی ارسال کردیم و چندین بار پیگیر آن بودیم، متاسفانه به نتیجه خاصی نرسیدیم. یک الی دو مرتبه نامه‌هایی برایمان ارسال شد مبنی بر اینکه معاونت جوانان موارد شناسایی شده از این کانال‌ها و سایت‌های همسریابی را به پلیس فتا و دادستانی اعلام کند تا نهادهای ذی‌ربط به طور جزء به جزء با موارد برخورد کنند.

تحلیل خبر

گلایه معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان به خود این وزارتخانه برمی‌گردد، چراکه هنگامی که برنامه جامعی در زمینه ازدواج جوانان در این وزارتخانه تدوین و اجرایی نشده است، لاجرم میدان برای سایت‌هایی که هدفی جز سوءاستفاده ندارند، باز می‌شود و به جولاندهی در فضای مجازی می‌پردازند.
هنگامی که این وزارتخانه به ورزش آن‌هم تک‌رشته‌ای محدود و محصور شده است و می‌پندارد که تمام مشکل جوانان این کشور در فوتبال خلاصه می‌شود،‌ به‌یقین دست شیادان و خلافکاران در امر ازدواج باز و انبوهی از مشکلات در این زمینه بر دوش جوانان افزوده شده و سنگینی می‌کند.
ای کاش محدودیت دامنه فعالیت وزارت ورزش و جوانان و تنها پرداختن به فوتبال، منجر به پیدایش لُمپنیسم ورزشی در بخش‌هایی از این رشته نمی‌شد و شاهد این‌همه حاشیه دردسرساز در این زمینه نبودیم.
امروز یکی از مشکلات اصلی جوانان برای ازدواج، نبود شناخت لازم در همسرگزینی و قرار گرفتن آنان در هاله‌های ابهام و تردید است که این وزارتخانه می‌توانست در این زمینه با تشکیل بانک اطلاعاتی محرمانه و بررسی وضعیت طرفین، هم‌کفوها را شناسایی و با سازوکارهای لازم و حساب‌شده، به یکدیگر معرفی کند.
امروز ناتوانی و نبود امکان لازم در بررسی گذشته و وضعیت واقعی حال متقاضی‌های زندگی مشترک به یک اپیدمی مبدل شده و به کاهش قابل‌توجه ازدواج و پدیده سیاهی که به ازدواج سفید شهره یافته انجامیده
است.
وزارت ورزش و جوانان همچنین می‌تواند با فراهم‌سازی امکانات ازدواج با توجه به وسعت داشته‌های دولتی خود، به این امری که سرنوشت جامعه و کشور را رقم می‌زند، کمک‌های چشمگیر کند و بخشی از بارهای سنگین را از دوش جوانان بردارد.
در بخش فرهنگی نیز فعالیت چندانی در امر ازدواج صورت نگرفته و کم‌کاری در این رابطه موجب افزایش قیدوبندهای بیش‌ازپیش در فرآیند ازدواج شده که البته سریال‌های تلویزیونی متهم ردیف اول در این زمینه به شمار می‌آیند.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « تحلیل خبر »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها