پنج شنبه 14 تیر 1403 7/4/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

چهار شنبه 25 دی 1392 ، 44 : 13

کد خبر : 2236

از 0 نفر 0

استاندار و انتصابات

استاندار و انتصابات

منوچهر حبیبی/ در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم از جمع نامزدها و کاندیداهای داوطلب، تنها شش تن در این رقابتها تأیید شدند که در نهایت، دکتر حسن روحانی...

در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم از جمع نامزدها و کاندیداهای داوطلب، تنها شش تن در این رقابتها تأیید شدند که در نهایت، دکتر حسن روحانی که دیدگاه متفاوت و معتدلی نسبت به دیگر کاندیداهای اصولگرا و محافظه کار داشت مورد اقبال عمومی قرار گرفت و بیش از 5 رقیب خود رأی آورد و راهی ساختمان پاستور شد.

نتیجه انتخابات معنا و مفهومش این بود که بیش از نیمی از افراد جامعه از دیدگاه و نظرات اصولگرایان و عملکرد دو دولت نهم و دهمشان حمایت و پشتیبانی نمی­کنند و یا راضی نبوده­ اند. با این حال تحرکاتی که در برخی نقاط در عزل و نصب استانداران صورت گرفت، باز نشان از نادیده گرفته شدن خواست بخش عمده جامعه از سوی برخی جناح­ها و طیف­هایی که در انتخابات مورد بی­مهری مردم قرار گرفته بودند داشت. چرا که تلاش شد تا جلوی انتصاب افرادی که فراجناحی به حساب می­ آمدند را نیز بگیرند.

شاید به نوعی آنچه در تشکیل کابینه رخ داد، در جابجایی در استان­ها نیز باید تکرار می­شد. خوشبختانه در استان فارس تا حدودی خواست مردم مورد توجه قرار گرفت و استانداری حداقل فراجناحی در این سمت قرار گرفت.

اما کار با حضور استاندار در استانداری تازه آغاز شد. چرا که مردم از فردای انتخابات ریاست جمهوری خواهان تغییرات در مدیریت استان، شهرستان و حتی بخش­ها بوده­ اند. یعنی کم نیستند شهرها و بخش­هایی که مردم، خواهان تغییر فرماندار و بخشدارشان بوده و هستند. اما این مهم به راحتی قابل انجام نبوده و نیست. چرا که باز برای تحقق و توجه به خواست و تقاضای مردم، سنگ اندازی­هایی صورت گرفته و می­گیرد.

متأسفانه هنوز برخی از مسئولین در برخی شهرستان­ها و بخش­ها حاضر به قبول واقعیت­ها نیستند. اگر دکتر حسن روحانی با شعار تشکیل دولت تدبیر و امید و اعتدال توانسته است نظرات و رأی مردم را به خود جلب کند و اختصاص دهد، این بدان معناست که در قبال قول­ها و وعده­هایی که داده است در عزل و نصب استانداران، فرمانداران و مسئولین، منافع و خواست مردم را باید لحاظ کند. یعنی حداقل همان کاری را کند که اصولگرایان و محافظه کاران در تشکیل کابینه و عزل و نصب­هایشان انجام داده­ اند. اما متأسفانه امروز در برخی نقاط و شهرها، بدبختانه افراد صاحب نفوذ، روند و راه تحقق خواست مردم را سد کرده­اند  و با تأخیر انداختن تلاش می­کنند تا افراد مورد نظر خودشان را در پست­هایی که مردم خواهان تغییر و جابجایی­شان هستند قرار دهند و اراده خودشان را بر حقوق مردم ارجح و مقدم می­دانند.

بی شک این روند علاوه بر آنکه موجب دلسردی و ناامیدی مردم می­گردد، باعث صرف وقت و انرژی استاندار محترم فارس برای حل و کاهش مشکلات و معضلات پیش روی استان و شهرستان و بخش­ها می­شود.

و اما با سخنانی که ریاست جمهور در نشست دو روزه استانداران ایراد نمود و تأکید وی بر بازی برد - برد به جای بازی برد و باخت در انجام امور مردم، لازم است که حداقل استاندار فارس این پیام واضح و روشن را در انتصابات خویش لحاظ کند و جلوی ناامید کردن مردم را با انتصاب فراجناحی بگیرند.

یعنی با وجودی که حق مردم و خواست مردم است که مسئولین در استان و شهرستان­ها از طیف و جناح مقابل جریانات بازنده انتخابات باشند، دکتر احمدی استاندار محترم حداقل با توجه به رأی و نظر مردم، افرادی فراجناحی را در انتصاب فرمانداران، بخشداران و دیگر سطوح مدیریتی استان قرار دهند. کسانی که به سمت افراد صاحب نفوذ تمایل ندارند و امانت داران مردم هستند.

البته این کار باید با حوصله، با تدبیر و بازبینی میزان آرای مردم در نقاط مختلف استان صورت گیرد.

اگر جایی مردم از کاندیداهای اصولگرایان و محافظه کاران در انتخابات ریاست جمهوری حمایت و پشتیبانی نموده­ اند، مسئولین و مدیران­شان را که گرایشات فراجناحی دارند، از آن طیف و جناح انتخاب و انتصاب کنند و این روند را نیز برای اکثریت نقاط و شهرها و بخش­ها که مردم خواهان تغییر و جابجایی و انتصاب افرادی که اعتدالگرا و منصفند و به سمت و سوی گروه­های بازنده انتخابات گرایش ندارند را جایگزین
نمایند.

شاید لازم به یادآوری باشد که مردم، خواهان پایان خط بازی و سیاسی کاری مدیرانی هستند که طی مدت خدمتشان به جای توجه به خواست و مطالبات مردم، منافع و سیاست­های جناحی و حزبی­شان را پیش برده­اند، پس اگر قرار باشد استاندار محترم بازی برد - برد را برای خدمت به استان و مردم جای جای آن سرلوحه کار خویش قرار دهند، باید جلوی تحمیل اراده و خواست افراد و گروه و جناح خاصی را بر مطالبات اکثریت مردم بگیرند تا ضمن برآوردن رضایت نسبی مردم، روند خدمات رسانی به شهروندان و هم استانی­ها تسریع گردد.


ارسال دیدگاه Post comments


comment

دکتر عوض زاده

با سلام قدر مسلم با توجه به وجود استانداری کارازموده و تحصیلکرده در استان ، کسانی که مدیریت ضعیف انها بوجود اورنده مشکلات اقتصادی،اجتماعی و فرهنگی در استان بوده اجازه قدرت نمایی نخواهند داشت. و انچه امروزه ما نیازمند ان می باشیم وحدت و کنار گذاشتن اختلافات و تلاش در جهت رفع مشکلات می باشد .

1392/11/20

comment

دکتر عوض زاده

با سلام قدر مسلم با توجه به وجود استانداری کارازموده و تحصیلکرده در استان ، کسانی که مدیریت ضعیف انها بوجود اورنده مشکلات اقتصادی،اجتماعی و فرهنگی در استان بوده اجازه قدرت نمایی نخواهند داشت. و انچه امروزه ما نیازمند ان می باشیم وحدت و کنار گذاشتن اختلافات و تلاش در جهت رفع مشکلات می باشد .

1392/11/20

آخرین عناوین « خبر برگزیده »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها