شنبه 1 اردیبهشت 1403 4/20/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

چهار شنبه 15 بهمن 1399 ، 01 : 18

کد خبر : 22407

از 0 نفر 0

مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان بیمه سلامت: جمعیت کشور رو به سالمندی است مراقبت‌های سالمندی، تکلیفی قانونی شود

مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان بیمه سلامت: جمعیت کشور رو به سالمندی است مراقبت‌های سالمندی، تکلیفی قانونی شود

مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان بیمه سلامت گفت: جمعیت کشور رو به سالمند شدن است و با توجه به اینکه سازمان بیمه سلامت قریب نیمی از جمعیت کشور را تحت پوشش دارد، ضروری است پیش‌بینی‌های لازم را در مواجهه با پدیده سالمندی در بسته‌های خدمتی و برنامه‌های آتی سازمان بیمه سلامت داشته باشیم و در این راستا باید از تجربه‌های موفق بین‌المللی بهره بگیریم.+ تحلیل خبر

مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان بیمه سلامت گفت: جمعیت کشور رو به سالمند شدن است و با توجه به اینکه سازمان بیمه سلامت قریب نیمی از جمعیت کشور را تحت پوشش دارد، ضروری است پیش‌بینی‌های لازم را در مواجهه با پدیده سالمندی در بسته‌های خدمتی و برنامه‌های آتی سازمان بیمه سلامت داشته باشیم و در این راستا باید از تجربه‌های موفق بین‌المللی بهره بگیریم.
سید مهدی میرشاه ولد در گفت‌وگو با ایسنا افزود: بخش قابل‌توجهی از هزینه‌های مربوط به سالمندی در کشور ما در حوزه بستری انجام می‌شود و در حال حاضر مراقبت‌های بعد از درمان در منزل فاقد پوشش‌های بیمه‌ای است.
وی ادامه داد: همچنین باید برنامه‌ریزی‌هایی در زمینه خدمات مراقبت در منزل و توانبخشی انجام شود. باید به این سمت حرکت کنیم که خدمات مراقبت از سالمند هم مورد توجه قرار گرفته و تبدیل به یک تکلیف قانونی شود.

تحلیل خبر

در چند سال اخیر، مدام از زبان مسئولان مختلف، موضوعِ به‌سمت سالمندی رفتن کشور، شنیده و خوانده شده و می‌شود، اما این مهم هنوز از این مرحله فراتر نرفته و ما هیچ‌گونه برنامه‌ای را در این زمینه تهیه و تدوین نکرده‌ایم.
بدون تردید چنانچه نسبت به وضعیت سال‌های آینده کشور در این رابطه بی‌تفاوت و بدون برنامه بمانیم، باید هزینه‌های بسیاری را تحمل کنیم و شاهد زندگی سخت و رنج‌آور سالمندان کشور باشیم.
با اعمال غربالگری‌های گوناگون در سنین 40 سال به بالا، می‌توانیم از بروز بسیاری از بیماری‌ها و ناتوانی‌ها در دوران سالمندی جلوگیری کنیم تا هموطنان ما ایام پایانی عمر را شیرین و بی‌درد و رنج سپری کنند و با این کار، انگیزه کار و تلاش و امیدواری را در جوانان کشور زنده کنیم.
همان‌گونه که امروز وزارتخانه‌ای را بنام جوانان داریم که باید به امور مختلف دوران جوانی هموطنان ما رسیدگی کند، به همین منوال لازم است که وزارت سالمندان و جهان‌دیدگان نیز تأسیس شود و به موارد و مسائل دوران سالمندی مردم کشور بپردازد.
متأسفانه بیشتر سالمندان در کشور ما تحت تأثیر فرهنگ‌های بیمار و مخرب قرارگرفته‌اند و می‌پندارند که دیگر زندگی آنان ایستا شده است و فقط باید به انتظار مرگ باشند، درصورتی که با برنامه‌ریزی و اندیشه‌ورزی، دوران سالمندی و سالخوردگی نیز می‌تواند لذایذ و بهره‌مندی‌های ویژه خود را داشته باشد، همان‌گونه که در کشورهای پیشرفته، سالمندی را دوران آسودگی و رهایی از قیدوبندهای کاری و شغلی می‌دانند و از لحظه‌های آن بهره‌های بسیاری را می‌برند که البته این وضعیت، شکرگزاری عینی و عملی نسبت به پروردگار دانا و تواناست و عکس آن نیز به‌یقین ناسپاسی و قدرناشناسی محسوب می‌شود.
خدای منان برای هر دوره‌ای از زندگی، شیرینی‌های ویژه خود را عطا فرموده است و این ما هستیم که باید قدردان نعمات بیکران او باشیم و از تمام دوره‌های حیات خود بهره‌برداری بهینه، عالمانه و عاقلانه کنیم.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « تحلیل خبر »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها