شنبه 1 اردیبهشت 1403 4/20/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

جمعه 1 اسفند 1399 ، 02 : 18

کد خبر : 22499

از 0 نفر 0

رایزنی تأمین اجتماعی برای افزایش دوباره حقوق‌ها

رایزنی تأمین اجتماعی برای افزایش دوباره حقوق‌ها

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی درباره آخرین وضعیت ادامه اجرای طرح متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی در سال آینده توضیح داد و از رایزنی با سازمان برنامه و بودجه برای تأمین منابع مالی مورد نظر اجرای مرحله دوم متناسب‌سازی خبر داد.+ تحلیل خبر

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی درباره آخرین وضعیت ادامه اجرای طرح متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی در سال آینده توضیح داد و از رایزنی با سازمان برنامه و بودجه برای تأمین منابع مالی مورد نظر اجرای مرحله دوم متناسب‌سازی خبر داد.
مصطفی سالاری در گفت و گو با ایسنا، در این باره اظهار کرد: مذاکراتی با سازمان برنامه داشتیم که به ما در دو زمینه کمک کنند تا بتوانیم با تأمین منابع لازم متناسب‌سازی مرحله دوم را هم انجام دهیم.
وی افزود: یک کمک سازمان برنامه این است که تأدیه حداقل ۹۰ هزار میلیارد تومان از مطالبات انباشته شده تأمین اجتماعی از دولت در بودجه سال آتی پیش‌بینی و به ما پرداخت شود. این موضوع مورد موافقت رئیس‌جمهور، رئیس سازمان برنامه و دیگر دست‌اندرکاران امر نیز هست.
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در پاسخ به اینکه آیا چگونگی وصول این بدهی در لایحه بودجه دیده شده است؟ عنوان کرد: طرق مختلفی برای دولت در پرداخت این بدهی وجود دارد، ممکن است وصول این بدهی نقدی هم نباشد و در قالب تهاتر اموال و دارایی‌ها و شرکت‌های دولتی انجام شود.

تحلیل خبر

ازجمله اهداف اصلی انقلاب اسلامی که توانست گروه‌های مختلفی را با خود همراه و همگام کند، وعده تحقق عدالت اجتماعی همراه با برچیدن تبعیض و تضاد بوده است.
رسیدگی به وضعیت معیشت اقشار حقوق و دستمزدبگیر نیز خواسته و مطالبه‌ای بود که تمام صداها را یکی کرد و سرانجام منجر به پیروزی انقلاب
شد.
چند سالی است که مطالبات بازنشستگان کم‌وبیش مطرح و نمایان می‌شود.
مطالبات قشری که باید با سربلندی زندگی افتخارآمیزی را سپری کنند و در سطح جامعه دارای احترام و عزت باشند؛ اما فشارها و تنگناهای معیشتی آنچنان این قشر از جامعه را به ستوه آورده که مجبور به پا گذاشتن بر روی غرور خود شده و فریاد وامصیبتا! سر می‌دهند و از نداشتن رفاه و آسایش فریاد می‌زنند.
این وضعیت درحالی است که بنابر باورهای کهنِ جامعه ایرانی - اسلامی، بین سالمندان ما با کشورهایی که به هیچ اصول و معیار اخلاقی، دینی و ... پایبند نبوده و نیستند، باید تفاوت‌های روشن و اثبات‌کننده‌ای وجود داشته باشد!
به‌راستی بر ما چه گذشته است که از اهداف اولیه انقلاب فاصله‌های بسیاری گرفته‌ایم و جهاندیدگانی که باید محترم شمرده شوند و سال‌های پایانی عمر خود را با رفاه و افتخار سپری کنند، این‌گونه به خشم آمده و خطرات سهمگین و مخوف کرونا را به جان خریده و دست به تجمع اعتراضی در مقابل ادارات و ارگان‌های ذی‌ربط می‌زنند و مطالبات حداقلی خود را دنبال می‌کنند؟!
بازنشستگان و سالمندان امروز ما برخلاف پیشینیان خود باید رنج و سختی جوانان بیکارشان را نیز تحمل کنند، درحالی که خود عصای دست پدر و مادر بوده‌اند و به آنان آرامش و قوت قلب می‌داده‌اند.
اما آنچه بیش از هر چیزی فکر و ذهن را می‌آزارد و احساس خشم را برمی‌انگیزد، اظهاراتی است که سخن از لزوم اختصاص بودجه برای ترمیم حقوق ازدست‌رفته بازنشستگان و رایزنی در این زمینه با دولت و مجلس، می‌گوید!
در اینجا باید پرسید مگر تخصیص بودجه‌ای مهم‌تر و اصلی‌تر از بودجه برای این منظور وجود دارد و آیا مگر نمی‌شود مقداری از بودجه‌های آنچنانی به بخش‌هایی که در راه تحقق عدالت اجتماعی حرکت نمی‌کنند و در پیشرفت و توسعه کشور اثری نیز ندارند، زد و به اقشار به ضعف کشانده شده اختصاص داد؟!


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « تحلیل خبر »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها