پنج شنبه 14 تیر 1403 7/4/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

شنبه 26 آذر 1401 ، 42 : 16

کد خبر : 26339

از 0 نفر 0

ثبت رکورد رشد درآمدهای مالیاتی وصولی مالیات‌ها ۶۲ درصد رشد داشته که بالاترین میزان رشد در ۱۰ سال اخیر است

ثبت رکورد رشد درآمدهای مالیاتی  وصولی مالیات‌ها ۶۲ درصد رشد داشته که بالاترین میزان رشد در ۱۰ سال اخیر است

به گزارش ایرنا، وصول درآمدهای مالیاتی در هشت ماه امسال به۳۱۰ هزار میلیارد تومان رسید این در حالی است که در سال ۱۳۹۰ این رقم ۲۸ هزار میلیارد تومان بوده است.

به گزارش ایرنا، وصول درآمدهای مالیاتی در هشت ماه امسال به۳۱۰ هزار میلیارد تومان رسید این در حالی است که در سال ۱۳۹۰ این رقم ۲۸ هزار میلیارد تومان بوده است.
وصول مالیات در طی سال‌های ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۹ از رقم ۲۸ هزار میلیارد تومان به ۱۹۲ میلیارد تومان رسیده است.
با روی کار آمدن دولت سیزدهم بر اساس مستندهای آماری روند روبه رشد وصول مالیاتی دوچندان شد به‌گونه‌ای که کل وصول درآمدهای مالیاتی در سال گذشته ۳۰۵ هزار میلیارد تومان بوده است درحالی‌که در هشت ماه امسال از این رقم عبور کرده و به ۳۱۰ هزار میلیارد تومان دست‌یافته‌ایم.
بر اساس گزارش سازمان مالیاتی، همچنین مجموع درآمد مالیات بر کالاها و خدمات در هشت ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۶ درصد رشد یافت. در این مدت ۱۱۶ هزار و ۷۶۹ میلیارد تومان مالیات از کالا و خدمات وصول شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۷۴ هزار و ۷۹۶ میلیارد تومان بود، ۵۶ درصد رشد را نشان می‌دهد.
مالیات بر کالا و خدمات شامل مالیات بر نقل‌وانتقال خودرو، شماره‌گذاری خودرو، مالیات بر ارزش‌افزوده، مالیات بر فروش فرآورده‌های نفتی، مالیات موضوع درآمد حاصل از صادرات مواد خام و محصولات معدنی و سایر موارد است.
طبق آمارها، ۱۲۷ هزار و ۳۵۳ میلیارد تومان مالیات از اشخاص حقوقی تا اواخر آبان ماه وصول شد که این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۶۹ هزار و ۶۶۷ میلیارد تومان بود، رشد ۸۳ درصدی را به همراه داشت.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « خبر برگزیده »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها