پنج شنبه 14 تیر 1403 7/4/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

دوشنبه 28 آذر 1401 ، 06 : 18

کد خبر : 26346

از 0 نفر 0

رئیس کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس: مسئولان در گفتار و عمل خود صداقت داشته باشند

رئیس کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس:  مسئولان در گفتار و عمل خود صداقت داشته باشند

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از مسئولان خواست تا در گفتار و اعمال خود صداقت را پیشه کنند و گفت: این صداقت می‌تواند در ایجاد اعتماد در مردم نسبت به نظام و همچنین همراهی آنها تأثیر بگذارد.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از مسئولان خواست تا در گفتار و اعمال خود صداقت را پیشه کنند و گفت: این صداقت می‌تواند در ایجاد اعتماد در مردم نسبت به نظام و همچنین همراهی آنها تأثیر بگذارد.
به گزارش خبرنگار ایرنا، حسینعلی شهریاری در دومین همایش منطقه‌ای دانشگاه اخلاق محور که در دانشگاه علوم پزشکی بابل برگزار شد، ضمن تقدیر از زحمات جامعه پزشکی در دوران کرونا افزود: در حالی که مردم می‌توانند بهترین خدمات درمانی خود را در بیمارستان‌های دولتی دریافت کنند اما برخی پزشکان با هدایت بیماران به بیمارستان‌های خصوصی آنها را در تنگنای مالی قرار می‌دهند و این ظلم به مردمی است که اکنون در مشکل معیشتی و اقتصادی مواجه هستند.
وی ادامه داد: رفتارهایی در برخی پزشکان دیده می‌شود که آن اخلاق یا رفتار درشان نظام پزشکی و جمهوری اسلامی نیست.
وی با اشاره به برخی اعمال نفوذها در راه‌اندازی بی‌رویه دانشکده‌های پزشکی در کشور گفت: این موضوع باعث شده اکنون دانشکده‌هایی داریم که از نظر تعداد دانشجو و فضای فیزیکی وضعیت مناسبی ندارند.
شهریاری افزود: بیان این ضعف‌ها باعث شده تا این وضعیت با دستور صدور مجوز احداث دانشکده‌های پزشکی تنها با مجوز شورای عالی انقلاب فرهنگی ساماندهی شود، در شرایطی که اقتصاد به عنوان مهمترین مشکل جدی مردم و کشور به شمار می‌رود باید با مردم صادق باشیم و این مشکل و دیگر مشکلات را به آنها بیان کنیم.
وی ادامه داد: وقتی مسئولان به مردم بگویند که در کدام یک از بخش‌ها با مشکل مواجه هستند و اشکال کار کجاست، مشکلات برای آنها قابل هضم تر خواهد بود.
نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی گفت: در عصر کنونی که به دلیل گسترش فضای مجازی دسترسی مردم به شبکه‌های اجتماعی و اخبار بسیار زیاد است، نباید چیزی را پنهان کرد و باید مسائل با صراحت برای مردم بیان شود.
وی افزود: یک نماینده مجلس شورای اسلامی برای بدست آوردن چند رأی و دلخوشی مردم منطقه نباید حرف‌ها و وعده‌هایی را بیان کند که قابل اجرا نیست، چراکه عملی نشدن آن تبعات دارد.
اشتغال، دغدغه امروز تحصیلکردگان دانشگاهی
وی ادامه داد: پذیرش زیاد دانشجو باعث شده، به رغم نیاز به گروه‌های بهداشتی و علوم آزمایشگاهی اما فکر و یا برنامه اشتغال آنها پیاده‌سازی نشده است و اکنون فارغ‌التحصیلان با مشکل شغل مواجه هستند.
به گفته رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی اکنون فارغ‌التحصیلان دانشگاهی حتی دانشجویان پزشکی هستند که آینده شغلی آنها مشخص نیست، در حالی این افراد نخبه به امیدی پا به عرصه پزشکی و دانشگاه گذاشتند، اما با بیکاری و دستمزدهای پایین ضربه سختی به آنها وارد شده است.
شهریاری به موضوع اغتشاشات اخیر اشاره کرد و افزود: شرایطی که امروز در برخی دانشگاه‌های مطرح کشور در میان دانشجویان شاهد هستیم تأسف‌بار است اینکه دانشجوی ارشد و دکتری در شعارهای خود حرف‌های غیراخلاقی به زبان می‌آورد، این موضوع غیرقابل‌قبول است.
وی گفت: متأسفانه امروز در دانشگاه‌ها و دیگر فضاهای کشور با مشکل جدی اخلاق مواجه هستیم، البته این که چقدر مسئولان در حوزه اخلاق اقدام کردند جای بحث است.
شهریاری افزود: یکی از مشکلات جامعه، بیکاران تحصیلکرده است در حالی که در گذشته این موضوع طور دیگری بوده و جامعه با بی‌سوادان بیکار مواجه بود. رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل نیز در این همایش گفت: ایدئولوژی‌ها در جهت‌گیری‌های علوم مؤثر هستند و این موضوع حتی در علم پزشکی نیز قابل ملموس است.
سید علی مظفرپور افزود: در جهان‌بینی شرقی اعتقاد به فراماده وجود داشت و انسان با ۲ بُعد مادی و معنوی در نظر گرفته می‌شد و به همین دلیل اطبای قدیم آشنایی با علم الهی و فلسفی را با هم مورد نظر داشته‌اند.
وی ادامه داد: به همین روال در کتاب‌های طبی قدیمی که بیش از ۱۴ هزار کتاب طبی را شامل می‌شود، علومی را به عنوان مقدمه علم طب برشمرده‌اند که اخلاق، حکمت، منطق و نجوم از جمله آنها می‌باشند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: در آینده قرار است طب در یک مکتب طبی قرار بگیرد که تمامی روش‌های درمانی از تمامی مکاتب در آن جای خواهد گرفت و باید تلاش کنیم با ایده‌ها و تئوری‌هایی که ارائه می‌کنیم مکتب فکری اسلامی را در آن بنیان نهانیم.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « خبر برگزیده »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها