پنج شنبه 14 تیر 1403 7/4/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

سه شنبه 29 آذر 1401 ، 48 : 17

کد خبر : 26355

از 0 نفر 0

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز خبر داد؛ تقدیر از کسبه بافت تاریخی فرهنگی مشارکت کننده در مدیریت پسماند از مبدأ با حضور نماینده یاوران شورای منطقه

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز خبر داد؛ تقدیر از کسبه بافت تاریخی فرهنگی مشارکت کننده در مدیریت پسماند  از مبدأ با حضور نماینده یاوران  شورای منطقه

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز گفت: در راستای کاهش تولید و تفکیک از مبدأ پسماندها، سازمان مدیریت پسماند مراکز تجاری و اصناف شیراز را به صورت چهره به چهره آموزش داده و با ارائه بروشورهای اطلاع رسانی اقدام به این امر مهم می‌کند.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز گفت: در راستای کاهش تولید و تفکیک از مبدأ پسماندها، سازمان مدیریت پسماند مراکز تجاری و اصناف شیراز را به صورت چهره به چهره آموزش داده و با ارائه بروشورهای اطلاع رسانی اقدام به این امر مهم می‌کند.
به گزارش روزنامه طلوع به نقل از امور ارتباطات و آموزش شهروندی سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز خوشبخت ادامه داد: به همین منظور و از طریق برنامه‌های نوین آموزشی با مراجعه به درب مغازه‌ها تفکیک اصولی پسماندهای خشک آموزش داده شده و درخصوص عدم دپو پسماندهای ناشی از تنظیف مغازه‌ها در معابر اصلی به اصناف یادآوری شد که ضمن رعایت جدول زمانبندی جمع‌آوری پسماندهای تر و خشک نسبت به بهداشت و نظافت پیرامون خود مسئولیت‌پذیر باشند.
خوشبخت اظهار داشت: در راستای کاهش تولید پسماند و تفکیک از مبدأ پسماندها و مدیریت و ذخیره‌سازی اصولی پسماندها این سازمان اقدام به توزیع کارتن پلاست و مخازن ویژه پسماند خشک و همچنین مخازن پسماندهای خطرناک به درب منازل ویلایی؛ آپارتمانی و مراکز تجاری می‌کند.
در این برنامه افخمی نماینده یاوران شورای منطقه تاریخی اظهار داشت: یاوران منطقه تاریخی فرهنگی همواره در کنار سازمان مدیریت پسماند در مباحث مختلف از جمله امور اجرایی، آموزش و فرهنگ سازی، رفع مشکلات شهروندان در حوزه‌های مرتبط بوده‌اند و برنامه‌ریزی و جلسات هم اندیشی متعددی نیز درخصوص تقویت این مهم صورت گرفته است.
وی ادامه داد: برنامه‌های جلب مشارکت شهروندان در حفظ و نظافت شهرمان در طرح «پاکبان محله خود باشیم» و همچنین جلب مشارکت اصناف در مدیریت پسماند در مبدأ از جمله طرح‌هایی است که با همکاری سازمان مدیریت پسماند و مجمع خیرین شهرساز آغاز شده است و پیش بینی می‌شود پیامدهای مثبتی را در این راستا شاهد باشیم.
خوشبخت ضمن قدردانی از شهروندان فهیم شیرازی، از کسبه بافت تاریخی و فرهنگی تقدیر کرد و گفت هدف از این آموزش‌ها رفع مشکلات و معضلات مدیریت پسماند است که در حوزه آموزش درب منازل، ادارات و مدارس و به خصوص اصناف استمرار خواهد داشت.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « خبر برگزیده »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها