پنج شنبه 14 تیر 1403 7/4/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

چهار شنبه 30 آذر 1401 ، 29 : 19

کد خبر : 26356

از 0 نفر 0

فرآیند جذب هزار نخبه در دستگاه اجرایی کلید خورد

فرآیند جذب هزار نخبه در دستگاه اجرایی کلید خورد

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری گفت: امسال ورود یک هزار نخبه به دستگاه‌های دولتی کلید خورد که مشتری اصلی آن را وزارت نیرو تشکیل می‌دهد و امیدواریم سال آینده این عدد به ۵ هزار نفر برسد.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری گفت: امسال ورود یک هزار نخبه به دستگاه‌های دولتی کلید خورد که مشتری اصلی آن را وزارت نیرو تشکیل می‌دهد و امیدواریم سال آینده این عدد به ۵ هزار نفر برسد.
به گزارش ایسنا، روح الله دهقانی فیروز آبادی در آیین اختتامیه دوره اول آموزش و ارزیابی نخبگان آماده ورود به دولت (طرح شهید مصطفی موسوی) با اشاره به اینکه آدم‌های یک سازمان اداری به چند دسته آدم‌های «حیاتی»، «ذی‌قیمت»، «مفید»، «معمولی» و «مضر» تقسیم می‌شوند، گفت: آدم‌های حیاتی در بالاترین سطح نظام اداری قرار دارند و نخبگانی که به این سیستم‌ها ورود می‌کنند، باید به آدم‌های حیاتی آن تبدیل شوند.
وی با اشاره به همکاری سازمان امور استخدامی و بنیاد ملی نخبگان برای ایجاد جریان ورود و جذب نخبگان در دستگاه‌های دولتی، خطاب به نخبگان حاضر در جلسه، اظهار کرد: شما باید خود را استعداد برتری بدانید که به دنبال کشف استعدادهای دیگر و ظرفیت‌های جدید خود و اثرگذاری در سازمان مربوطه هستید. به نظر من بهترین تعریف نخبگی را مقام معظم رهبری داشتند که نخبگان را استعدادهای برتری می‌دانند که با تلاش و همت خود و به مدد الهی به دنبال اثرگذاری هستند.
دهقانی با تشبیه نخستین گروه نخبگان ورودی به دولت، به طلایه داران این عرصه، گفت: اگر شما درست عمل و مسیر را خوب طی کنید، جریان ورود نخبگان به ادارات و دستگاه‌های دولتی را تسهیل خواهید کرد و اگر خوب عمل نکنید این جریان ابتر خواهد ماند. پس مسئولیت شما زیاد و حساس است.
معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری ادامه داد: برای ورود به نظام اداری به شما چند توصیه دارم؛ اول اینکه حتماً با نگاه یادگیری و آموزش به سیستم وارد شوید، سپس از ورود به جریان ضربه زننده روزمرگی دوری کنید و درنهایت اینکه به وضعیت موجود راضی نباشید و تحول و تغییر در بالاترین سطح دستگاه را دنبال کنید. همین اقدامات شما را به آدم‌های حیاتی سازمان تبدیل خواهد کرد.
وی بزرگترین آفت نخبگی را عافیت‌طلبی دانست و یادآور شد: بهترین مسیر شکوفایی و توسعه کشور استفاده از نخبگان و استعدادهای برتر در سطح مدیریتی و حاکمیتی کشور است؛ از این رو امسال ورود یک هزار نخبه به دستگاه‌های دولتی کلید خورد که مشتری اصلی آن را وزارت نیرو تشکیل می‌دهد و امیدواریم سال آینده این عدد به ۵ هزار نفر
برسد.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « خبر برگزیده »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها