پنج شنبه 14 تیر 1403 7/4/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

یکشنبه 18 دی 1401 ، 31 : 18

کد خبر : 26410

از 0 نفر 0

مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری فارس خبر داد؛ تدوین طرح زیارتی شیراز سومین حرم اهل‌بیت (ع) تحت عنوان «سحاب»

مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری فارس خبر داد؛ تدوین طرح زیارتی شیراز سومین حرم اهل‌بیت (ع) تحت عنوان «سحاب»

مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری فارس از تدوین طرح زیارتی شیراز سومین حرم اهل‌بیت (ع) تحت عنوان «سحاب» توسط این شرکت خبر داد و گفت: هدف از اجرای این طرح را بهره‌برداری از جنبه گردشگری زیارتی شهر شیراز با جذب مشتاقان اهل بیت (ع) از داخل و خارج کشور عنوان کرد.

مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری فارس از تدوین طرح زیارتی شیراز سومین حرم اهل‌بیت (ع) تحت عنوان «سحاب» توسط این شرکت خبر داد و گفت: هدف از اجرای این طرح را بهره‌برداری از جنبه گردشگری زیارتی شهر شیراز با جذب مشتاقان اهل بیت (ع) از داخل و خارج کشور عنوان کرد.
سرویس خبری/ خدیجه غضنفری: احمدرضا نقیب زاده با اشاره به وجود ظرفیت‌های متنوع و گسترده گردشگری در استان فارس در جمع خبرنگاران گفت: ظرفیت‌های فارس در زمینه‌های طبیعی، تاریخی، فرهنگی، درمانی، هنری و ادبی نباید باعث غفلت از ظرفیت عظیم و معنوی شیراز به عنوان سومین حرم اهل‌بیت (ع) و داشته‌های متعدد گردشگری زیارتی موجود در فارس شود.
نقیب‌زاده گردشگری مذهبی را از اصلی‌ترین ظرفیت‌های برای توسعه صنعت گردشگری فارس عنوان کرد و گفت: لازمه تحقق گردشگری مذهبی وجود مدیریت واحد برای برنامه‌ریزی در فعالیت‌ها است.
مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری استان فارس اضافه کرد: طرح زیارتی شیراز سومین حرم اهل بیت (ع) با عنوان «سحاب»، توسط این شرکت تدوین شده که با حمایت استاندار و نماینده ولی فقیه در فارس و تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی (ع)، مراحل اجرایی آن آغاز خواهد شد.
نقیب‌زاده با بیان اینکه اجرایی شدن این طرح قطعاً منجر به رونق بخش گردشگری مذهبی و زیارتی خواهد شد، گفت: اجرا شدن این طرح با تأمین منابع از طریق منابع دولتی، حمایت‌های خیرین، بخش‌های خصوصی و دستگاه‌های عمومی پیش‌بینی شده است.
وی اضافه کرد: ساختار اجرایی این طرح با مدیریت معاون هماهنگی امور زائران استانداری و تولیت آستان مقدس احمد بن موسی (ع) و مشارکت دستگاه‌های مرتبط خصوصی دولتی و عمومی شکل خواهد گرفت.
وی در اولین مرحله هدف‌گذاری اجرای این طرح را جذب یک میلیون زائر تا پایان سال ۱۴۰۴ دانست و گفت: در واقع به افرادی که مطابق طرح در شهر شیراز حضور خواهند یافت عنوان سفیران زیارت حرم مطهر احمد بن موسی (ع) لقب خواهد گرفت و برنامه‌ریزی‌ها به نحوی انجام خواهد شد که هر کدام از این زائرین پس از بازگشت از شهر شیراز خود سفیر و مبلغی برای ترویج فرهنگ زیارتی شهر شوند.
مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری فارس از برگزاری هفته‌های فرهنگی شیراز سومین حرم اهل بیت (ع) در شهرهای دیگر خبر داد و گفت: این هفته‌ها به منظور معرفی اهمیت و قداست جایگاه حرم مطهر احمد بن موسی (ع) است که توسط کارگروه برنامه‌ریزی و اجرایی آن پیگیری خواهد شد.
راه‌اندازی بازار هنر شیراز جاذبه جدید گردشگری
مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری فارس، با بیان اینکه بازار هنر شیراز با شاخص‌های جهانی صنایع دستی به جاذبه جدید گردشگری این شهر تبدیل خواهد شد گفت: این بازار در محله سر باغ در منطقه تاریخی فرهنگی و نزدیک گذر سنگ سیاه واقع شده و دارای ۶۵ مغازه با معماری برگرفته از دوره زندیه و بازار وکیل است.
نقیب زاده ادامه داد: با افتتاح بازار هنر شیراز در محور سنگ سیاه، یکی از بهترین مجموعه‌های تولید و عرضه آثار هنری در پایتخت جهانی صنایع دستی در کشور فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.
وی اظهار داشت: این مکان می‌تواند فرصت مناسبی را برای تولیدکنندگان محصولات هنری فراهم کند تا بتوانند به طور مستقیم تولیدات هنری خود را به گردشگران داخلی و خارجی عرضه کنند.
وی توجه به اقتصاد هنر و تقویت و تثبیت جایگاه شیراز به عنوان شهر جهانی صنایع دستی را از مهمترین اهداف فعالیت‌ها در این بازار دانست.
مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری استان فارس گفت: برنامه‌ریزی و سیاستگذاری برای نحوه بهره‌برداری فعالیت در بازار با هدف ایجاد جایگاه در سطح استانی، ملی و بین‌المللی و با مشارکت فعالان و ذی‌نفعان صنایع دستی و گردشگری استان و با مدیریت استانداری فارس انجام خواهد گرفت.
نقیب زاده با اشاره به اینکه احداث تأسیسات زیربنایی پروژه در حال اجرا است، اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود تا اول اسفند امسال بازار هنر شیراز رسماً فعالیت خود را آغاز کند.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « خبر برگزیده »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها