پنج شنبه 14 تیر 1403 7/4/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

چهار شنبه 12 بهمن 1401 ، 57 : 18

کد خبر : 26462

از 0 نفر 0

در ایام دهه فجر صورت می‌گیرد؛

افتتاح و بهره‌برداری ۴۳ طرح در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان فارس

افتتاح و بهره‌برداری ۴۳ طرح در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان فارس

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس از افتتاح و بهره‌برداری ۴۳ طرح زیرساختی و صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان فارس با اعتباری افزون بر ۴۴۰ میلیارد تومان در ایام دهه فجر امسال خبر داد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس از افتتاح و بهره‌برداری ۴۳ طرح زیرساختی و صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان فارس با اعتباری افزون بر ۴۴۰ میلیارد تومان در ایام دهه فجر امسال خبر داد.
سرویس خبری/ خدیجه غضنفری: مصطفی هاشمی با بیان این مطلب در جمع خبرنگاران گفت: از این تعداد ۳۵ طرح عمرانی و زیرساختی است که با هدف توسعه و تکمیل زیرساخت‌ها در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان با اعتباری افزون بر ۸۰ میلیارد تومان اجرا شده است.
وی از آماده بهره‌برداری بودن ۸ واحد صنعتی با سرمایه‌گذاری ۳۶۰ میلیارد تومان و اشتغال ۲۰۰ نفر در این ایام خبر داد و گفت: این طرح‌ها با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی اجراشده است.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با بیان اینکه هم‌اکنون در استان فارس ۶۳ شهرک و ناحیه صنعتی در مرحله واگذاری قرار دارد گفت: استان فارس در این زمینه عنوان دوم کشور را در اختیار دارد.
هاشمی از ساخت و ساز ۴۴۶۰ واحد تولیدی و صنعتی با سرمایه‌گذاری اولیه ۱۵ هزار میلیارد تومان در سطح شهرها و نواحی صنعتی استان خبر داد و گفت: از این تعداد ۵۷۵ واحد با پیشرفت فیزیکی بیشتر از ۸۰ درصد و ۴۹۷ واحد نیست با پیشرفت فیزیکی بین ۵۰ تا ۸۰ درصد در مرحله ساخت و ساز قرار دارند که با بهره‌برداری از این واحدها آینده جهش قابل توجهی در آمار اشتغال و بهره‌برداری از واحدهای صنعتی ایجاد خواهد شد.
وی با بیان اینکه در بخش تکمیل زیرساخت‌های شهرک‌ها و نواحی صنعتی در یک سال گذشته اقدامات مؤثری انجام شده است گفت: در این مدت ۷۸ پروژه عمرانی و زیرساختی با اعتباری افزون بر یکصد میلیارد تومان به بهره‌برداری رسیده و ۵۸ طرح زیرساختی نیز با اعتباری افزون بر ۲۳۲ میلیارد تومان در مرحله اجرا قرار دارد.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس انعقاد قرارداد تأمین آب شهرک صنعتی برمشور شیراز، انعقاد قرارداد خرید انشعاب آب شهرک صنعتی دارویی بیضا، اخذ موافقت اولیه شرکت آبفا جهت تأمین آب شهرک صنعتی سروستان ۲ از محل پساب تصفیه‌خانه شیراز، انعقاد قرارداد و خرید انشعاب جهت تأمین آب شهرک صنعتی بزرگ شیراز با حجم ۴۰ لیتر بر ثانیه و خرید انشعاب و اجرای خط انتقال آب در شهرک صنعتی فتح‌آباد مرودشت از جمله اقدامات در حوزه تأمین آب شهرک‌های صنعتی در این مدت یک سال اخیر عنوان کرد.
هاشمی بهره‌برداری از منطقه ویژه اقتصادی کازرون از اقدامات مهم در یک سال اخیر عنوان کرد و گفت: منطقه ویژه اقتصادی آماده استقرار واحدهای صنعتی صادرات محور شده است و بستر مناسبی را برای توسعه صنعتی و اقتصادی شهرستان کازرون فراهم خواهد کرد.
وی با اشاره به حمایت‌های این شرکت از صنایع کوچک گفت: از ابتدای امسال تاکنون افزون بر 2 میلیارد تومان یارانه به دوره‌های آموزشی فتورهای صنعتی و نمایشگاهی، کلینیک‌های صنعتی و خوشه‌های صنعتی پرداخت و این روند ادامه دارد.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با اشاره به خدمات صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک در شهرک‌های صنعتی گفت: صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک کسری وثایق کارآفرینانی که برای دریافت تسهیلات با کمبود وثیقه روبرو هستند را تا سقف 5 میلیارد تومان صادر می‌کند که در این زمینه برخی صنعتگران از این ظرفیت استفاده کرده‌اند.
هاشمی از احیای 53 واحد راکد در شهرک‌های صنعتی فارس در دولت سیزدهم خبر داد گفت: این واحدها به چرخه تولید بازگشته‌اند.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « خبر برگزیده »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها