پنج شنبه 14 تیر 1403 7/4/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

سه شنبه 2 اسفند 1401 ، 43 : 18

کد خبر : 26518

از 0 نفر 0

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر شیراز خبر داد؛

اجرای طرح یاقوت با هدف آموزش هویت ایرانی اسلامی در شیراز

اجرای طرح یاقوت با هدف آموزش هویت ایرانی اسلامی در شیراز

سرویس خبری/ خدیجه غضنفری: عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر شیراز از اجرای طرح یاقوت برای زنان و دختران جوان خبر داد و گفت: این طرح با هدف آموزش هویت ایرانی اسلامی و سبک زندگی ایرانی و اسلامی ویژه دختران و بانوان شیرازی اجرا می‌شود.

سرویس خبری/ خدیجه غضنفری: عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر شیراز از اجرای طرح یاقوت برای زنان و دختران جوان خبر داد و گفت: این طرح با هدف آموزش هویت ایرانی اسلامی و سبک زندگی ایرانی و اسلامی ویژه دختران و بانوان شیرازی اجرا می‌شود.
افسانه خواست خدایی در جمع خبرنگاران گفت: باغ مهر بانو مختص بانوان و دختران در مناطق یازده‌گانه شهرداری شیراز ایجاد خواهد شد.
عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر شیراز ادامه داد: در باغ مهربانو فضاهای آموزشی، اشتغال‌زایی، فراغت، ورزشی و شور و نشاط به صورت اختصاصی ایجاد خواهد شد.
رئیس کمیته خانواده و بانوان شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه شهرداری متولی اشتغال‌زایی برای بانوان و مشاغل خانگی نیست، گفت: براساس قانون حمایت از مشاغل خانگی، شهرداری مکلف به حمایت از مشاغل خانگی و زنان سرپرست خانوار شده است.
خواست خدایی با بیان اینکه در شورای شهر شیراز لایحه توانمندسازی بانوان در حال بررسی است، اضافه کرد: براساس این لایحه در نقاط پرتراکم شهری نسبت به ایجاد غرفه‌های دائمی عرضه محصولات زنان سرپرست خانوار اقدام شده است.
وی با اشاره به اینکه تمام پروژه‌های عمرانی و خدماتی شهری باید پیوست فرهنگی و خانوادگی داشته باشد، گفت: شهر شیراز باید ردیف بودجه‌ای مختص بانوان داشته باشد.
عضو شورای اسلامی شهر شیراز بیان داشت: شهرداری باید در مسیری باشد که در حوزه مدیریت شهری بتواند بهترین شرایط را برای خانواده فراهم کند.
افسانه خواست خدایی با اشاره به ساماندهی وضعیت رودخانه چنارراهدار، خاطرنشان کرد: کارخانه‌های مستقر در مسیر این رودخانه چنان چه بر سرراه پساب تولیدی تصفیه‌خانه احداث نکنند، براساس دستور دادستانی باید از منطقه خارج شوند.
عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر شیراز به پیشنهاد برخی از اعضای شورا مبنی ایجاد شهرک محلی بانوان اشاره کرد و افزود: در این خصوص مخالفتی نداشته‌ام اما در محلات و مناطق مختلف دسترسی بانوان به این فضا به عنوان اولویت اول مطرح بود تا هزینه‌ای جهت استفاده از این فضا به خانواده تحمیل نشود.
وی بیان داشت: تمام امکانات سازمان فرهنگی چه فرهنگسراها و چه مجموعه‌های ورزشی باید با برنامه‌ریزی درست جهت استفاده در اختیار مردم قرار بگیرد.
رئیس کمیته خانواده و بانوان شورای اسلامی شهر شیراز گفت: متأسفانه تاکنون اقدامی در این خصوص انجام نشده است و اگر برای برون سپاری باغات خانواده، سیاست گذاری اشتباه انجام شود قطعاً بازخورد مثبتی نخواهند داشت. لذا باید علاوه بر راه‌اندازی این فضاها سیاست جذب بانوان مدنظر باشد.
خواست خدایی افزود: اقدامات زیادی در دستور کار است تا برون سپاری این باغات انجام شود و این برنامه مدنظر است که این فضاها توسط خود مردم و سازمان‌های مردم نهاد به صورت خودگردان واگذار شود.
این عضو شورای شهر شیراز از افتتاح باغ مهربانو در منطقه یازده خبر داد و گفت: این باغ با توجه به عدم تکمیل بودن فضای ورزشی در روز شیراز افتتاح خواهد شد.
خواست خدایی اضافه کرد: برای سایر باغات مهر بانو در دیگر مناطق در حال رایزنی هستیم و به زودی در تمام مناطق یازده‌گانه کلانشهر شیراز شاهد راه‌اندازی باغات مهر بانو خواهیم بود.
رئیس کمیته خانواده و بانوان شورای اسلامی شهر شیراز از معرفی شیراز به عنوان شهر دوستدار خانواده خبر داد و بیان داشت: شهر شیراز شهر دوستدار خانواده، طرحی است که به شکل ویژه با دیدگاه مدنظر و بستر لازم برای خانواده‌دوستی ایجاد می‌شود.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « خبر برگزیده »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها