پنج شنبه 14 تیر 1403 7/4/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

جمعه 12 اسفند 1401 ، 19 : 18

کد خبر : 26548

از 0 نفر 0

معاون فرهنگی رسانه‌ای ارشاد فارس خبر داد؛

برگزاری اختتامیه سومین دوره جایزه کتاب سال در 14 اسفندماه در شیراز

برگزاری اختتامیه سومین دوره  جایزه کتاب سال در 14 اسفندماه  در شیراز

معاون فرهنگی رسانه‌ای ارشاد فارس از برگزاری اختتامیه سومین دوره جایزه کتاب سال یک‌شنبه 14 اسفندماه ساعت 16 در تالار حافظ خبر داد.

معاون فرهنگی رسانه‌ای ارشاد فارس از برگزاری اختتامیه سومین دوره جایزه کتاب سال یک‌شنبه 14 اسفندماه ساعت 16 در تالار حافظ خبر داد.
به گزارش روزنامه طلوع به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس غلامرضا خوش اقبال در این باره گفت: با ارتباط با تک تک نویسندگان و ناشران استان تلاش بر گسترده‌تر کردن تعداد اهل قلم شرکت کننده در این دوره جایزه داشتیم و توانستیم کتاب‌هایی که از فروردین 1400 تا اسفند این سال به خانه کتاب و ادبیات ایران ارسال شده بودند را به دبیرخانه بفرستیم تا مورد دواری قرار گیرد.
همچنین امسال حتی از نویسندگانی که آثارشان را به دبیرخانه جشنواره نفرستاده بودند با خریداری کتاب‌هایشان با هزینه ارشاد برای وارد شدن این آثار به سومین جایزه کتاب سال اقدام کردیم.
معاونت فرهنگی ارشاد اسلامی فارس رده‌های موضوعی جایزه کتاب سال فارس را 12 رده خواند و افزود: کلیات فلسفه، روانشناسی، دین، زبان، علوم محض، علوم کاربردی، هنر، سرگرمی و ادبیات و تاریخ و جغرافیا از موضوعات امسال بود که دو رده کودک و نوجوان و ادبیات انقلاب اسلامی و دفاع مقدس امسال برای اولین بار در جایزه کتاب سال فارس شرکت کردند.
خوش اقبال تعداد عناوین کتاب ارسال شده در سومین جایزه سال فارس را 700 عنوان خواند و تصریح کرد: از این تعداد کتاب 34 کتاب به مرحله دوم داوری رسیدند در این مرحله کتاب‌هایی که امتیازی بالای 80 گرفته‌اند جزو کتابهای برگزیده و عناوینی که بین 70 تا 80 امتیاز بگیرند جزو کتابهای شایسته تقدیر قرار داده شدند.
خوش اقبال در ادامه برگزیدگان سومین دوره جایزه کتاب را از تمام رده‌های شرکت کننده در این دوره جایزه کتاب استان خواند و عنوان کرد: در سومین دور جایزه کتاب 8 کتاب برگزیده در موضوعات مختلف انتخاب شدند و 17 کتاب نیز شایسته تقدیر شمرده شدند که از نویسندگان این کتاب‌ها در 14 اسفند تقدیر به عمل خواهد آمد و برخی آثار نویسندگان پذیرفته شد این دور جایزه ناشران برتر کشوری به چاپ رسانده‌اند.
وی با اشاره به معیارهای داروی کتاب در این دوره گفت: تأثیرگذاری در ارتقا علمی و فرهنگی استان، نوآوری در موضوع و ساختار و پرداخت و نگاه نویسنده به موضوع، رعایت استاندارها در ساخت، فصل بندی، نگارش و دستور زبان فارسی، تحلیل و استنتاج منطقی نویسندگان، ارزشمندی علمی و محتوایی کتاب، زیبایی زبان و بیان نویسنده، وجود ارزش‌های فرهنگی و دینی در آثار و تأثیرگذاری عمیق نویسنده و ارتباط با مخاطب و در حوزه تصحیح و ترجمه رعایت استاندارهای بین‌المللی ترجمه و درنهایت آراستگی کتاب که به حوزه گرافیک و حروفچینی کتاب مربوط است نیز مورد توجه داوران قرار گرفته است.
معاونت فرهنگی فرهنگ و ارشاد فارس خاطرنشان کرد: ضمن آنکه برگزیده شدن نویسندگان در جایزه کتاب استانی مانعی برای شرکت همان کتاب در جایزه کتاب کشوری نیست، حتی پذیرش در مرحله دوم جایزه‌های کتاب استانی خود امتیازی برای اثر نویسنده برای ورود به جایزه کتاب سال کشوری خواهد بود.
خوش اقبال با اشاره به اینکه هرسال در فارس بیش از 3 هزار عنوان کتاب منتشر می‌شود و آمار اول کتابهای منتشر شده در فارس در حوزه ادبیات و پژوهش‌های ادبی است، عنوان کرد: تلاش ما این است که از سال آینده نیز تمام کتاب‌هایی که برای اعلام وصول به اداره کل فرهنگ و ارشاد فارس وارد می‌شوند توسط دبیرخانه دائمی جایزه کتاب سال برای شرکت در جایزه کتاب سال فارس ارسال شوند.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « خبر برگزیده »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها