پنج شنبه 14 تیر 1403 7/4/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

چهار شنبه 16 فروردین 1402 ، 19 : 19

کد خبر : 26615

از 0 نفر 0

رئیس دانشگاه آزاد خبر داد؛

پایان همکاری دانشگاه آزاد با حق التدریس ها تا خردادماه

پایان همکاری دانشگاه آزاد با حق التدریس ها تا خردادماه

رئیس دانشگاه آزاد گفت: این منطق امسال دانشگاه آزاد اسلامی است که تا خردادماه همه مقدمات آن باید حاصل شود تا دیگر کسی به عنوان حق‌التدریس با دانشگاه همکاری نکند.

رئیس دانشگاه آزاد گفت: این منطق امسال دانشگاه آزاد اسلامی است که تا خردادماه همه مقدمات آن باید حاصل شود تا دیگر کسی به عنوان حق‌التدریس با دانشگاه همکاری نکند.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه آزاد، دیدار نوروزی رئیس و اعضای هیئت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی با کارکنان و مدیران سازمان مرکزی و رؤسای واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران در سالن شهید مطهری برگزار شد.
طهرانچی در این نشست اظهار کرد: مقام معظم رهبری همیشه در آغاز سال رهنمودهای بسیار مهمی دارند و رهنمود مهمی که امسال بر آن تأکید کردند، این بود که باید تحول و تغییرات را با افکار عمومی به اشتراک گذاشت: «مسائل اساسی باید با افکار عمومی مطرح بشود، افکار عمومی با نیازهای اساسی آشنا بشوند؛ [این‌گونه] اندیشه‌ها فعال خواهد شد. اندیشه‌های نو، جوان‌های صاحب فکر درباره مسائل مهمی که با افکار عمومی مطرح می‌شود، فعال می‌شوند، آن را به نصاب لازم می‌رسانند». دانشگاه آزاد اسلامی سند تحول و تعالی دارد اما باید با خانواده دانشگاه و دانشجویان بسیار از تحول و تعالی سخن بگوییم.
وی افزود: سؤال این است که چرا تحول از اهمیت برخوردار است؟ اگر تحول نباشد، چه نکته‌ای اتفاق می‌افتد؟ باید جوانان صاحب فکر و خانواده بزرگ دانشگاه با ما همراه باشند. پس گفتمان تحول بخشی از برنامه امسال ماست؛ گفت‌وگو با بدنه، خانواده دانشگاه و دانشجویان و… باید گفتمان تحول را از روی کاغذ به متن حرکتی درآورده و به فعل تبدیل کنیم و مطالبه تحول را در جوانان و حتی در مدارس سما به عنوان یک برنامه مدنظر قرار دهیم.
تا خرداد دیگر کسی با عنوان حق التدریس با دانشگاه همکاری نخواهد کرد
وی خاطرنشان کرد: استاد وقتی نقش ویژه‌ای دارد که در فعل خود مستقر باشد ولواینکه در هیئت علمی وابسته، کار اصلی استاد جای دیگری است اما بخشی از زندگی او به عنوان هیئت علمی وابسته دانشگاه خواهد بود. این منطق امسال دانشگاه آزاد اسلامی است که تا خردادماه همه مقدمات آن باید حاصل شود تا دیگر کسی به عنوان حق‌التدریس با دانشگاه همکاری نکند.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: اکنون در فضای مجازی مفهومی تحت عنوان Coursera مطرح است که در آن ۵۴۰۰ کورس تحصیلی، بسته آموزشی و مهارت‌محور از سوی ۲۷۰ دانشگاه و شرکت معتبر دنیا به مردم آموزش مجازی می‌دهد. یعنی به زودی دانشگاه‌ها تحت تأثیر این فرآیند، جایگاه خود را از دست خواهند داد؛ چون مهارت‌هایی در جامعه لازم است که در دانشگاه‌ها نیست و آنها خودشان را تنظیم می‌کنند. اکنون کسی که دانش برنامه‌نویسی دارد، نیازی به مدرک دانشگاهی ندارد چرا که با مهارت خود به راحتی می‌تواند در فریلنسر حقوق‌های خوب بگیرد. توانایی از سیستم Coursera تزریق می‌شود و این تحولات هشداری به دانشگاه است.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « خبر برگزیده »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها