پنج شنبه 14 تیر 1403 7/4/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

جمعه 25 فروردین 1402 ، 54 : 17

کد خبر : 26635

از 0 نفر 0

رئیسی در مراسم احیای شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان:

برخی تصور می‌کنند تنها جلوه نهی از منکر مسئله حجاب است در حالی‌که باید نسبت به همه منکرات حساس بود

برخی تصور می‌کنند تنها جلوه نهی از منکر مسئله حجاب است  در حالی‌که باید نسبت به همه منکرات حساس بود

رئیس جمهور تاکید کرد: قطعاً ملت بزرگ ایران روز بیست و سوم ماه مبارک رمضان که مصادف با روز جهانی قدس است، یکبار دیگر با حضور پرشور خود اعلام خواهند کرد که ما در عمل به وصیت امیر‌المومنین (ع) تا آزادی کامل قدس پای اهداف اسلام خواهیم ماند.

رئیس جمهور تاکید کرد: قطعاً ملت بزرگ ایران روز بیست و سوم ماه مبارک رمضان که مصادف با روز جهانی قدس است، یکبار دیگر با حضور پرشور خود اعلام خواهند کرد که ما در عمل به وصیت امیر‌المومنین (ع) تا آزادی کامل قدس پای اهداف اسلام خواهیم ماند.
به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی ، در مراسم احیای شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان و در شب شهادت مولای متقیان حضرت امیرالمؤمنین علی (ع)، در جمع زائران حرم مطهر امام راحل با بیان اینکه خداوند لیله‌القدر را برای امت پیامبر قرار داد تا در یک شب ره ۱۰۰ ساله و بلکه راه یک عمر را طی کند، گفت: خداوند لیله‌القدر را برای سیر انسان سالک الی‌الله به سوی مقصد که مقام ربانی است، قرار داد.
رئیسی با بیان اینکه مهم است بدانیم اگر راه ما حق را می‌پیماییم، خداوند رفیق و یار ماست، تصریح کرد: امام راحل وقتی در ۱۵ خرداد حرکت خود را آغاز کرد یاری نداشت، اما چون به حق بودن راه خود ایمان داشت دچار وحشت و سرگردانی نشد و در این راه ایستاد تا دل‌ها را تسخیر کرد. دل‌هایی که متوجه امام راحل شدند، نه تنها در دوران حیاتش، بلکه در دوران پس از حیات مبارک ایشان همچنان در حال فزونی یافتن است، چرا که او دل به خداوند داده بود.
رئیس جمهور خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم سنگ بنای اندیشه سیاسی، حقوقی، سلوک شخصی و مبانی فقهی، حکومتی، فلسفی و کلامی امام را در یک جمله تشریح کنیم، آن جمله این است که «عالم محضر خداست» و این اندیشه همان امیرالمؤمنینی است که مراد امام خمینی (ره) و ما و شما است. رئیسی محبت را دارای دو شکل احساسی و تعقلی دانست و گفت: ممکن است خیلی‌ها نسبت به امام علی (ع)‌ محبت احساسی داشته باشند، کسانی که نه شیعه هستند و نه حتی مسلمان، اما محبت تعقلی آن محبتی است که همه وجود، اخلاق، افکار، اندیشه، باور و عمل ما جلوه عمل صالح و عمل امیرالمؤمنین (ع) باشد.
رئیسی تاکید کرد: قطعاً ملت بزرگ ایران روز بیست و سوم ماه مبارک رمضان که مصادف با روز جهانی قدس است، یکبار دیگر با حضور پرشور خود اعلام خواهند کرد که ما در عمل به وصیت امیر المومنین (ع) تا آزادی کامل قدس پای اهداف اسلام خواهیم ماند.
رئیس جمهور در ادامه توجه به یتیمان و همسایگان را از دیگر سفارش‌های امیرالمؤمنین (ع) در وصیت خود عنوان کرد و گفت: همگان باید توجه داشته باشیم که ماه مبارک رمضان صرفاً ماه روزه‌داری نیست، بلکه ماه دگرخواهی و توجه به دیگران در پرتو خداخواهی است.
رئیسی با اشاره به سفارش امیرالمؤمنین (ع) به توجه به قرآن و همچنین جهاد با مال، جان و زبان گفت: امروز که نظام سلطه در دنیا به دنبال گسترش ایران‌هراسی، اسلام‌هراسی و شیعه‌هراسی است، همگان اعم از مسئولین، طلاب، فضلا، علما، خطبا، اساتید دانشگاه‌ها و صاحبان تریبون وظیفه داریم با هم صحبتی با جوانان و با جهاد تبیین، گره‌های ذهنی آنها را باز کنیم، چرا که جوانان سرمایه‌های بزرگ کشورند و آینده این کشور به دست آنهاست.
رئیسی همچنین به سفارش امیرالمؤمنین (ع) به امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و اظهار داشت: امروز وظیفه همه ما تبلیغ و گسترش معروفات و تذکر و نهی همه منکرات در جامعه است.
رئیسی افزود: برخی تصور می‌کنند که تنها جلوه نهی از منکر مسئله کشف حجاب است در حالی‌که باید در جامعه نسبت به همه منکراتی که وجود دارد از جمله رشوه، دزدی، روابط ناسالم اداری و فساد اقتصادی نیز حساس بود.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « خبر برگزیده »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها