پنج شنبه 14 تیر 1403 7/4/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

چهار شنبه 13 اردیبهشت 1402 ، 34 : 17

کد خبر : 26695

از 0 نفر 0

غلامرضا نوری قزلجه نماینده مجلس:

طرح اصلاح قانون انتخابات را برخلاف جمهوریت نظام و انتخابات دموکراتیک و مشارکتی می‌دانم

طرح اصلاح قانون انتخابات را برخلاف جمهوریت نظام و انتخابات دموکراتیک  و مشارکتی می‌دانم

رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس درباره لزوم رعایت حجاب و عفاف گفت: کسی در این موضوع شک ندارد ولی راه‌های رسیدن به آن باید کاملاً علمی، منطقی، شرعی وعقلی باشد. نمی‌شود که هر کسی بدون توجه به شرایط شرعی و عرفی و الزامات، به امر به معروف و نهی از منکر بپردازد؛ یکی با چوب دستی و دیگری با سطل ماست و آن یکی با باتوم.

رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس درباره لزوم رعایت حجاب و عفاف گفت: کسی در این موضوع شک ندارد ولی راه‌های رسیدن به آن باید کاملاً علمی، منطقی، شرعی وعقلی باشد. نمی‌شود که هر کسی بدون توجه به شرایط شرعی و عرفی و الزامات، به امر به معروف و نهی از منکر بپردازد؛ یکی با چوب دستی و دیگری با سطل ماست و آن یکی با باتوم.
غلامرضا نوری قزلجه رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس به جماران گفت: امر به معروف و نهی از منکر شرایط و ضوابطی دارد و شاید همگان هم این شرایط را نداشته باشند و حتماً باید دراجرای آن موازین شرعی رعایت شود کاری نکنیم که وضع را بدتر و فضا را خراب‌تر کنیم. به این خاطر اعتقاد دارم تصمیمات آنی و احساسی در این حوزه کار را بدتر می‌کند.
به گزارش جماران، همانطور که انتظار می‌رفت موضوع حجاب از ابتدای امسال به مسئله‌ای پر دامنه در کشور تبدیل شد. از برخوردهای فردی و شخصی با بی‌حجابی گرفته تا اقداماتی که دستگاه‌های رسمی در دستور کار قرار داده‌اند، می‌توان این مسئله پررنگ را به وضوح مشاهده کرد.
در این زمینه غلامرضا نوری قزلجه نماینده بستان آباد و رئیس فراکسیون مستقلین ولایی به خبرنگار جماران در پاسخ به این سؤال که آیا مسئله برخورد با بی‌حجابی می‌تواند به چالش تبدیل شود؟ گفت: اگر عده‌ای تندروی کنند و موضوع را از شکل مذهبی و اعتقادی در بیاورند و مسئله را سیاسی و امنیتی کنند آن زمان می‌تواند به چالش تبدیل شود.
نوری قزلجه درخصوص اصلاح قانون انتخابات، تصریح کرد: این طرح را برخلاف جمهوریت نظام و انتخابات دموکراتیک و مشارکتی می‌دانم و طرحی نیست که جذاب باشد و همه مردم چه انتخاب شوندگان و چه انتخاب‌کنندگان علاقه‌مند باشند در انتخابات شرکت کنند.
به همین خاطر در دو سه ماه اخیر هر بار که مطرح شده با آن مخالفت کردم و در چند مورد هم پیشنهاد حذف را دادم. این طرح یک بار رد و سه بار به کمیسیون ارجاع داده شده اگر موارد برطرف نشود دوباره مخالفت خواهیم کرد. امروز مهم‌ترین نیاز ما جلب مشارکت مردم در انتخابات است، اما به سراغ قانونی می‌روند که این مشارکت را محدود می‌کند.
به عنوان مثال در ماده ۲۸ قانون فعلی که ۸ بند و ۴ تبصره دارد درمجموع ۱۲ مورد برای شرایط نامزدها به چشم می‌خورد، اما در این اصلاحیه شرایط ۴۰ مورد شده و برای شرایط نامزدها چیزهایی که نباید باشد و برخلاف جمهوریت نظام است، وجود دارد و این یکی از دلایل مخالفتم است.
برای تحقق انتخابات رقابتی باید فضای سیاسی کشور بازتر شود
نوری در باب مشارکت در انتخابات که رهبری در سخنرانی خود به آن اشاره کردند، گفت: با سبک و سیاقی که بوده و امروز هم جاری است، به نظرم آن انتخابات رقابتی و مشارکتی مدنظر ایشان محقق نمی‌شود و برای تحقق آن باید فضای سیاسی کشور بازتر شود تا یک انتخابات رقابتی و به تبع آن مشارکتی را در پی داشته باشد.
انشاالله فضای همگرایی نیز در کشور به وجود بیاید و شرایطی فراهم گردد که تمام جریانات سیاسی که ذیل قانون اساسی فعال هستند بتوانند کاندیدا و نامزدهایی را بین داوطلبان کرسی‌های مجلس داشته باشند، این خود انگیزه ایجاد کرده و انتخابات را رقابتی می‌کند و انگیزه به مردم می‌دهد که مشارکت بیشتری داشته باشند و این یکی از ضروریات امروز جامعه ما است.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « خبر برگزیده »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها