پنج شنبه 14 تیر 1403 7/4/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

یکشنبه 31 اردیبهشت 1402 ، 39 : 17

کد خبر : 26750

از 0 نفر 0

نماینده مجلس:

به دولت چه ربطی دارد که خانه بسازد؟

به دولت چه ربطی دارد که خانه بسازد؟

وعده دولت برای ساخت یک میلیون خانه اشتباه بود

واقعیت را دارم می‌گویم، دولت که پولی برای مسکن نمی‌دهد که مسکن بسازی، اما زمین رایگان می‌دهد و می‌شود آن را فروخت و در گوشه کنار شهر خانه کوچکی خرید، امکان فروشش هست، زمین‌ها ارزش دارد، شما باغ میوه را شوخی گرفته‌ای، خانه‌ای که دارند می‌سازند خیلی زمینش گران است، بهترین نقطه شهر همدان همین باغ میوه است.

واقعیت را دارم می‌گویم، دولت که پولی برای مسکن نمی‌دهد که مسکن بسازی، اما زمین رایگان می‌دهد و می‌شود آن را فروخت و در گوشه کنار شهر خانه کوچکی خرید، امکان فروشش هست، زمین‌ها ارزش دارد، شما باغ میوه را شوخی گرفته‌ای، خانه‌ای که دارند می‌سازند خیلی زمینش گران است، بهترین نقطه شهر همدان همین باغ میوه است.
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس با بیان اینکه به دولت چه ربطی دارد خانه بسازد؟ نمی‌تواند، مردم هم نمی‌توانند، اعلام کرد: این دولت می‌گوید یک میلیون خانه می‌خواهم بسازم که این اشتباه است، باید بگوید شرایط را آماده می‌کنم تا یک میلیون خانه ساخته شود.
به گزارش ایسنا، حمیدرضا حاجی بابایی درباره وضعیت مسکن همدان توضیح داد: یکی از اشکالات خبرنگاران در همدان این است که پرونده در دستشان نیست یا هست جرأت نمی‌کنند بگویند یا نمی‌خواهند بگویند. پرونده مسکن در پنج سال گذشته را بگذارید روی میز، از کجا شروع شد. من گفتم طرح جامع همدان باید مصوب شود. یک عده گفتند می‌خواهد مریانج را به همدان اضافه کند. یک عده گفتند نه سیاسی است. همه این‌ها که می‌خواستند رأی بیاورند و کاره‌ای بشوند، همه این حرف‌ها را می‌زدند البته نظرشان را گفتند و اشکالی ندارد. حتی دانشگاهیان بیانیه دادند که یک متر نباید به شهر اضافه شود که اگر چنین شود نابجاست، همدان باید عیناً همینطور باقی بماند، حتی حمله شدید کردند که چرا سه روستای حسن آباد، قاسم آباد و علی آباد به همدان اضافه شده است. حالا الان کسی معترض است روی این موضوع؟
می‌آییم جلوتر یعنی به دو سال اخیر، با حساب و کتاب گفتم ۳۰۰۰ هکتار باید به همدان اضافه شود، هر واحدی ۲۷۸ متر عرصه می‌خواهد، ما ۵۰ هزار خانه باید بسازیم در مجموع به ۱۴۰۰ هکتار نیاز داریم، حدود ۱۰۰۰ هکتار برای ساخت بیمارستان، دانشگاه و فضاهای این چنینی نیاز است و بقیه عرصه تبدیل به فضای کوچه، خیابان و ... می‌شود. حمله کردند که این کار غیرکارشناسی است، شما در کار کارشناسی دخالت نکنید.
وی ادامه داد: درنهایت مصوب شد ۲۰۰۰ هکتار به همدان اضافه شود که رئیس شورا و یکی از اعضای شورا با بنده تماس گرفتند که برخی از اعضای شورا مخالف هستند، گفتم چرا؟ گفتند ۲۰۰۰ هکتار کم است، من فکر کردم می‌خواهند بگویند چرا ۲۰۰۰ هکتار، گفتم چند نفر این تفکر را دارند؟ گفتند حدوداً هفت نفر، بعضی‌هایشان هم گفته بودند که جورقان باید به شهر اضافه شود، گفتم اشکالی ندارد، شما دیگر مخالفت نکنید یک نامه به استاندار بزنید و درخواستتان را اعلام کنید.
حاجی‌بابایی با بیان اینکه شهر حورالعین هم که می‌گفتند، یک کاتالیزوری بود برای اینکه جمع بندی انجام شود وگرنه کسی نمی‌رود آنجا خانه بسازد. آن هم شهر نیست و شهرک شد، اگر قرار باشد روزی ساخته شود، اظهار کرد: کسانی که می‌گفتند چرا قاسم آباد را اضافه کردی امروز به این جمع بندی رسیدند که جورقان هم باید اضافه شود. پس کجای حرف من اشکال داشته؟ این همه حمله و هجمه چه بود؟
وی به ایسنا اعلام کرد: آقای استاندار یک کار مثبت انجام داد که قبلاً استانداران زیر بار نمی‌رفتند و حق هم داشتند و آن تحویل باغ میوه برای احداث مسکن بود، جایی که می‌توانست به زیباترین مکان برای گردشگری تبدیل شود، اما وقتی دیدیم شرایط سخت است، قبول کرد آنجا مسکن ساخته شود که در حال حاضر از سه قطعه، کارهای یک قطعه انجام شده و می‌تواند ۳۵ هزار نفر را خانه دار کند در حالیکه ما ۳۰ هزار نفر ثبت نامی داریم.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « خبر برگزیده »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها