جمعه 31 فروردین 1403 4/19/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

جمعه 5 خرداد 1402 ، 47 : 15

کد خبر : 26768

از 0 نفر 0

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای فارس:

همکاری صنایع فارس و بوشهر برای گذر از نقطه اوج مصرف برق تابستانی ستودنی است

همکاری صنایع فارس و بوشهر  برای گذر از نقطه اوج مصرف برق تابستانی ستودنی است

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای فارس با تقدیر از صنعتگران و صاحبان صنایع که در طرح مدیریت مصرف برق تابستانی شرکت کردند اظهار داشت: صنایع فارس پیشتاز همراهی در مدیریت مصرف برای گذر از نقطه اوج مصرف برق تابستانی هستند، قطعاً بدون این همراهی‌ها پیمودن راه تأمین و انتقال برق در فصول گرم میسر نیست.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای فارس با تقدیر از صنعتگران و صاحبان صنایع که در طرح مدیریت مصرف برق تابستانی شرکت کردند اظهار داشت: صنایع فارس پیشتاز همراهی در مدیریت مصرف برای گذر از نقطه اوج مصرف برق تابستانی هستند، قطعاً بدون این همراهی‌ها پیمودن راه تأمین و انتقال برق در فصول گرم میسر نیست.
به گزارش روزنامه طلوع به نقل از روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای فارس حقیقی در نشست تقدیر از صنعتگران استان فارس که با حضور معاون برنامه‌ریزی و تحقیقات این شرکت و چترسیماب مدیر دفتر خدمات مشترکین و مدیریت مصرف شرکت ترتیب یافت با ارائه گزارشی از تأمین و انتقال برای برق تولیدات صنعتی و چرخش چرخ صنعت در فارس و جنوب کشور، در ادامه متوسط بار سالانه صنایع را حدود یک هزار و ۱۱۷ مگاوات برآورد کرد و گفت: اقدامات از سال ۱۳۹۸ در این عرصه سیر صعودی پیدا کرد و اکنون شرایط نسبتاً مناسبی برای تأمین برق صنعتی در فارس فراهم است.
وی همچنین با ترسیم سیمای مصرف برق صنایع منطقه گفت: در استان فارس و جنوب کشور درمجموع ۵۳ صنعت بزرگ مستقر است که یک هزار و ۱۱۷ مگاوات برق مصرف می‌کنند، این صنایع شامل یک واحد آلومینیوم با مصرف برق ۴۹۰ مگاوات، ۱۳ کارخانه سیمان با مصرف برق ۱۶۰ مگاوات، ۲ طرح تولید فولاد با مصرف برق ۲۱۵ مگااوات، و تعدادی صنعت بزرگ دیگر است.
به گفته مدیرعامل برق منطقه‌ای فارس در ادامه با بیان اینکه صنعت برق در کشور سالانه با رشد میانگین بیش از ۵ درصدی مصرف مواجه است ادامه داد: برای تأمین برق همواره برنامه‌ریزی‌های لازم، متناسب با وضعیت مالی و اقتصادی انجام شده است. بسیاری از مشکلات و ناترازی‌های به وجود آمده در صنعت برق ریشه در مسائل، مشکلات و عملکرد گذشته دارد و دولت مردمی سیزدهم با درک این مشکلات و بررسی‌های دقیق، اقدام به رفع آن از طریق اجرای توسعه ظرفیت نیروگاهی به میزان ۳۵ هزار مگاوات، تعریف گسترده برنامه‌های تشویق‌محور مدیریت بار و تدوین برنامه‌های مدیریت بار با هماهنگی وزارتخانه صمت کرد.
مدیرعامل شرکت برق فارس و بوشهر همچنین با اشاره به اینکه در سال گذشته مصرف برق بخش صنعت کشور ۱۱ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافت یادآور شد: در حالی که سال 1400 با خاموشی‌های ناخواسته مواجه بودیم، سال 1401 نه تنها هیچ خاموشی ناخواسته و بدون برنامه‌ای حادث نشد بلکه برنامه‌های مدیریت بار نیز با هماهنگی وزارت صمت، به نحوی اجرا شد که حتی در شهرک‌های صنعتی، اجرای بهینه‌سازی مصرف انرژی و همراهی صنایع و حفظ روند رو به رشد تولید محصولات صنعتی انجام گردید.
حقیقی با تقدیر از صنایع سیمان، فولاد، صنایع نفت و گاز و دیگر صنایع بزرگ در استان فارس و جنوب کشور خاطرنشان کرد: امسال هم امید است با تعامل و هم افزایی صنایع شاهد گذر موفق از تابستان پرمصرف باشیم، تعامل خوبی بین مجموعه شرکت‌های برق و صنایع استان شکل گرفته که بر اساس آن صنایع مستقر در شهرک‌های صنعتی می‌توانستند بدون محدودیت در روزهای دیگر به تولید بپردازند که این مهم با جابه‌جایی تعطیلات هفتگی برای شهرک‌ها قابل پوشش بود.
معاون برنامه‌ریزی و تحقیقات شرکت برق منطقه‌ای فارس نیز در این نشست با تقدیر از صاحبان صنایع که در برنامه مصرف برق تابستانی نهایت همکاری را داشتند خواستار بهره‌مندی از حداکثر ظرفیت‌های قانونی در این عرصه شد.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « خبر برگزیده »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها