جمعه 31 فروردین 1403 4/19/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

جمعه 5 خرداد 1402 ، 50 : 15

کد خبر : 26769

از 0 نفر 0

رئیس سازمان بازرسی کل کشور:

برخی دستگاه‌های اجرایی دچار بی‌برنامگی و روزمرگی هستند

برخی دستگاه‌های اجرایی دچار بی‌برنامگی و روزمرگی هستند

بانک‌های خصوصی نباید بانک خانوادگی باشد

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: دولت سیزدهم با عزمی راسخ به دنبال رفع مشکلات بخش خصوصی و کاهش میزان دخالت دولت در اقتصاد و شکوفایی اقتصاد مردمی است و این سازمان هم با هر دستگاه دولتی که در اجرای قوانین و در این راستا تخطی کند برخورد خواهد کرد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: دولت سیزدهم با عزمی راسخ به دنبال رفع مشکلات بخش خصوصی و کاهش میزان دخالت دولت در اقتصاد و شکوفایی اقتصاد مردمی است و این سازمان هم با هر دستگاه دولتی که در اجرای قوانین و در این راستا تخطی کند برخورد خواهد کرد.
به گزارش خبرنگار ایرنا، ذبیح الله خداییان در نشست با جمعی از فعالان اقتصادی و بخش خصوصی استان سمنان افزود: بخش خصوصی امروزه از گرانی مواد اولیه گلایه دارند و مشکلات این مسیر حیات بخش خصوصی را به خطر می‌اندازد و در این شرایط سازمان بازرسی کل کشور به منظور حمایت از فعالان این حوزه تاکید بر خرید کالای ایرانی مشابه خارجی دارد.وی یادآور شد: همراهی نکردن دستگاه‌های اجرایی در این زمینه نیز جرم انگاری شده است و با دستگاه اجرایی خاطی برخورد می‌شود.
وی یادآور شد: همراهی نکردن دستگاه‌های اجرایی در این زمینه نیز جرم‌انگاری شده است و با دستگاه اجرایی خاطی برخورد می‌شود.
جرم انگاری: فرایندی در جرم‌شناسی است که طی آن «رفتارها و افراد به ترتیب مجرمانه و مجرم قلمداد می‌شوند»
به گفته خداییان کشور در بعضی بخش‌ها از کمرنگ بودن برنامه‌ریزی‌ها و نبود آمار رنج می‌برد و اکنون برخی دستگاه‌های اجرایی دچار بی‌برنامگی و روزمرگی هستند.وی با اشاره به تاکید قوه قضاییه مبنی بر اینکه هر بانکی که سرمایه مردم در اختیارش است باید در اختیار مردم و بخش خصوصی قرار دهد، گفت: بانک‌های خصوصی نباید بانک خانوادگی باشد.رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: برخی از بانک‌ها به ویژه بانک‌های خصوصی به طور عمده تسهیلات خود را به شرکت‌های کاغذی پرداخت می‌کنند و همراه و پشتیبان اقتصاد نیستند.
وی با بیان اینکه اقتصاد کشور بیمار است، افزود: رفع موانع شکوفایی اقتصاد کشور با اهتمام ویژه در دست پیگیری است.
وی تصریح کرد: همچنان بخش‌های مختلف اقتصاد در اختیار دولت است و برخی حوزه‌های اقتصادی واگذار شده به بخش خصوصی هم بیشتر مربوط به دیون است؛ البته با اهتمام ویژه دولت رفع مشکلات بخش خصوصی و شکوفایی این بخش پیگیری می‌شود.
خداییان اظهار داشت: طولانی بودن روند مجوزها و صدور ناگهانی بخش‌نامه‌ها مشکلات زیادی را برای بخش خصوصی ایجاد می‌کند و مسئولان باید در رفع این موانع اهتمام ورزند.
وی یادآور شد: بخشی از کارهای سازمان بازرسی کل کشور مربوط به نظارت و بررسی واردات و صادرات کالا در گمرک است و گاهی در بعضی موارد فساد کشف می‌شود.رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: کمک به بخش خصوصی لازمه رفع مشکلات و کمک به دولت در شکوفایی اقتصادی است.وی خاطرنشان کرد: سربازان جنگ اقتصادی بخش خصوصی و فعالان عرصه تولید هستند و وظیفه بخش دولتی حمایت از صنعت‌گران است و سهل‌انگاری در حمایت از بخش خصوصی خیانت است.
خداییان ابراز کرد: فعال خصوصی که مالیات و بیمه به موقع پرداخت می‌کند، باید تشویق شود و برخورد با افراد سهل‌انگار در پرداخت نیز باید بازنگری شود تا به پشتوانه پرداخت در زمان بخشودگی جرائم، در عمل به تکلیف خود اهمال‌کاری نکنند.
رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: بخش خصوصی پس از مطرح کردن مشکلات خود در حضور مسئولان کشوری، به نتیجه رسیدن مشکلات را مطالبه‌گری و پیگیری کنند.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « خبر برگزیده »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها