پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403 4/25/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

شنبه 6 خرداد 1402 ، 05 : 17

کد خبر : 26773

از 0 نفر 0

یک مسئول:

سالانه ۵۰۰ هزار جنین در کشور سقط می‌شوند

سالانه ۵۰۰ هزار جنین در کشور سقط می‌شوند

زینب اختری سقط جنین را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: در زمینه قبح‌زدایی به جای سقط جنین، اصلاح ختم بارداری رواج یافته تا روح را آزار ندهد.

زینب اختری سقط جنین را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: در زمینه قبح‌زدایی به جای سقط جنین، اصلاح ختم بارداری رواج یافته تا روح را آزار ندهد.
مدیرکل امور بانوان و خانواده وزارت کشور با بیان اینکه سقط جنین یا ختم بارداری و قتل جنین رو به افزایش است، گفت: آمارها نشان می‌دهد سالانه بیش از ۵۰۰ هزار سقط جنین رخ می‌دهد که ۹۳ درصد آن در بستر خانواده و با رضایت اتفاق می‌افتد.
به گزارش ایسنا؛ زینب اختری در آئین اختتامیه نخستین جایزه ملی جوانی جمعیت در استان بوشهر افزود: توجه به اصلاح ساختار جمعیت از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.
وی اضافه کرد: ازدواج و فرزندآوری تنها بخشی از این ساختار محسوب می‌شود و پدیده مهاجرت یکی از مؤلفه‌های مهم ساختار جمعیت است تا ساختار اصلی زیست بوم تحت شعاع مهاجران قرار نگیرد.
وی سقط جنین را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: در زمینه قبح‌زدایی به جای سقط جنین، اصلاح ختم بارداری رواج یافته تا روح را آزارندهد.
اختری با اشاره به اینکه در برنامه هفتم توسعه توجه ویژه‌ای به قانون جوانی جمعیت و فرزندآوری و مشوق‌های لازم شده است خاطرنشان کرد: در برنامه هفتم توسعه طرح خانواده باشکوه تدوین شده که مشوق‌های ویژه به خانواده‌های دارای ۴ فرزند به بالا ارائه می‌شود.
مشاور وزیر کشور با بیان اینکه در قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده، زنان نقش مهم و ویژه دارند، اظهار داشت: زنان در این عرصه و تربیت نسل فرهیخته پیشران محسوب می‌شوند.
وی با بیان اینکه بانوان، پیشران قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت هستند، گفت: بر اساس رفع دغدغه مقام معظم رهبری طرح‌های مهمی در عرصه جوانی جمعیت و فرزندآوری تهیه و تدوین شده است.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « خبر برگزیده »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها