پنج شنبه 14 تیر 1403 7/4/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

یکشنبه 4 تیر 1402 ، 55 : 16

کد خبر : 26863

از 0 نفر 0

محمودزاده رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی:

شهریه مصوب مدارس غیردولتی از ۵ تا ۴۸ میلیون تومان خواهد بود

شهریه مصوب مدارس غیردولتی از ۵ تا ۴۸ میلیون تومان خواهد بود

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی گفت: برای سال ۱۴۰۳ شهریه مصوب از ۵ میلیون تومان شروع می‌شود و تا ۴۸ میلیون تومان خواهد بود.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی گفت: برای سال ۱۴۰۳ شهریه مصوب از ۵ میلیون تومان شروع می‌شود و تا ۴۸ میلیون تومان خواهد بود.
به گزارش خبرنگار ایلنا، نشست خبری رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی، با موضوع شهریه مدارس غیردولتی و توانمندسازی نیروی انسانی در مدارس غیردولتی و اوقات فراغت دانش‌آموزان برگزار شد.
احمد محمودزاده رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی با بیان اهمیت اجرایی شدن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اظهار کرد: از روز
۳۱ خرداد بارگذاری شهریه برای مواردی که نهایی شده بود را آغاز کردیم.
محمودزاده درخصوص شهریه بیان کرد: شهریه فرایندی را در سازمان طی می‌کند اینطور نیست که ما عددی را اعلام کنیم. براساس ماده ۲۵ و ۱۶ در شورای نظارت الگوی شهریه تعیین می‌شود. به جز اینکه شهریه مصوب مدارس غیردولتی را باید لحاظ کنیم باید در مورد هزینه برنامه اوقات فراغت هم کار کنیم. حداقل ساعت اوقات فراغت در ابتدایی ۶ ساعت در متوسطه اول ۸ ساعت و متوسطه دوم ۷ ساعت و هنرستان‌ها ۲ تا ۵ ساعت در هفته است. برای ۱۸ هزار مدرسه غیردولتی باید فرمولی که برای نیروی انسانی در نظر داریم لحاظ شود
محمودزاده یادآوری کرد: ما تا مهر براساس شهریه سال قبل کار خواهیم کرد و برنامه‌های تابستانی براساس همان شهریه برگزار می‌شود.
۱۵۰ شاخص ضریب کیفیت بخشی تعریف کرده‌ایم. مدارسی که بالای ۵۰ درصد ضریب گرفتند شهریه آنها بیشتر خواهد بود. ۷ ماه برای الگوها و شاخص‌ها کار کرده‌ایم و نمایندگان از شورای معاونین و موسسین و انجمن اولیا و مربیان و دستگاه‌های نظارتی و...در طراحی شاخص‌ها حضور داشتند. الگوهای شهریه و تدوین آن از مدرسه شروع شده و تا وزارتخانه ادامه یافت و فرایند ارسالی از ۲۲ فروردین ۱۴۰۲ آغاز شد یعنی زودتر از سال‌های قبل برای احصای شاخص‌ها اقدام کردیم. البته چون دستمزدها و.... هنوز معلوم نیست، نمی‌توان از قبل عید کار را شروع کرد.
رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی ادامه داد: برخی مدارس غیردولتی با شهریه پایین‌تری کار می‌کردند و این شهریه کم باعث می‌شد حق و حقوق معلمان پرداخت نشود و کیفیت مدارس پایین بیاید. برای سال ۱۴۰۳ شهریه مصوب از ۵ میلیون تومان شروع می‌شود و تا ۴۸ میلیون تومان خواهد بود. این عدد هدفمند است و ۳۸ درصد از این عدد را می‌توانند به فوق برنامه و برنامه‌های تابستانی و... اختصاص دهند.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « خبر برگزیده »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها