پنج شنبه 14 تیر 1403 7/4/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

دوشنبه 12 تیر 1402 ، 52 : 17

کد خبر : 26887

از 0 نفر 0

انتقاد وزیر علوم از قوانین محدود کننده اساتید

انتقاد وزیر علوم از قوانین محدود کننده اساتید

وزیر علوم از تدوین دستورالعمل استاد راهنمای دانشجویان کارشناسی خبر داد و گفت: بر این اساس دانشجویان کارشناسی ما از بدو ورود تا خروج از دانشگاه استاد راهنمایی خواهند داشت که آنها را در همه امور اعم از شخصی، درسی و غیره راهنمایی و مشاوره یاری خواهد کرد.

وزیر علوم از تدوین دستورالعمل استاد راهنمای دانشجویان کارشناسی خبر داد و گفت: بر این اساس دانشجویان کارشناسی ما از بدو ورود تا خروج از دانشگاه استاد راهنمایی خواهند داشت که آنها را در همه امور اعم از شخصی، درسی و غیره راهنمایی و مشاوره یاری خواهد کرد.
به گزارش ایسنا، دکتر محمد علی زلفی گل در پنجمین اجلاس ملی کرسی‌های نظریه‌پردازی، نقد و مناظره و اجلاس ملی سرآمدان آموزشی که در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، بر ضرورت تکریم و قدرشناسی از اساتید و معلمان در کشور تاکید کرد و گفت: همواره معتقدم خداوند به انسان سه پدر مادر داده است و باید قدردان هر آنها باشیم، یکی از آنها پدر و مادرهایی هستند که به انسان زندگی می‌بخشند و او را به دنیا می‌آورند، دومی پدر و مادرانی هستند که به انسان می‌آموزانند که اساتید و معلمین از جمله این افراد می‌باشند در نهایت نیز پدر و مادرهایی هستند که به انسان همسر می‌دهند. بنابراین ما باید قدردان همه آنها باشیم.
وی در ادامه تصریح کرد: هدف از برگزاری مراسم امروز این نیست که ما بخواهیم از تعداد محدودی از اساتید قدردانی کنیم هدف از این حرکت نمادین ایجاد یک جریان در کشور است اینکه بتوانیم پیامی را منتقل کنیم و یک جریان فکری در بدنه دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه ایجاد کنیم. اینکه نشان داده شود که جمهوری اسلامی برای علم و دانش ارزش و نگاه ویژه‌ای قائل است.
وزیر علوم همچنین خاطر نشان کرد: رئیس جمهور نیز در سخنرانی‌های خود بحث دانشگاه پیشرو را مطرح کردند و در حال حاضر نیز مراکز دانشگاهی و علمی ما تلاش می‌کنند که پیشرو باشند، حال سؤال این است که دانشگاه‌های پیشرو باید چه ویژگی‌هایی را در حوزه‌های فناوری، پژوهش، مسائل فرهنگی، اجتماعی، شاگرد پروری، محتوی، اساتید، آموزش، امکانات ورزشی، خوابگاهی، فیزیکی و غیره داشته باشند. ما باید تلاش کنیم تا شرایط را برای تحقق یک دانشگاه پیشرو در کشور فراهم نماییم.
وزیر علوم با بیان اینکه اساتید ما باید بر اساس استعداد، تلاش و اثربخشی بتوانند از منابع مادی و طبیعی استفاده کنند، خاطرنشان کرد: نباید فکر، اندیشه و توان انسان‌ها را محدود کنیم، در ابن راستا کرسی‌های آزاداندیشی این پیام را می‌دهند که سقف پرواز یک آزاداندیش نامحدود است لذا باید اجازه بدهیم انسان‌ها بخواهند به سمت خدا پرواز کنند.
وی تاکید کرد: قوانین و مقرراتی که وضع می‌کنیم ظرفیت و استعدادهای متفاوت افراد را در نظر نمی‌گیرند و این مشکل حکمرانی ما است. در حالی که قوانین باید اجازه پرواز استعدادها را بدهند.
دکتر زلفی گل ادامه داد: اگر ما به آموزش توجه کنیم در پژوهش، نوآوری و فناوری هم شکوفایی خواهیم داشت؛ در برهه‌هایی صرفاً به پژوهش توجه شد ولی توجه به یک موضوع نباید موجب غفلت از سایر موضوعات شود.
وزیر علوم در پایان از تدوین دستورالعمل استاد راهنمای دانشجویان کارشناسی خبر داد و گفت: بر این اساس دانشجویان کارشناسی ما از بدو ورود تا خروج از دانشگاه استاد راهنمایی خواهند داشت که آنها را در همه امور اعم از شخصی، درسی و غیره راهنمایی و مشاوره خواهند کرد. ما نیز موظف هستیم از این اساتید را مورد حمایت قرار بدهیم.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « خبر برگزیده »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها