پنج شنبه 14 تیر 1403 7/4/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

دوشنبه 19 تیر 1402 ، 35 : 17

کد خبر : 26912

از 0 نفر 0

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری اعلام کرد؛

پیشنهاد افزایش «سن بازنشستگی» زنان و مردان به ۵۵ و ۵۷ سال

پیشنهاد افزایش «سن بازنشستگی»  زنان و مردان به ۵۵ و ۵۷ سال

مشکلِ تغییر روش محاسبه «حقوق‌ها»

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری، از تدوین سند راهبردی ۴ ساله صندوق بازنشستگی کشوری منطبق بر برنامه‌های توسعه کشوری و پیشنهاد رسیدن سن بازنشستگی به ۵۷ سال تا پایان برنامه هفتم خبر داد.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری، از تدوین سند راهبردی ۴ ساله صندوق بازنشستگی کشوری منطبق بر برنامه‌های توسعه کشوری و پیشنهاد رسیدن سن بازنشستگی به ۵۷ سال تا پایان برنامه هفتم خبر داد.
به گزارش ایسنا، نعمت‌الله ترکی در نشستی خبری که به مناسبت روز خانواده و تکریم بازنشستگان برگزار شد، به بیان چالش‌های امروز صندوق بازنشستگی کشوری پرداخت و اظهار کرد: یکی از ناترازی‌های امروز صندوق بازنشستگی کشوری، افزایش سن و سابقه قابل قبول برای احراز بازنشستگی است. حداقل سن بازنشستگی در دنیا ۶۰ سال است. ما کمتر به آن توجه کرده‌ایم و میانگین سن بازنشستگی ما الان حدوداً ۴۸ سال است.
وی توضیح داد: سن بازنشستگی نیاز به اصلاحات دارد. یکی از برنامه‌های ما نیز که در برنامه هفتم توسعه پیشنهاد دادیم اصلاحات سنجه‌ای این امر است. پیشنهاد دادیم تا پایان برنامه هفتم سن بازنشستگی به ۵۵ و ۵۷ سال برسد چراکه نرخ امید به زندگی در کشور ما خوب افزایش یافته اما فاصله سن بازنشستگی ما که ۵۰ سال است تا امید به زندگی که ۷۶ سال است، بسیار زیاد است.
حذف بیمه اکمل بازنشستگان
مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری، با بیان اینکه بحث نظام بهداشت، سلامت و درمان بازنشستگان برایمان مهم است، عنوان کرد: نظام بیمه و بیمه تکمیلی بازنشستگان این صندوق را امسال در قانون بودجه بهبود دادیم. با بیمه آتیه حافظ قرارداد منعقد شده است اما درخصوص این بیمه سعی کردیم نارضایتی‌هایی که نسبت به سال ۱۴۰۱ بعضاً وجود داشت را کم کنیم تا به مشکل بر نخوریم. تعرفه بیمه آتیه حافظ در سال جاری در ۱۴ آیتم اعم از بستری، ویزیت، کمک به دندانپزشکی، عینک، سمعک و... است. منابع امسال به نسبت سال قبل خوب است. قبلاً یک بیمه اکمل هم وجود داشت که ما آن را حذف کردیم و تعیین کردیم که یک بیمه تکمیلی با سرانه پرداختی ۲۰۵ هزار تومان داریم و بیمه‌های قبلی حذف شدند.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « خبر برگزیده »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها