پنج شنبه 14 تیر 1403 7/4/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

سه شنبه 10 مرداد 1402 ، 28 : 16

کد خبر : 26985

از 0 نفر 0

واگذاری توسعه میادین نفتی جدید به بخش خصوصی

واگذاری توسعه میادین نفتی جدید به بخش خصوصی

سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه از تکلیف این کمیسیون به دولت درباره واگذاری فعالیت توسعه میادین نفتی جدید به بخش خصوصی خبر داد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه از تکلیف این کمیسیون به دولت درباره واگذاری فعالیت توسعه میادین نفتی جدید به بخش خصوصی خبر داد.
به گزارش «تابناک»، محسن زنگنه سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما،‌ با اشاره به بررسی مباحث مربوط به انرژی در لایحه برنامه هفتم گفت: رویکرد مجلس و دولت در برنامه هفتم درباره میادین نفتی، عملیات اکتشاف و بهره‌برداری این بود که از انحصار دولت خارج شود و بخش غیردولتی بتواند در این مسیر ورود کند.
وی افزود: ما در برگشت به ماده ۱۵ بند «ب»، دولت را مکلف کردیم تا فعالیت توسعه میادین جدید مثل اکتشاف، بهره‌برداری و توسعه میادین را با سازو کار رقابتی به شرکت‌های بخش خصوصی یا شرکت‌های تابعه وزارت نفت واگذار کند، به صورتی که در پایان سال سوم ۲ درصد و در پایان برنامه هفتم ۵ درصد از توان تولید کشور به شرکت‌های متقاضی غیردولتی واگذار شود.
سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم تاکید کرد: همچنین برای جذب سرمایه‌گذاری شرکت‌ها، این امکان را فراهم کردیم تا آنها بتوانند منابع صادراتشان را برای خود بردارند تا بتوانند سهمشان به اتمام برسد.
زنگنه افزود: همچنین شرکت‌های داخلی و شرکت‌هایی که به نحوی استفاده کننده نفت و انرژی همچون پتروشیمی‌ها هستند در انعقاد قرارداد در میادین جدید باید در اولویت باشند.
وی اضافه کرد: با مصوبات امروز کمیسیون تلفیق برنامه هفتم در حوزه نفت، عملاً به این سمت حرکت می‌کنیم که دست بخش خصوصی در صنایع بالادستی نفت باز کنیم و تولید، بهره‌برداری و اکتشاف نفت را از انحصار شرکت نفت خارج کنیم.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « خبر برگزیده »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها