پنج شنبه 14 تیر 1403 7/4/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

سه شنبه 17 مرداد 1402 ، 56 : 16

کد خبر : 27010

از 0 نفر 0

عروس و دامادها به جای خرید طلا، بدلیجات می‌خرند

عروس و دامادها به جای خرید طلا، بدلیجات می‌خرند

به گفته رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران عروس و دامادها به جای خرید طلا، نقره و بدلیجات می‌خرند.

به گفته رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران عروس و دامادها به جای خرید طلا، نقره و بدلیجات می‌خرند.
نادر بذرافشان، رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران ضمن بیان اینکه قیمت طلا به ثبات نسبی رسیده است، گفت: تقاضا در بازار طلا ۲۰ تا ۴۰ درصد کاهش یافته و حتی عروس و دامادها هم به سمت خرید نقره و بدلیجات رفته‌اند.
به گزارش مهر، او در نشست خبری اظهار داشت: رکود حاکم بر بازار از ابتدای سال جاری ایجاد شده و طی ماه‌های اخیر به اوج خود رسیده است؛ همچنین شاهد کاهش قابل توجه قیمت انواع قطعات سکه و طلا نسبت به ابتدای سال جاری هستیم.
رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در رابطه با آخرین تغییرات قیمت سکه و طلا در معاملات (۱۵ مرداد ماه) نسبت به ابتدای سال جاری گفت: بر اساس آخرین معاملات انجام شده در بازار امروز نسبت به ابتدای سال، ۱.۶ درصد کاهش اونس جهانی طلا را معادل ۳۱ دلار شاهد بوده‌ایم. در بازار داخل، هر مثقال طلای ۱۷ عیار و همچنین هر گرم طلای ۱۸ عیار ۶.۶ درصد کاهش قیمت را ثبت کرده‌اند.
وی افزود: انواع قطعات سکه نیز روند کاهش قیمت داشته و نسبت به ابتدای سال، سکه تمام طرح جدید ۷.۷۴ درصد، سکه تمام طرح قدیم ۸.۹ درصد، نیم سکه ۱۶.۲ درصد، ربع سکه ۸.۲ درصد و سکه‌های یک گرمی بانک مرکزی نیز ۱۱.۴۲ درصد کاهش قیمت را تجربه کرده‌اند.
رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران، گفت: حباب سکه نیز از ابتدای سال کاهش ۱۲.۵ درصدی داشته است.
بذرافشان با تاکید براینکه تقاضا برای خرید طلا کاهش پیدا کرده است، گفت: بین ۲۰ تا ۴۰ درصد تقاضا برای خرید طلا کاهش یافته و حتی تا ۲۰ درصد تقاضای عروس و دامادها برای خرید طلا به سمت بدلیجات و نقره رفته است.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « خبر برگزیده »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها