پنج شنبه 14 تیر 1403 7/4/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

چهار شنبه 25 مرداد 1402 ، 35 : 17

کد خبر : 27032

از 0 نفر 0

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت آموزش و پرورش:

امسال میانگین نمرات دانش‌آموزان سال آخر ۱۰ و ۲ صدم است

امسال میانگین نمرات دانش‌آموزان سال آخر ۱۰ و ۲ صدم است

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت آموزش و پرورش گفت: ۱۵ درصد از شرکت کنندگان آزمون نهایی اعتراض داشتند، دختران اعتراض کمتری به نمرات خود داشتند و ۴۶ درصد معترضین را تشکیل می‌دادند.

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت آموزش و پرورش گفت: ۱۵ درصد از شرکت کنندگان آزمون نهایی اعتراض داشتند، دختران اعتراض کمتری به نمرات خود داشتند و ۴۶ درصد معترضین را تشکیل می‌دادند.
به گزارش خبرنگار ایلنا، نشست خبری رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت آموزش و پرورش برگزار شد.
محسن زارعی رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت آموزش و پرورش در ابتدای این جلسه اظهار کرد: گاهی تصور بر این است که ارزشیابی پایان کار است اما اینطور نیست؛ ارزشیابی شروع کار برای دریافت بازخوردی از محصول آموزشی است و براساس تحلیل‌های ارزشیابی می‌توان برای سال تحصیلی جدید و نقاط ضعف و قوت برنامه ریزی کرد. این اصل زمانی محقق می‌شود که معیار آزمون کنترل شده و سراسری باشد تا بتوان به آزمون نهایی اتکا کرد.
رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت آموزش و پرورش تاکید کرد: امروز چون معدل در کنکور تأثیر بیشتری دارد آزمون نهایی نیز بیشتر مورد تاکید قرار گرفته است. استانداردسازی آزمون‌های نهایی مورد تاکید آموزش و پرورش قرار گرفت. تعریف مشخصی از استانداردسازی آزمون وجود دارد و به لحاظ روایی سؤالات و تصحیح نگاهی دارد امسال در نمره‌گذاری تغییری داشتیم. راهنمای تصحیح نیز طراحی و به دبیرخانه‌ها ارسال می‌شد.
او گفت: تولید سابقه تحصیلی و ساخت نمرات تراز از کارهای دیگری بود که پیش بردیم. ۱۸ سال سابقه تحصیلی برای همه فارغ‌التحصیلان و دانش‌آموزان تولید کردیم و ۷۰ عنوان درس یکتا و ۱۰۴ درس از
۴ دیپلم. ۱۰۰ هزار نمره یکتا تولید و برای هر درس ضرایب تولید شد و نمره کلی ایجاد کردیم که به سازمان سنجش ارسال کردیم.
زارعی اضافه کرد: در آمار شرکت کنندگان آزمون نهایی امسال ۵۹۵ هزار ۶۲۴ دانش‌آموز (روزانه) وجود داشتند و ۳۱۸ هزار نفر و ۴۸۱ بزرگسال و مجموعه ۹۱۴ هزار نفر و ۴۶۵ شرکت کننده داشتیم.
وی ادامه داد: استان‌هایی که بالاتر از میانگین هستند در مناطق مرکزی کشور و شمال شرق هستند، همچنین میانگین نمرات مناطق مرکزی و شمال کشور برابر میانگین جنوب شرقی و غربی، غرب و شمال غرب و شرق وضعیت نگران کننده است. غیر از استان‌ها، اینکه در مناطق آموزشی هر استان چقدر بین نمراتشان همبستگی وجود دارد نیز مورد توجه قرار گرفت. در این نابرابری آموزشی در استان کرمان است.
او اضافه کرد: میانگین نمرات در سال قبل ۱۱ و ۶۲ صدم و امسال ۱۰ و دو صدم است.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « خبر برگزیده »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها