پنج شنبه 14 تیر 1403 7/4/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

شنبه 28 مرداد 1402 ، 12 : 17

کد خبر : 27040

از 0 نفر 0

مخبر:

پایان سال نشان می دهیم چطور اقتصاد را اداره کرده‌ایم

پایان سال نشان می دهیم چطور اقتصاد را اداره کرده‌ایم

تا امروز ۴۰ هواپیما وارد کشور کرده‌ایم اما همچنان نیازمند هواپیماهای جدید هستیم. دیپلماسی رئیس جمهور موجب دوستی اکثر کشورها با ایران به جز آمریکا و رژیم صهیونیستی شده است.

تا امروز ۴۰ هواپیما وارد کشور کرده‌ایم اما همچنان نیازمند هواپیماهای جدید هستیم. دیپلماسی رئیس جمهور موجب دوستی اکثر کشورها با ایران به جز آمریکا و رژیم صهیونیستی شده است.
معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه در حوزه تأمین معیشت جامعه با مشکلاتی روبرو هستیم، گفت: از طریق افزایش ۲۵ درصدی یارانه‌ها و اصلاح نظام توزیع در فروشگاه‌های عرضه کالا در تلاشیم بخشی از مشکلات معیشتی مردم را حل کنیم.
به گزارش ایسنا، محمد مخبر در نخستین همایش ملی آموزش مدیران و کارشناسان حقوقی دستگاه‌های اجرایی گفت: از وقتی که کار را در دولت شروع کردیم با مشکلات متعدد روبرو بودیم. در دوران کرونا روزی ۷۵۰ نفر تلفات داشتیم و هیچ کشوری هم به ما دارو نمی‌داد در بازار آزاد نیز هر واحد دارویی کرونا تا ۷۰ میلیون تومان فروخته می‌شد.
معاون اول رئیس جمهور با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۲ از سوی مقام معظم رهبری گفت: ایشان هم صورت مسئله را مطرح کرد هم دو راهبرد داد و هم یک راه حل ارائه داد که راه حلش برای حل مشکلات اقتصادی، مردمی کردن اقتصاد بود. شاخص ارزیابی دولت در این حوزه نرخ تورمی است که در اسفند ۱۴۰۲ به دست خواهد آمد. کاملاً مشخص است که چقدر از اقتصاد در اختیار دولت است و در پایان سال نشان خواهیم داد که چطور اقتصاد را اداره کرده‌ایم.
وی تاکید کرد: روی مهار تورم متمرکز شده‌ایم که ناشی از ناترازی در بودجه، انرژی و بانکهاست. تصورمان این بود که تا پایان سال نرخ رشد نقدینگی به ۲۵ درصد برسد اما این اتفاق اکنون افتاده است که اتفاق بسیار بزرگی است. نرخ تورم از فروردین تا امروز به صورت مستمر و پیوسته رو به کاهش است.
مخبر گفت: به ۲۰ میلیارد دلار برای کاهش افت فشار نیاز داریم. در صورت تأمین آن درآمد چند صد میلیارد دلاری برای کشور ایجاد می‌کنیم. ۷۵ طرح به ارزش ۳۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار در بخش نفت و گاز در دست اجرا داریم. در حوزه معادن به خصوص رگه‌های معادن مس و کاتود ظرفیت ایجاد درآمد ۱۰ میلیارد دلاری داریم که ظرفیت آن را ایجاد کرده‌ایم. ۳۸۰ هزار تن ظرفیت فعلی تولید کاتود از معادن مس وجود دارد که درصدد افزایش آن به ۳ میلیون تن هستیم.
مخبر ادامه داد: تا امروز ۴۰ هواپیما وارد کشور کرده‌ایم اما همچنان نیازمند هواپیماهای جدید هستیم. دیپلماسی رئیس جمهور موجب دوستی اکثر کشورها با ایران به جز آمریکا و رژیم صهیونیستی شده است.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « خبر برگزیده »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها