پنج شنبه 14 تیر 1403 7/4/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

چهار شنبه 8 شهریور 1402 ، 50 : 17

کد خبر : 27082

از 0 نفر 0

وزیر ارتباطات:

مشکل اینترنت کشور به صورت ریشه‌ای حل می‌شود

مشکل اینترنت کشور به صورت ریشه‌ای  حل می‌شود

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: همه تلاش ما این است که دولت را تبدیل به یک آیکون در کنار آیکون‌های دیگر گوشی‌های همراه کنیم تا بدون مراجعه، با ساده‌ترین شکل ممکن و با سرعت کارها انجام شود. با زیرساخت‌هایی پرسرعتی که اتفاق می‌افتد مشکل اینترنت در کشور به صورت ریشه‌ای حل می‌شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: همه تلاش ما این است که دولت را تبدیل به یک آیکون در کنار آیکون‌های دیگر گوشی‌های همراه کنیم تا بدون مراجعه، با ساده‌ترین شکل ممکن و با سرعت کارها انجام شود. با زیرساخت‌هایی پرسرعتی که اتفاق می‌افتد مشکل اینترنت در کشور به صورت ریشه‌ای حل می‌شود.
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان زنجان و سایر استان‌ها تا پایان سال به اینترنت پرسرعت متصل شده و خبرهای خوشی در این زمینه خواهیم داشت.
عیسی زارع‌پور شامگاه دیروز (۶ شهریورماه) در پایان سفر یک‌روزه خود به زنجان در گفت‌وگوی ویژه خبری با بیان اینکه استان زنجان نسبت به سایر استان‌ها از زیرساخت‌های ارتباطی خوبی برخوردار است، اظهار کرد: در کل یک عقب‌ماندگی تاریخی در حوزه زیرساخت‌های ارتباطی در کشور به ویژه در حوزه زیرساخت‌های ارتباطی ثابت و فیبر نوری وجود دارد.
وی با بیان اینکه دنیا در حال پیش رفتن به سمتی است که نیاز مردم به اینترنت و شبکه پرسرعت را از طریق ارتباطات ثابت مبتنی بر فیبر فراهم کند زیرا ذاتاً ارتباطات بی‌سیم ظرفیت محدودی دارد، افزود: اگر بخواهیم سرعت‌های بالا را به مردم ارائه دهیم حتماً این اتفاق باید از طریق فیبر نوری محقق شود؛ به‌طوری‌که حتی دکل‌هایی که وجود دارد اگر از طریق فیبر نوری متصل نشده باشند حداکثر سرعت را نمی‌توانند به مردم ارائه دهند.
این مسئول با بیان اینکه از ابتدای دولت سیزدهم طرح ملی فیبر نوری منازل و کسب‌وکارها را آغاز کردیم، یادآور شد: این کار یک اقدام بزرگ است که در راستای تحقق موضوع نیز باید با مدیریت شهری همه شهرهای کشور هماهنگ شود زیرا در اجرای طرح، نیازمند حفاری همه کوچه و خیابان‌ها هستیم و در اصل این کار یک کار عمرانی بزرگ نیز محسوب می‌شود.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با یادآوری اینکه در اجرای این طرح نیازمند یک عزم ملی هستیم و باید همه شهرداران، فرمانداران و شوراهای اسلامی شهر پای کار باشند، عنوان کرد: این طرح از اسفند ۱۴۰۰ رسماً آغاز شده است که تاکنون حدود سه و نیم میلیون خانوار این امکان برایشان فراهم شده است.
وی با بیان اینکه حوزه اقتصاد دیجیتال برای دولت بسیار حائز اهمیت است و نگاه راهبردی به آن دارد، متذکر شد: همین که در قانون برنامه هفتم، این حوزه برخلاف سال‌های گذشته هویت پیدا کرده است نشان از توجه به این موضوع است.
این مسئول با اشاره به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند، تصریح کرد: یکی از مصادیق خدمت فناورانه به مردم این است که همه دستگاه‌های اداری کشور در قالب یک درگاه و پنجره واحد به نام my. gov. ir خدمات خود را ارائه می‌دهند و بیش از ۲۲ میلیون نفر از هموطنان‌مان تاکنون حداقل یک بار از آن استفاده کرده‌اند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه کیفیت خدمات دستگاه‌ها در این زمینه متفاوت است، ادامه داد: امسال سال افزایش کیفیت خدمات دستگاه‌ها در این حوزه است و همه تلاش ما این است که دولت را تبدیل به یک آیکون در کنار آیکون‌های دیگر گوشی‌های همراه کنیم تا بدون مراجعه، با ساده‌ترین شکل ممکن و با سرعت کارها انجام شود.
وی تاکید کرد: با زیرساخت‌هایی پرسرعتی که اتفاق می‌افتد مشکل اینترنت در کشور به صورت ریشه‌ای حل می‌شود.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « خبر برگزیده »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها