دوشنبه 31 اردیبهشت 1403 5/20/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

شنبه 11 شهریور 1402 ، 12 : 16

کد خبر : 27090

از 0 نفر 0

محمدرضا باهنر:

می‌گفتند اگر رئیس‌جمهور شوند، هفت‌روزه مشکل بورس را حل می‌کنند، الان 700 روز گذشته است و خبری نیست

می‌گفتند اگر رئیس‌جمهور شوند،  هفت‌روزه مشکل بورس را حل می‌کنند، الان 700 روز گذشته است و خبری نیست

اینکه بگویم یک دولت بهترین است و دولت دیگری بدترین، حرف غلطی است

محمدرضا باهنر، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: زمان تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری یکی از کاندیداها می‌گفت اگر من رئیس‌جمهوری شوم هفت‌روزه مشکل بورس را حل می‌کنم. الان ۷۰۰ روز گذشته، اما کسی مشکل را حل نکرده است.

محمدرضا باهنر، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: زمان تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری یکی از کاندیداها می‌گفت اگر من رئیس‌جمهوری شوم هفت‌روزه مشکل بورس را حل می‌کنم. الان ۷۰۰ روز گذشته، اما کسی مشکل را حل نکرده است.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام معتقد است نمی‌توان نه در ارزیابی عملکرد دولت سیزدهم و نه هیچ دولت دیگری تنها به دو طیف «سیاه و سفید» محدود شد و تأکید می‌کند اقدامات هیئت وزیران سیدابراهیم رئیسی در طول دو سال گذشته در بخش‌های مختلف هم به نتایجی منجر شده که دولت‌های قبلی از دستیابی به آن‌ها محروم بودند و هم با مسائل و مشکلاتی روبه‌روست که می‌تواند آثار اجتماعی - اقتصادی نامطلوبی برجای بگذارد و پیشنهاد می‌کند دولت برای رفع این موانع برنامه‌ریزی دقیق‌تر و عملی‌تری داشته باشد.
به گزارش ایسنا؛ محمدرضا باهنر گفت: نباید به عملکردها سیاه و سفید نگاه کرد. هر دولت کارهای مثبت و منفی دارد و کارهایی که باید انجام می‌داد، اما انجام نداد. با دوتا غلط گرفتن از یک دولت نمی‌شود به آن دولت صفر داد، نمره‌اش هجده است. همه دولت‌ها از مهندس موسوی تا مرحوم هاشمی رفسنجانی و دکتر احمدی‌نژاد و آقای خاتمی و بقیه همه خدماتی کردند و هرکدام هم خطاها، کوتاهی‌ها و اشتباهاتی داشته‌اند. اینکه بگویم یک دولت بهترین است و دولت دیگری بدترین، حرف غلطی است. سیاه و سفید و صفر و صد دیدن کارهای دولت‌ها ناجوانمردانه و نمک‌نشناسی است. همین نگاه‌ها هم گاهی افکار عمومی را خراب می‌کند. در پایان یک دولت آنقدر بر سر او می‌کوبند که اگر برود، اوضاع گلستان می‌شود و طبیعی است که این وعده‌ها بی‌ربط است.
در دولت سیزدهم هم چهار تا پنج اقدام اساسی و خوب انجام شده است که در دولت‌های قبلی چندان پیگیری نمی‌شد. یکی از این موارد شفاف‌سازی گردش‌های مالی است. ما ظرف این دو سال اخیر درآمدهای مالیاتی به دو برابر افزایش یافته بدون اینکه به مودیان مالیاتی خرد فشار وارد شود. گردش‌های مالی پنهان و اقتصاد زیرزمینی و فرارهای مالیاتی کشف شده و مالیات به حق دریافت می‌شود. در مورد بهبود فضای کسب‌وکار هم الان رتبه دقیق را نمی‌دانم، اما تا پنج یا شش سال قبل رتبه ما حدود ۱۲۰ در جهان بود و راه‌اندازی یک کسب‌وکار جدید یک تا دو سال زمان می‌برد. در حالی که سال ۸۵ یا ۸۶ قانونی مبنی بر بهبود فضای کسب‌وکار در مجلس تصویب کردیم. الان حدود ۳ تا ۴ هزار مجوز در کشور صادر می‌شود. زمان تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری یکی از کاندیداها می‌گفت اگر من رئیس‌جمهوری شوم هفت‌روزه مشکل بورس را حل می‌کنم. الان ۷۰۰ روز گذشته، اما کسی مشکل را حل نکرده است. یا شرکت‌های بزرگ سرمایه‌گذاری و هولدینگ‌های خصولتی که نه جواب دولت را می‌دهند نه جواب بخش خصوصی را می‌دهند، اتفاقاً درآمدهای خوبی هم دارند و حیاط خلوتی برای دستگاه‌های دولتی است که اگر خرجی دارند از آن مسیر پیش ببرند. این‌ها باید سامان پیدا کند.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « خبر برگزیده »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها