پنج شنبه 14 تیر 1403 7/4/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

سه شنبه 21 شهریور 1402 ، 48 : 17

کد خبر : 27118

از 0 نفر 0

علی باقری معاون وزیر خارجه؛

انتقاد از کسانی که با پوشش دفاع از ارزش ها ، مذاکرات را ضدارزش جلوه دهند

انتقاد از کسانی که با پوشش دفاع از ارزش ها ،  مذاکرات را ضدارزش جلوه دهند

می‌خواهند دست نظام را از این ابزار کلیدی تهی کنند

معاون سیاسی وزیر امور خارجه درباره مذاکرات رفع تحریم‌ها گفت: جمهوری اسلامی ایران در صورت واقع‌بینی طرف‌های مقابل و پرهیز آنها از تکرار اشتباهات گذشته، مانعی برای ازسرگیری مذاکرات و نهایی‌سازی توافق نمی‌بیند.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه درباره مذاکرات رفع تحریم‌ها گفت: جمهوری اسلامی ایران در صورت واقع‌بینی طرف‌های مقابل و پرهیز آنها از تکرار اشتباهات گذشته، مانعی برای ازسرگیری مذاکرات و نهایی‌سازی توافق نمی‌بیند.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، علی باقری، معاون سیاسی وزارت امور خارجه و مذاکره‌کننده ارشد هسته‌ای با حضور در گردهمایی سراسری اعضای هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان در اردوگاه شهید باهنر تهران، طی سخنانی به بیان ابعاد و چارچوب‌های سیاست خارجی و دستاوردهای دوساله دولت در عرصه دیپلماسی پرداخت.
وی با یادآوری حساسیت امر سیاست خارجی در سامانه حکمرانی گفت: سیاست خارجی عرصه احساس نیست، بلکه میدان باورها، عقلانیت و هوشمندی است.
باقری با اشاره به این که عده‌ای این‌گونه القا می‌کنند که بهای امنیت و توسعه، وادادگی در قبال آرمان‌ها و ارزش‌ها است، تصریح کرد: پایداری امنیت و توسعه در گروی پایبندی به آرمان‌ها و ارزش‌ها
است.
این دیپلمات ارشد کشورمان افزود: کسانی که با پوشش دفاع از ارزش‌ها تلاش می‌کنند تا مذاکره را ماهیتاً ضدارزش جلوه دهند، عملاً می‌خواهند دست نظام برای تأمین منافع ملی را از این ابزار کلیدی و مهم تهی کنند.
وی با تصریح به جدیت دولت در مذاکرات رفع تحریم اضافه کرد: دولت هرگز مسیر دیپلماسی، مذاکره و تلاش برای تأمین منافع ملی از طریق دستیابی به یک توافق متوازن را مسدود نکرده است.
باقری با اشاره به تجربه طرف‌های مقابل از تحولات سال گذشته و در عین حال پیوستگی استمرار تعامل و گفتگو میان دو طرف، ابزار امیدواری کرد: جمهوری اسلامی ایران در صورت واقع‌بینی طرف‌های مقابل و پرهیز آنها از تکرار اشتباهات گذشته، مانعی برای از سرگیری مذاکرات و نهایی‌سازی توافق نمی‌بیند.
وی با تأکید بر نگاه راهبردی دولت به عرصه سیاست خارجی خاطرنشان کرد: اگر تنها خدمت این دولت به سیاست خارجی، جلوگیری از سیاسی‌بازی با سیاست خارجی باشد، باید آن را دستاوردی راهبردی برای تأمین منافع ملی دانست.
مذاکره‌کننده ارشد کشورمان افزود: دولت تحت هیچ شرایطی وارد سیاسی‌بازی برخی جریان‌های سیاسی در عرصه سیاست خارجی نشده و با اهتمام تمام تلاش کرده است سیاست خارجی در تراز یک موضوع ملی بماند و به سطح مسئله یک جریان سیاسی تقلیل نیابد.
وی با اشاره به اهتمام دولت برای استفاده از همه ظرفیت‌ها در راستای نقش‌آفرینی در عرصه سیاست خارجی اظهار داشت: دولت سیزدهم نسبت به هیچ برگی از صفحات کتاب روابط خارجی و عملیات دیپلماسی در چهار دهه گذشته بی‌اعتنا نیست و تمام آن را باارزش می‌داند، چراکه هر صفحه آن یا درسی است برای تجربه و یا سرگذشتی است برای عبرت.
باقری با بیان اینکه سیاست خارجی عرصه اندیشه و فکر است، گفت: صیانت از هویت ملت ایران که دارای سه جنبه هویت اسلامی، هویت انقلابی و هویت ملی، است کار ویژه اصلی سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است.
وی با تأکید بر عزم دولت برای استفاده از همه ظرفیت‌ها در مناسبات خارجی اظهار داشت: چتر دیپلماسی دولت سیزدهم هر کشوری را که از اراده کافی و توانایی مناسب برای هماهنگی و هم‌افزایی در مسیر توسعه و پیشرفت ایران برخوردار باشد، در بر می‌گیرد.
این دیپلمات ارشد کشورمان با اشاره به سیاست تنش‌زدایی در قبال همسایگان به‌عنوان یک نگاه راهبردی در دولت، تصریح کرد: احیای روابط با عربستان نشان داد دیپلماسی دولت سیزدهم از اراده و توانایی لازم برای اتخاذ تصمیم‌های راهبردی و بلندمدت برخوردار است.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « خبر برگزیده »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها