پنج شنبه 14 تیر 1403 7/4/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

جمعه 7 مهر 1402 ، 28 : 17

کد خبر : 27163

از 0 نفر 0

در دوازدهمین اجلاسیه مجلس خبرگان؛

رئیس‌جمهور: توانایی حل مشکلات کشور را داریم

رئیس‌جمهور: توانایی حل مشکلات کشور را داریم

موفقیت در سیاست خارجی حاصل عمل به رهنمودهای رهبری است

رئیس‌جمهور با بیان اینکه معتقدیم توانایی حل مشکلات کشور را داریم، گفت: اگر دولت در حوزه سیاست خارجی موفقیت‌هایی داشته است، در پرتو عمل به رهنمودهای مقام معظم رهبری بوده است.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه معتقدیم توانایی حل مشکلات کشور را داریم، گفت: اگر دولت در حوزه سیاست خارجی موفقیت‌هایی داشته است، در پرتو عمل به رهنمودهای مقام معظم رهبری بوده است.
به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور که به عنوان مهمان روز اول دوازدهمین اجلاسیه مجلس خبرگان رهبری در دوره پنجم سخنرانی کرد ضمن تبریک هفته دفاع مقدس و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس، گفت: از خداوند برای شهدا، علو درجات و برای جانبازان، عافیت و سلامت کامل را مسئلت می‌نماییم.
رئیسی همچنین با تبریک سالروز آغاز امامت حضرت بقیه الله الاعظم (عج) با اشاره به نزدیک بودن سالروز میلاد پیامبر اکرم اسلام (ص) و هفته وحدت این عید سعید را نیز تبریک گفت.
هر جا بر اساس رهنمودهای امام و رهبری عمل شد، پیشرفت کردیم
رئیسی تاکید کرد: در حوزه‌های فرهنگ، سیاست و اقتصاد که مباحث عمده و دارای اولویت کشور هستند شرایط به نحوی است که همه ظرفیت‌ها و امکانات مادی و معنوی در جهت رسیدن جامعه به رهنمودهای مقام معظم رهبری «مدظله العالی» مشخص شده است و ما به عنوان مسئولین این نظام باید بدانیم در این عرصه‌ها هم متناسب با نیاز کشور و هم متناسب با آرمان‌های بلند کشور که چه باید کنیم؛ چرا که در بخش‌هایی که بر اساس رهنمودهای امام راحل و رهبری معظم انقلاب عمل شده است شاهد جلوه‌های پیشرفت هستیم و در بخش‌هایی که این اتفاق نیفتاده و با نگاه‌های دیگر حرکت کرده‌ایم و شاهد بی تفاوتی نسبت به رهنمودهای امامین انقلاب بوده‌ایم دچار مشکلاتی هستیم که باید برای رفع آنها تلاش کنیم.
رئیس جمهور در ادامه با اشاره به موفقیت‌های سیاست خارجی، گفت: اگر دولت سیزدهم در حوزه سیاست خارجی موفقیت‌هایی داشته است در پرتو عمل به رهنمودهای مقام معظم رهبری «مدظله العالی» بوده است و اگر نواقصی هست از ماست. اگر به آنچه رهبر انقلاب ترسیم کرده‌اند عمل شود کشور پیشرفت می‌کند و سیادت و آقایی کشورمان حفظ می‌شود. به حمدالله ما منظومه‌ای از نگاه‌های ایشان در حوزه‌های مختلف را رو به روی خود داریم که باید آن را با تلاش و مجاهدت شبانه روزی اجرایی کنیم و باور ما این است که با امیدواری و فرهنگ «ما می‌توانیم» می‌توانیم عقب ماندگی‌های را جبران کنیم.
باید به خط مشی ترسیم شده از سوی رهبری درباره اقتصاد مقاومتی توجه می‌شد
رئیسی با اشاره به اینکه در حوزه اقتصاد اگر به خط مشی ترسیم شده از سوی مقام معظم رهبری «مدظله العالی» در قالب اقتصاد مقاومتی توجه می‌شد وضع امروز کشور متفاوت بود، افزود: در حوزه‌های فرهنگ و سیاست نیز اگر رهنمودها و نظرات ایشان به طور کامل عملیاتی می‌شد قطعاً شرایط بهتری نسبت به وضع فعلی داشتیم.
رئیس جمهور کشورمان سپس با تشریح اوضاع اقتصادی کشور در آغاز به کار دولت سیزدهم، گفت: در حوزه اقتصادی، دولت در حالی آغاز به کار کرد که در شرایط خاصی به سر می‌بردیم و با کسری بودجه، تورم و مشکلات دیگر رو به رو بودیم که ما باید آنها جبران می‌کردیم که به لطف خداوند حل شد.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « خبر برگزیده »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها