پنج شنبه 14 تیر 1403 7/4/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

چهار شنبه 26 مهر 1402 ، 16 : 18

کد خبر : 27221

از 0 نفر 0

بهادری جهرمی:

منابع آزاد شده در اختیار بانک‌های ایرانی در قطر است

منابع آزاد شده در اختیار بانک‌های ایرانی در قطر است

اسرائیل نمی‌گذارد کمک‌های ایران به غزه برسد

سخنگوی دولت گفته جمهوری اسلامی رایزنی‌های خود را از همان ابتدا آغاز کرده تا کمک‌های انسان دوستانه‌اش را به مردم غزه ارسال کند؛ البته کشورهای دیگر هم هستند، اما رژیم غاصب صهیونیستی مانع این اقدامات است.

سخنگوی دولت گفته جمهوری اسلامی رایزنی‌های خود را از همان ابتدا آغاز کرده تا کمک‌های انسان دوستانه‌اش را به مردم غزه ارسال کند؛ البته کشورهای دیگر هم هستند، اما رژیم غاصب صهیونیستی مانع این اقدامات است.
رویداد ۲۴ به گزارش خبرنگار ایلنا، علی بهادری جهرمی در نشست خبری خود ضمن تسلیت حادثه زلزله افغانستان گفت: ۲۳ تیم امدادی و ۴۵۰ هزار تن به این کشور اعزام و فرستاده شد و از هلال‌احمر تشکر می‌کنم.
سخنگوی دولت افزود: حمله وحشیانه رژیم غاصب و کودک‌کش را محکوم می‌کنیم و تاریخ درباره این تصاویر قضاوت خواهد کرد. برخی درباره این‌جنایت جنگی سکوت کردند و یا سلاح فرستاده‌اند. این حمله کلکسیونی از جنایات جنگی است. اصلاً آدم باور می‌کند بمب‌های فسفری به بیمارستان‌های کودکانه فرود بیاورند. ما فکر می‌کردیم در تاریخ این مسائل را دیگر نخواهیم دید امروز نه تنها درنده خویی را مشاهده می‌کنیم بلکه می‌بینیم که مجامع بین‌المللی سکوت کرده‌اند. جمهوری اسلامی ایران حتماً کمک خواهد کرد و از هیچ کمکی دریغ نخواهد کرد.
بهادری جهرمی با اشاره به سفر رئیس جمهور به استان فارس گفت: طولانی‌ترین آزاد راه کشور در این سفر افتتاح شد. آزادراه اصفهان -شیراز طولانی‌ترین آزادراه کشور است که هم راه را کوتاه خواهد کرد و هم از بسیاری از حوادث جلوگیری می‌کند.
جزئیات کمک‌های ایران به غزه
سخنگوی دولت درباره کمک‌های جمهوری اسلامی به غزه گفت: جمهوری اسلامی رایزنی‌های خود را از همان ابتدا آغاز کرده است که کمک‌های انسان دوستانه‌اش را به مردم غزه ارسال کند که البته کشورهای دیگر هم هستند، اما رژیم غاصب صهیونیستی مانع از این اقدامات است. امیدوارم جمهوری اسلامی ایران و دیگر کشورهای اسلامی بتوانند کمک‌های انسان دوستانه خودشان را ارسال کنند.
شناسایی مهاجران غیرقانونی در حال انجام است
وی درخصوص حضور مهاجران افغانستانی در کشور بیان کرد: بیش از ۲۰ سال است که مردم افغانستان دارای مشکلاتی هستند که در این ۲۰ سال مردم ما پذیرایی مهاجران افغانستانی هستند. ۲ دسته از مهاجران افغانستانی وارد کشور ما شده‌اند عده‌ای قانونی و عده‌ای که غیرقانونی وارد کشور شدند. آقای رئیس جمهور از ابتدای دولت دستور دادند که سامانه‌ای برای ساماندهی مهاجران تشکیل شود که تاکنون در مجلس مانده و امیدواریم بعد از برنامه هفتم به صحن بیایید. اما در حال حاضر دفتر این ساماندهی در وزارت کشور تشکیل شده است و هر مهاجر قانونی وارد کشور شده می‌تواند یک کد دریافت کنند. درخصوص کسانی هم که غیرقانونی وارد شده‌اند شناسایی باید صورت گیرد که این کار هم در حال انجام است.
منابع آزاد شده در اختیار بانک‌های ایرانی در قطر است
بهادری جهرمی درخصوص خبرهای منتشر شده مبنی بر بلوکه شدن پول‌های ایران در حساب‌های قطر بیان کرد: بازی‌های سیاسی درونی کشورها در رسانه‌ها منتشر شده است و طبیعتاً باید برای مصرف داخلی خودشان خبرهایی داشته باشند. منابع در اختیار بانک‌های ایرانی در قطر است و به یورو تبدیل شده است. این خبرسازی هرچند وقت یکبار صورت می‌گیرد. طبیعتاً این منابع در اختیار دولت و بانک مرکزی است برای بهبود رشد اقتصادی است.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « خبر برگزیده »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها