پنج شنبه 14 تیر 1403 7/4/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

شنبه 20 آبان 1402 ، 25 : 18

کد خبر : 27272

از 0 نفر 0

وزیر ارتباطات :

برای برخورد با فروشندگان فیلترشکن یک خط قانون نداریم

برای برخورد با فروشندگان فیلترشکن  یک خط قانون نداریم

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات: در بحث برخورد با فروشندگان فیلترشکن نیز متأسفانه یک خط قانون نداریم به همین منظور نیازمند ابزارهای قانونی هستیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات: در بحث برخورد با فروشندگان فیلترشکن نیز متأسفانه یک خط قانون نداریم به همین منظور نیازمند ابزارهای قانونی هستیم.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: شبکه ملی اطلاعات اکنون با پیشرفت فیزیکی ۶۳ درصدی همراه است و این شبکه به طور حتم آینده کشور را بیمه می‌کند.
به گزارش مهر، عیسی زارع‌پور در نشست شورای اداری استان مرکزی، گفت: نزدیک به ۱۲ سال است بحث شبکه ملی اطلاعات از سوی وزارت فناوری ارتباطات در حال پیگیری بوده و یکی از مطالبات مقام معظم رهبری نیز بوده است.
وی با اشاره به توسعه پلتفرم‌های داخلی در کشور، گفت: سال گذشته، ایتا یک و نیم میلیون نفر کاربر داشت در حالیست که امروز روزانه ۱۷ میلیون نفر از این فضا استفاده می‌کنند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: در بحث برخورد با فروشندگان فیلترشکن نیز متأسفانه یک خط قانون نداریم به همین منظور نیازمند ابزارهای قانونی هستیم.
زارع‌پور افزود: در برنامه هفتم توسعه مجلس نیز همراهی خوبی در حوزه امور فاقد قانون داشت، اما درخصوص مدیریت فضای مجازی، در حال حاضر قانونی در این خصوص در اختیار نداریم.
زارع‌پور ادامه داد: درصورتیکه ۱۰۰ میلیون نفر وارد شبکه اجتماعی داخلی شوند به طورحتم زیرساخت را فراهم می‌کنیم، اما نیازمند توجیه و اقناع مردم هستیم.
وزیر ارتباطات و فناوری تصریح کرد: در لایحه بودجه سال جاری، در راستای امنیت شبکه یک تا دو درصد بودجه دستگاه‌ها اختصاص یافته است که از این ظرفیت باید استفاده کرد و مشکلات باتری را نیز توسط اپراتورها دنبال که می‌کنیم.‌
زارع‌پور با بیان اینکه درخصوص اقتصاد دیجیتال فصل جدیدی شروع شده، گفت: در برنامه هفتم توسعه موارد قانونی مناسبی تدوین شده است.
وی گفت: همچنین به منظور به رسمیت شناختن دارایی‌های دیجیتال و نظام ارزش‌گذاری نیز اقدامات جدیدی آغاز شده و این مسیر را از بورس کلید خورده و سال آتی اولین شرکت وارد بورس می‌شود.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « خبر برگزیده »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها