پنج شنبه 14 تیر 1403 7/4/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

شنبه 4 آذر 1402 ، 26 : 18

کد خبر : 27322

از 0 نفر 0

معاون آموزشی و پرورشی وزیر آموزش و پرورش:

آسیب‌های اجتماعی ۵ میلیون دانش‌آموز را تهدید می‌کند

آسیب‌های اجتماعی ۵ میلیون  دانش‌آموز را تهدید می‌کند

معاون آموزشی و پرورشی وزیر آموزش و پرورش گفت: وضعیت آسیب‌های اجتماعی از نظر رنگ بندی مشخص است در ۱۳ مقیاس بیش از ۵ میلیون دانش آموز شناسایی شده که در معرض خطر قرار دارند.

معاون آموزشی و پرورشی وزیر آموزش و پرورش گفت: وضعیت آسیب‌های اجتماعی از نظر رنگ بندی مشخص است در ۱۳ مقیاس بیش از ۵ میلیون دانش آموز شناسایی شده که در معرض خطر قرار دارند.
به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم، اصغر باقرزاده در آیین افتتاح خانه یاریگران استان مرکزی با اشاره به موضوع آسیب‌های اجتماعی اظهار داشت: آموزش و پرورش به تنهایی نمی‌تواند بار بزرگ تربیت را عهده‌دار باشد و این مهم بارها در دوره‌های مختلف بیان شده است، وضعیت آسیب‌های اجتماعی از نظر رنگ‌بندی مشخص است در ۱۳ مقیاس بیش از ۵ میلیون دانش آموز شناسایی شده که در معرض خطر قرار دارند.
وی افزود: این اقدام مدرسه به مدرسه و دانش به دانش آموز انجام گرفته و دانش‌آموز مقاطع سوم، ششم، هفتم، هشتم و دهم نیز غربالگری آسیب‌های اجتماعی شده‌اند و مشخص شده که دانش‌آموزان چه آسیب‌هایی دارند. در مدارس کشور آموزش نماد به مدیران مدرسه ارائه شده تا از بروز آسیب و گسترش آسیب‌های اجتماعی جلوگیری کنند، در این راستا خانواده‌ها نیز باید پای کار باشند و بچه‌ها باید قوی شوند و مدرسه باید کار تربیتی را آغاز کند که این مهم در حال انجام شده است و باید عوامل تولید آسیب را بشناسند و با آن مقابله کنند.
معاون آموزشی و پرورشی وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: خانواده‌ها باید از مصارف فرهنگی فرزندان خود اطلاع داشته باشند و نسبت به مسئله تربیتی فرزندان خود حساس باشند و آن‌ها را در این امر همراهی کنند، فضای مجازی فضای اختصاصی نیست و تلفن همراه برای فرزندان یک ابزار اختصاصی نیست که اگر این امر جدی گرفته شود می‌توان از بروز بسیاری از آسیب‌ها و پیامدهای آن پیشگیری کرد.
باقرزاده عنوان کرد: در استان مرکزی به عنوان سرزمین عالمان نیز مسئله خود مراقبتی و مراقبه که پایه آن تفکر است با کمک یاریگران زندگی طراحی شده است، در این مرکز فرزندان و دانش آموزان توانمند می‌شوند و می‌توانند خود مراقبتی داشته باشند، در سایر استان‌ها نیز این مرکز راه اندازی شده است.
راه‌اندازی مراکز یاریگران در تمام کشور
باقرزاده همچنین در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در حوزه آسیب‌های اجتماعی در کشور، فعالیت‌های مختلفی آغاز شده که یکی از مهم‌ترین فعالیت‌ها ایجاد مراکزی با عنوان خانه یاریگران در راستای توانمندسازی دانش آموزان، معلمان و مربیان با شیوه‌ها و قالب‌های متنوع از جمله کلاس‌های آموزشی، بازی، آشنایی با عوامل ایجاد آسیب‌های اجتماعی و تبادل نظر است.
وی افزود: مراکز یاریگران زندگی در مرحله نخست در۳۲ استان تأسیس شده و هم‌اکنون در همه استان‌ها نیز در مرکز استان خانه یاریگران وجود دارد که با همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر و معاونت اجتماعی و سیاسی استانداری‌های مراکز استان راه اندازی شده است و این مرکز به مرور در مناطق دیگر به راه اندازی می‌شود.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « خبر برگزیده »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها